3 צפייה בגלריה
אורי ששון. קריירה נהדרת
אורי ששון. קריירה נהדרת
אורי ששון. קריירה נהדרת
(שחר גרוס)
אחד מהספורטאים האולימפיים המצליחים בתולדות המדינה, אורי ששון, שזכה בשתי מדליות אולימפיות - מדליית הארד האישי בריו 2016 ומדליית הארד הקבוצתית בטוקיו 2020 - ייפרד מהקריירה ויודיע מחר (חמישי) על פרישה. רגע לפני כן, אנשי הג’ודו שליוו אותו לאורך השנים התייחסו להודעה על פרישתו.
מאמן נבחרת ישראל לגברים, אורן סמדג’ה, ציין: “אחד מהג’ודאים הגדולים של ישראל, החליט לסיים קריירה מרשימה ולפרוש. אנחנו הולכים ביחד דרך ארוכה ומרגשת לאורך שנים, שהרגעים הגדולים בה הם אבני דרך בספורט הישראלי”.
סמדג’ה שיתף: “ההתחלה, באופן מפתיע, לא הייתה חלקה והדברים לא כל כך זרמו בינינו, אך עם הזמן, למדנו להכיר אחד את השני והתפתחה בינינו מערכת יחסים מאוד מיוחדת של אמון, הערכה והבנה ללא מילים – ועם זה התחילו להגיע ההישגים. אחד הרגעים המשמעותיים שעברנו יחד היא ההחלטה שלי לעלות את אורי לקטגורית המשקל של מעל 100 ק”ג, מהלך שפתח לו את הדרך להיות ספורטאי מוביל ופורץ דרך במשקל בעולם”.
3 צפייה בגלריה
אורי ששון ואורן סמדג'ה
אורי ששון ואורן סמדג'ה
אורי ששון ואורן סמדג'ה
(עמית שיסל)
המאמן הלאומי חשף כי “אחרי אולימפיאדת ריו, אורי התלבט האם להמשיך לקדנציה נוספת. דרכו של ספורטאי רצופה בעליות וירידות, בהישגים ובאכזבות, בקריאות עידוד ובספקות. ההחלטה להמשיך לטוקיו 2020 העידה על החוזק והחוסן של אורי ועל האישיות המיוחדת שלו, ובסופה הוא היה חלק מהנבחרת שזכתה במדליה אולימפית נוספת. אורי, רציתי מאוד שתמשיך לקדנציה שלישית, אבל אני מבין שהגעת לנקודה שממנה אתה לא יכול להמשיך. אני מכבד אותך על ההחלטה וגאה בך. נותן לך חיבוק גדול ואוהב אותך מאוד. בטוח שתצליח גם ביום שאחרי”.
אריק זאבי אמר: “אורי, מעבר לכך שהוא ג’ודאי מצוין, הוא גם חבר קרוב. מהאחרונים שנשארו שעוד הספקתי להתאמן איתם ולהיות קרוב אליהם. אני רוצה להגיד לו כל הכבוד על קריירה נפלאה ועל סיפור מעורר השראה ולאחל לו בהצלחה בפרק ב’ של חייו, שיכול להיות לא פחות מאתגר ומרגש ממה שחווה עד כה”.
3 צפייה בגלריה
אריק זאבי
אריק זאבי
אריק זאבי
(איתי כהן)
ירדן ג’רבי, הג’ודאית שחזרה מאולימפיאדת ריו ביחד איתו כאשר לשניהם היו עם מדליות אולימפיות על הצוואר, בירכה: “מאחלת לאורי המון בהצלחה בפרק ב’ של החיים, אני בטוחה שהעתיד שלו יהיה מוצלח כמו הקריירה המפוארת שלו. חווינו את רגע הזכייה יחד ואני יודעת כמה הוא מאושר ממה שהשיג. חמש שנים אחרי, אני יכולה להגיד, שגם פרק ב’ של החיים מהנה! בהצלחה אורי!”
הג’ודאי לשעבר שליווה אותו לאורך השנים, גולן פולק, ציין: “הייתה לי הזכות לעבור עם אורי את הדרך מתחילתה בגילאי הנוער ועד המדליה האולימפית בריו 2016. לאורי הייתה דרך התפתחות מיוחדת והדרגתית עד שהוא הפך למדליסט אולימפי. מאחל לו בהצלחה בפרק החדש בחייו”.
מסי או רונלאדו? הסרטון שכובש את הטיקטוק