2 צפייה בגלריה
פיליפה קוטיניו
פיליפה קוטיניו
פיליפה קוטיניו
(האתר הרשמי של אסטון וילה)
אחת מההחלטות שקיבלה ההנהלה של ז’ואן לאפורטה כבר באוגוסט הייתה להיפטר ממספר רב של שחקנים כמו פיליפה קוטיניו, מיראלם פיאניץ’, מתאוס פרננדס, נטו וסמואל אומטיטי. הוא אמנם לא הצליח לגמרי במשימתו, אבל כדי להתקרב לחיסכון הכלכלי שהוא רוצה במשכורות של הקבוצה, הנשיא הסכים למכור את קוטיניו לאסטון וילה תמורת סכום נמוך במיוחד, יש שיגידו בזיוני, בטח ביחס למה ששילמה עליו בארסה רק לפני מספר שנים.
בתקשורת הספרדית מדברים על כך שלמרות שווילה מחזיקה באופציית רכישה בגובה 40 מיליון אירו, היא לא יכולה להגיע לסכומים הללו והקטלונים יהיו מוכנים להתגמש ולקבל רק מחצית מכך. כשנרכש מליברפול, הברזילאי עלה בזמנו 120 מיליון אירו ועוד 40 בבונוסים, והוא חתם אז לחמש וחצי שנים.
בידיעה שחוזהו נגמר ב-2023, בארסה רוצה לצמצם הפסדים כמה שהיא יכולה ולהכניס כסף נזיל לקופת המועדון. המועדון בכל מקרה יסיים את העונה בהפסד, אבל מעדיף “להתנפל” על הקבוצה היחידה שאצלה קוטיניו מבוקש כעת ולקבל 20 מיליון אירו. בבארסה יש תחושת הקלה, למרות שהקבוצה לא תכניס את הסכום שהיה באופציית הרכישה.
2 צפייה בגלריה
פיליפה קוטיניו
פיליפה קוטיניו
פיליפה קוטיניו
(רויטרס)
קוטיניו לא מתאים לפרויקט של צ’אבי, שלא סומך עליו ולא מעוניין בו, ומבחינת בארסה הוא בעיה. אף אחד בקבוצה לא חושב שהוא יכול לחזור לרמה שאפיינה אותו וברמת המשכורת בארסה תחסוך לא פחות מ-13.5 מיליון אירו לעונה, מה שייתן לקבוצה עוד קצת אוויר בכל הקשור לתקרת השכר לקראת חלון ההעברות של הקיץ. מכירה שלו תמורת 20 מיליון אירו היא הפסד לכל דבר, אבל בברצלונה איכשהו רואים זאת כניצחון.