5 צפייה בגלריה
מוחמד אבו פאני
מוחמד אבו פאני
מוחמד אבו פאני
(עמרי שטיין)
מכבי חיפה ומוחמד אבו פאני עמדו היום (רביעי) לדין, כשאצל הירוקים זה היה עקב התפרעות אוהדים והשחקן עקב הרחקתו מול הפועל באר שבע. בנוסף, ב”ש עמדה לדין על המשחקים מול מכבי נתניה ומכבי חיפה בפני הדיין גיורא לנדאו. במשחק מול נתניה, מדובר בהתפרעות אוהדים על כך שהופעל רימון עשן צהוב ביציע אוהדי ב״ש. בנוסף, מכבי תל אביב עמדה לדין על התנהגות בלתי הולמת וקריאות גזעניות ״דני עמוס ההומו״, ״תנו לצה״ל לנצח״ ו״לזיין את הערבים״, במשחק מול מכבי נתניה ובית”ר ירושלים עמדה לדין עקב קריאות גזעניות של אוהדיה.

החלטות הדיון של מכבי חיפה

עו”ד צחי נמירובסקי קבע: “בהתאם להודאת נציג הנאשמת, אני מרשיע אותה במיוחס לה עבירות של התנהגות בלתי הולמת של קהל אוהדים והתפרצות לשדה המשחק. במהלך הדיון הגיש נציג הנאשמת ראיות המלמדות על פעילותה הנחושה והמהירה של הנאשמת באיתור מיידה הכוס, תפיסתו במשחק שהתקיים אתמול באצטדיון סמי עופר, העברת פרטיו למשטרת ישראל, שליחת מכתב הרחקה מפעילות המועדון וכוונה לביטול המנוי.כמו כן, הגיש נציג המועדון ראיות על תפיסת האוהדים אשר פרצו לכר הדשא בסיום המשחק, על ידי אנשי האבטחה של הנאשמת. בית הדין כבר פסק בעבר שמקום שבו הקבוצות יעשו מאמצים אמיתיים וילחמו בתופעה הכוללת בין השאר התפרעות אוהדים, אלימות מצד אוהדים ואף התפרצות לשדה המשחק, יקל בית הדין בעונשן של אותן קבוצות. נוכח האמור, ולאחר שהתרשמתי מהפעילות המהירה והנחושה של הנאשמת החלטתי להסתפק בהטלת קנס בסך 5,000 ש"ח”.
אבו פאני אמר בדיון בעניינו: “הורחקתי בכרטיס אדום, קיבלתי את ההחלטה וירדתי לחדר ההלבשה, אחרי 10 דקות, עליתי על מנת לראות את שאר המשחק, ואז המשקיף אמר לי שאסור לי להישאר ביציע ועלי לעמוד במנהרה, המשקיף היה יואב שטראוס. עמדתי במנהרה, והיו אוהדי באר שבע שקיללו וירקו עלי. בסיום המשחק הלכתי לכיוון השחקנים והצוות, באתי לשאול את השופט למה הרחיק אותי שהיה יכול לוותר לי על הצהוב. בדיעבד אמור לי שאסור היה לי להיכנס לתחומי המגרש. אני מתנצל, זו פעם ראשונה שאני בבית הדין”.
5 צפייה בגלריה
מוחמד אבו פאני
מוחמד אבו פאני
מוחמד אבו פאני
(עמרי שטיין)
עו”ד צחי נמירובסקי קבע: “בהתאם להודאת הנאשם אני מרשיע אותו בעבירה על חוקת תקנוני/הוראה של ההתאחדות. אציין, כי כתב האישום אינו מייחס לנאשם התנהגות בלתי הולמת בנוגע לדברים שאמר לשופט המשחק או להתנהגותו באותו מעמד, אלא עצם הימצאותו על כר הדשא בסיום המשחק וזאת לאחר שהורחק במהלך המשחק. נוכח עברו המשמעתי הנקי (פעם ראשונה בבית הדין) והתנצלותו הכנה של הנאשם, אני גוזר עליו עונש צופה פני עתיד ומסתפק באזהרה בלבד”.

מהלך הדיון של הפועל ב”ש

מוחמד ריזקה: ״אנחנו כופרים באישום. מדובר ברימון צהוב שאומר שזה מאוהדי נתניה. הם העלו את זה לאינסטגרם ותועדו שרו: ״איך זה לקבל רימון״.
ריזקה הראה את הסרטון לדיין לנדאו. במשחק מול מכבי חיפה הסעיף הוא התפרעות אוהדים לאחר הושלכו חפצים לעבר מוחמד אבו פאני שלטענתו פגעו בו.
גיורא לנדאו: “עוד לפני כן, יש בעיה בטרנר מאחורי ספסל היריבה וזה קורה שוב ושוב ורק בטרנר. אולי שווה לחשוב על פתרון. גם מקרה יואב זיו שהוא שונה היה ליד המיקום הזה״.
5 צפייה בגלריה
הדיין גיורא לנדאו
הדיין גיורא לנדאו
הדיין גיורא לנדאו
(שחר גרוס)
ריזקה: ״ניסינו להבין מאיפה החפצים נזרקו אך לא מצאנו. מאיפה התכוונו בדוח שזה נזרק? כי זה משנה מאיפה זה הושלך. כי למשל ביציע הדרומי יש לנו עונש על תנאי״.
ריזקה הראה לדיין סרטון בנושא בו הוא מראה שהסיכוי שהחפצים הושלכו מהיציע הדרומי לא קיימים: ״אבקש לפרש את זה ההשלכה מהמזרחי לאור זאת שהשופט אינו בטוח בנושא. טרם תפסנו את המשליכים. מה הקבוצה יכולה לעשות אם יש אבטחה?״.
לנדאו: ״אם המצלמות של טרנר לא מספיק טובות, יואיל אדוני להרים טלפון לחבריו בסמי עופר או בבלומפילד שתופסים באמצעות המצלמות״.
בפסק הדין נכתב: “שוכנעתי מהראיות שהוצגו בפניי שרימון העשן היה צהוב, אציין כי מקרה דומה אירע לאחרונה בדרבי הירושלמי וגם בו נדרשתי להכריע בסוגיה זו. לאור כל האמור לעיל אני קובע כי על פי הראיות שהוצגו בפני שוכנעתי כי לא אוהב הנאשמת פתח את רימון העשן ואני מזכה אותה”. יחד עם זאת, בעקבות השלכת החפצים נקנסה הקבוצה ב-20,000 ש”ח.

מהלך הדיון של מכבי תל אביב

הדיין ישראל שמעוני: ״לא יודע אם לצחוק או לבכות מהמצב השנה״.
עו”ד יעל מרגלית, נציגת מכבי ת”א: ״אין הכחשה לקריאות על דני עמוס. ראשית, אגיד שכל נושא השיר הזה הוא נושא שהיה הרבה בתקשורת בזמן האחרון. ההחלטה הסופית שניתנה בדין נוסף היא החלטה חדשה ותקדימית. לוקח זמן גם למועדון להחליט כיצד לפעול ובטח לקהל אוהדים להבין שזה אסור ולהוציא את זה מהרפרטואר.
מרוב הסאגות שהיו האוהדים כבר לא יודעים אם זה לגיטימי או לא. עצם זה שבית הדין המשמעתי ושלושה דיינים של העליון זיכו את הקבוצה מבחינת התקנון זה כבר הופך את העניין למעורפל מבחינת האוהדים וגבולי. מתוך תשעה דיינים שדנו בנושא, הרוב חשב שזה לא עבירה. אני מבקשת להתחשב ולשים לב לכל האירועים״.
5 צפייה בגלריה
הדיין ישראל שמעוני
הדיין ישראל שמעוני
הדיין ישראל שמעוני
(אסי ממן)
שמעוני: ״והקריאות כנגד הערבים?״
מרגלית: ״לא אקרא לזה קריאות גזעניות כי זה משפט אחד וזה לא שזה קרה כל המשחק. אנחנו בחיים במדינה מורכבת וממש לפני המשחק היה פיגוע. תמיד לפני פיגוע האוהדים מגיעים טעונים והמון אנשים לא עושים את האבחנה בין ערבים למחבלים. לא צריך להשוות את זה לקריאות הגזעניות או הנהמות שקוראים לשחקנים״.

מהלך הדיון של בית”ר ירושלים

ביתר ירושלים עמדה לדין בפני הדיין גיורא לנדאו כאשר את הקבוצה מייצג עורך הדין רונן מוזסון. במשחק נגד חדרה, עמדה הקבוצה בסעיף קריאות גזעניות על נשמעו קריאות ״מוחמד מת״, ״אחמד טיבי מת״ ״שישרף לכם הכפר״.
רונן מוזסון אמר בדיון: ״אין קשר בין ‘שיישרף לכם הכפר’ לגזעני. תל אביב עולה באש זה גזעני? אז זה משתייך לרפרטואר המכוער של קריאות אוהדי הכדורגל אך לא גזעני. מוחמד מת זה גזעני ואני מודה ומצר על כך״.
בפסק הדין נכתב: “מרשיע את הנאשמת בעבירת קריאות גזעניות על פי הודאות נציגה וגוזר עליה, בהיות הרשעה זו הרשעה שלישית בעונה זו בגין קריאות גזעניות, קנס בסך 20,000 ש”ח”.
5 צפייה בגלריה
עו"ד רונן מוזסון
עו"ד רונן מוזסון
עו"ד רונן מוזסון
(יניב גונן)
ניתן להאזין לפרק גם דרך אפליקציית Spotify ואפליקציות הפודקאסטים של אפל ושל גוגל.