1 צפייה בגלריה
פיליפה קוטיניו
פיליפה קוטיניו
פיליפה קוטיניו
(האתר הרשמי של הפרמייר ליג)
עכשיו זה רשמי: פיליפה קוטיניו כבר לא שחקן ברצלונה. הברזילאי שנרכש ב-2018 וקוטלג כיורשו של אנדרס אינייסטה רשם תקופה מאכזבת במיוחד בקאמפ נואו, שכללה גם יציאה להשאלות, ובסופו של דבר נמכר לאסטון וילה של סטיבן ג’רארד, שתשלם עבורו 20 מיליון אירו בלבד, חצי מהמחיר של האופציה שהייתה לה עליו בעסקת ההשאלה.
השחקן הגיע למועדון בינואר 2018 תמורת 120 מיליון אירו ועוד 40 בבונוסים ששולמו לליברפול. מדובר בהקלה לא קטנה עבור הקבוצה של צ’אבי, שכן המאמן לא סומך עליו לעתיד הפרויקט שלו ואף אחד בקבוצה לא מאמין שיוכל לחזור לרמה שאפיינה אותו. הברזילאי הרוויח לא פחות מ-13.5 מיליון אירו לעונה בבארסה, סכום שהיא כמובן תחסוך.
ב-16 הופעות עם וילה בפרמייר ליג עד כה העונה, קוטיניו תרם ארבעה שערים ושלושה בישולים. בתקופתו בברצלונה רשם 25 שערים ו-14 בישולים ב-106 הופעות וזכה בשתי אליפויות, שני גביעים וסופר קאפ. בעונת 2019/20 עבר לבאיירן מינכן בהשאלה והבקיע צמד באותו 2:8 מפורסם של אלופת אירופה דאז על הקטלונים כשחקן מושאל.
סטיבן ג’רארד אמר: “זו החתמה אדירה עבור אסטון וילה. הוא מקצוען ודוגמה עבור שחקנים. ההשפעה שלו הייתה ברורה מהרגע שהוא הצטרף. זה מדהים לעבוד במועדון שמבצע את העסקאות שלו בצורה כזו. אנחנו נפיק תועלת חיובית מההמשך של קוטיניו כאן”.