3 צפייה בגלריה
ליאו מסי
ליאו מסי
ליאו מסי
(רויטרס)
ליאו מסי לא חווה את אחת מעונותיו הטובות בקריירה בפאריס סן ז’רמן וספג לא מעט ביקורת על היכולות שהציג במגרש, אך היום (חמישי) הוא ספג ביקורת נוספת ממקום לא צפוי, ולא בשל מעשיו על כר הדשא. ‘The Guardian’ הבריטי תקף את הכוכב הארגנטינאי על השותפות שלו עם ערב הסעודית, ובמאמר שפורסם נטען: “מסי הפך לפנים של מונרכיה מדכאת ומתעלם מזכויות אדם”.
הארגנטינאי השתתף בטיול בג'דה, עיר נמל בערב הסעודית, השבוע ואחמד אל ח’טיב, שר התיירות של הממלכה פרסם ברשת החברתית תמונות של הכוכב משדה התעופה וכתב: "זה לא הביקור הראשון שלו בממלכה וזה לא יהיה האחרון". מסי פרסם מאוחר יותר תמונה שלו מתרווח על יאכטה בעודו צופה בשקיעה עם הכיתוב "מגלים את הים האדום VisitSaudi#", בפוסט שסומן כ’שותפות בתשלום’ עם Visit Saudi, חברה של רשות התיירות הסעודית.
בעיתון הבריטי כתבו: “ליאו מסי הוא כעת הפנים של מונרכיה מדכאת נוספת במזרח התיכון”, והמשיכו לתקוף: “על ידי קבלת תפקיד כשגריר התיירות של ערב הסעודית, מסי יישר קו למעשה עם משטר שקשור לאינספור הפרות של זכויות אדם. הטיול של מסי לג'דה מדגיש כיצד הממלכה ממשיכה להשתמש בספורט כדי לייפות את התדמית הציבורית שלה, לתת לגיטימציה למשטר שלה ולהסיח את הדעת מהפרות זכויות האדם שהיא מבצעת”.
3 צפייה בגלריה
ליאו מסי
ליאו מסי
ליאו מסי
(רויטרס)
בנוסף ציינו כי מסי לא היה צריך את הכסף כיוון שרק השנה הרוויח 122 מיליון דולר והוא היה צריך לסרב בנימוס להצעה, אך בחר לבקר במדינה. הארגנטינאי נקרא על ידי משפחות של אסירים פוליטיים בערב הסעודית לסרב להצעה להפוך לפנים של התיירות הסעודית: “אם אתה אומר 'כן' לביקור בסעודיה, אתה בעצם אומר כן לכל הפרות זכויות האדם שמתרחשות היום בסעודיה המודרנית", נכתב במכתב של אותן המשפחות, שפורסם לראשונה בפברואר 2021. "אבל אם אתה אומר ‘לא’, אתה תשלח מסר חזק לא פחות, שזכויות אדם חשובות, שהגינות חשובה, שמי שעונים ורוצחים לא עושים זאת ללא עונש. העולם חייב לעמוד מול מי שרומס אחרים”.
3 צפייה בגלריה
ליאו מסי מאוכזב
ליאו מסי מאוכזב
ליאו מסי מאוכזב
(רויטרס)
ב-’The Guardian’ סיכמו: “בעוד שמסי זכה פעם לשבחים על מאמציו ההומניטריים עם יוניסף ועם קרן הצדקה שלו, ההתיישרות האחרונה שלו עם סעודיה מעלה חשש שהוא מוכן להתעלם באופן בוטה מזכויות אדם בתמורה לעסקאות משתלמות עם דיקטטורים אכזריים”.