2 צפייה בגלריה
קינן אוואנס וסקוטי ווילבקין חוגגים
קינן אוואנס וסקוטי ווילבקין חוגגים
קינן אוואנס וסקוטי ווילבקין חוגגים
(איציק בלניצקי)
מכבי תל אביב והפועל תל אביב יפגשו הערב (ראשון) ב-20:30 לדרבי החמישי של העונה בכל המסגרות, וגם הפעם הוא צפוי להיות שונה מקודמיו גם מבחינת המשמעות, גם מבחינת המנטליות וגם בגלל היוקרה. המשחק הקודם לפחות מפתיחתו ועד למחציתו הזכיר מאוד את שלושת המפגשים הקודמים, הן מבחינת המומנטום שהתחלף לו פעם אחר פעם והן בגלל העובדה שהפועל לא רק שהצליחה לחזור מפיגור אלא גם הצליחה לסיים את המחצית ביתרון נקודה. בסוף המשחק במכבי דיברו על כך שזה פלייאוף ואילו בהפועל דיברו על הדברים הקטנים.
19 זריקות יותר לקחו חניכיו של אבי אבן במשחק הראשון בסדרת רבע הגמר ואצל האדומים לבנים מתל אביב שייכו את הנתון הסטטיסטי הזה ל"דברים הקטנים" היות וכפי שראו זאת הם אלו שהכריעו את המשחק. אולם כאשר מסתכלים מקרוב על 19 זריקות יותר, 15 ריבאונדים יותר ו-18 ריבאונדים בהתקפה אותם אפשרו חניכיו של דני פרנקו, כשמנגד 16 איבודי כדור, כאשר יותר ממחציתם היו תוצר חטיפות כדור של מכבי. כך שבשורה התחתונה אלו מספרים גדולים. ככל שממשיכים לרמת המיקרו עם דגש על אחוזים ל-2 לאורך המשחק וכיצד הם השתנו מרבע לרבע, ניתן להבין שהדברים הקטנים שיחקו תפקיד אך הם היו לא פחות מעצומים בסופו של דבר.
הפועל הייתה כמעט בלתי עצירה ליד הטבעת של הצהובים כחולים, ג'יי פי טוקוטו קלע מחצי מרחק מספר פעמים והצליח להגיע ולסיים היטב ליד הטבעת, אך ככל שהמשחק התקדם האחוזים של הפועל ל-2 נקודות ירדו עד שנעצרו על 56.8%, מספר שעדין נחשב לגבוה יחד עם זאת לא כאשר משווים אותם ל-78% בקירוב שהיו לקבוצתו של פרנקו בתום הרבע הראשון. המפתחות למשחק השני נשארו כשהיו מהמשחק הראשון – הקצב או זו שתשלוט בקצב גם הפעם תהיה זו שתכריע את המשחק.
בניתוח הקודם דובר רבות על ה"מסייעת" של סקוטי ווילבקין, והיא בראשותו של קינן אוואנס הגיעה ובגדול. אוואנס היה אסרטיבי מהשנייה הראשונה, דריק וויליאמס הראה דקות מאוד טובות גם כן והספסל עם דגש על עוז בלייזר שבעצמו לקח חמישה ריבאונדים בהתקפה תרמו המון. מבחינת העומק היתרון הוא של אלופת המדינה וגם הפעם קבוצתו של אבי אבן תצטרך לשים לה למטרה להצר את צעדיו של הרכז, ולהגביל את אלו של טוקוטו גם כן כאשר האחרון היה היחיד ששיחק 30 דקות. ספורטאים מטבעם יאמרו שכאשר מדובר במשחקים כאלו, בפלייאוף העייפות לא באמת קיימת, אך חשוב לומר שהיא יכולה להיות בעיה של ממש לקבוצות שיש להן בעיה של עומק. מהבחינה הזו חוקת הדקות של הפועל בדרבי הקודם דווקא הייתה טובה.
בר טימור היה ללא ספק אחת מנקודות האור של האדומים בדרבי הקודם עם כמה קליעות גדולות שהשאירו את קבוצתו במשחק, אותו הוא סיים עם יחס אסיסטים איבודים של 1:1 כלומר על כל אסיסט איבוד. ג'ייקובן בראון חברו לקו האחורי סיים את המשחק עם 1:2 יחס טוב יותר, אך כאשר שני השחקנים הבכירים בקו האחורי מחברים יחדיו 8 איבודי כדור, החיים הופכים לקשים יותר. מי שעוד בלט בטור איבודי הכדור היה טוקוטו שאיבד כבר 4 כדורים והשלושה יחדיו, שללא כל צל של ספק נחשבים לחשובים במיוחד בהתקפה של פרנקו, היו אחראים ל-75% מסך איבודי הכדור של הקבוצה כולה.
2 צפייה בגלריה
רומן סורקין
רומן סורקין
רומן סורקין
(איציק בלניצקי)
האקס פקטורים בדיוק כמו המפתחות נותרו כשהיו, בצד ההתקפי יפתח זיו, ג'ייק כהן וג'ון דיברתולומאו לא בדיוק הצליחו להיכנס לעניינים בהתקפה, ובנוסף אליהם גם ג'יילן ריינולדס לא בדיוק היה בעניינים בצד ההתקפי. כך שהגעה של הארבעה למשחק השני בהחלט יכולה לעשות את ההבדל, במשחק הראשון בסדרה אלופת המדינה קלעה 100 נקודות. מנגד בצד האדום קולשוב וגיל בני לא הצליחו להיכנס לעניינים בצד ההתקפי וגם הם יכולים לתרום לקבוצתם, כשגם כאן חשוב לזכור כי ההתקפה האדומה של פרנקו קלעה 88 נקודות. השחקנים המובילים מכל קבוצה שיצטרכו להמשיך את היכולת הנהדרת הם ווילבקין, אוואנס, רומן סורקין ודריק וויליאמס וזאת כאשר משחק נוסף בספרות כפולות של ג'יימס נאנלי יכול ליצור בעיה של ממש עבור הקבוצה מהצד האדום של תל אביב.
הפועל תהיה חייבת בראש ובראשונה ניהול משחק אחראי יותר על הפרקט, כלומר לשמור על הכדור טוב יותר, כמו גם אפקט הגנתי טוב יותר מהשחקנים שעד כה הצליחו לעשות את ההבדל בגזרה הזו. ניצחון של הצהובים כחולים בהיכל קבוצת שלמה ייתכן ויהיה מהלומה של ממש בסדרה הזו מעבר ליתרון של 0:2 בסדרה, שמירה על הבית לעומת זאת מבחינתה של הפועל משמעותה הגעה להיכל מנורה מבטחים למשחק שלישי כשהקבוצה משוחררת לחלוטין.