2 צפייה בגלריה
בני לם
בני לם
בני לם
(ראובן שוורץ)
אחרי הניצחון החשוב על הפועל באר שבע, הפועל תל אביב לא מוותרת על החלום לסיים את העונה במקום הרביעי וכרטיס לאירופה אחרי כמעט עשור. החבורה של קובי רפואה לא הייתה מספיק טובה אבל נלחמה על כל כדור וסיימה אמש (שני) ב-0:0 מול מכבי נתניה. האדומים חזרו הביתה עם נקודה שמשאירה את הכל למחזור הסיום של העונה, בדרבי הגדול של תל אביב. במידה והפועל תל אביב ינצחו את הצהובים ובמקביל מכבי נתניה תפסיד למכבי חיפה במשחק ההכתרה, הם יסיימו במקום הרביעי ויזכו בהופעה במוקדמות הקונפרנס ליג בעונה הבאה.
"לא היינו מספיק טובים, אבל נשארו עם סיכוי ריאלי לסיים במקום הרביעי", אמרו בהפועל תל אביב, "היינו צריכים להגיע ליותר מצבים, אבל היינו ביום חלש בהתקפה. הנקודה לא מרצה אותנו, רצינו לקחת 3 נקודות ולהיות בעמדה טובה יותר. מה שכן, כל מי ששיחק על כר הדשא נתן את כל מה שיש לו ואת זה ניקח לדרבי כי חוץ מהקרב על הכרטיס לאירופה יש לנו גם הרבה כבוד להחזיר. עכשיו הכל תלוי בדרבי וניתן את הכל".
בקבוצה ירדו מאוכזבים בסיום מכך שלא הצליחו לנצח ולעקוף את מכבי נתניה לפני הדרבי, אבל הסתפקו בכך שהם עדיין בתמונה. מאמן האדומים קובי רפואה לא היה מרוצה בלשון המעטה מהיכולת של חניכיו, בעיקר משחקני הקישור וההתקפה שלא היו מספיק מעורבים וכמעט לא הורגשו. מי שהורגש אבל לא לחיוב היה שלומי אזולאי החלוץ, שחזר להרכב מפציעה ופספס הזדמנות גדולה לכבוש במחצית השנייה כשהיה אחד על אחד מול דני עמוס.
מסע"ת לאחר הפועל ת"א ומכבי נתניה
בהפועל תל אביב מודים שהיכולת בדרבי חייבת להיות טובה יותר, בדגש על משחק ההתקפה. "הדרבי הופך להיות בעל משמעות שיכולה להפוך את הכל עם הכרטיס לאירופה. זה לא תלוי בנו, אבל בכל מקרה חייבים לנצח את הדרבי. כדי שזה יקרה חייבים להיות יותר חדים ומדויקים בפעולה האחרונה, אסור לטעות", אמרו במועדון.
האווירה באצטדיון בנתניה הייתה טעונה ומלאת עצבים, כמעט כמו כל המפגשים העונה בין שתי הקבוצות. בהפועל תל אביב טוענים על קללות קשות מצד הקהל באיזור הטכני, אבל הם זועמים בעיקר על ההתנהגות של מאמן מכבי נתניה בלם, שיצא מהאזור הטכני והתקרב לשי אליאס שנדחף על ידי יניב מזרחי. "זאת שערורייה של התנהגות", אמרו במועדון, "בושה וחרפה שמאמן בליגת העל ככה מתפרץ למגרש ולא מורחק. מה יש לו לחפש ולהתקרב לשחקן אחד שלנו? מה הוא רצה לבעוט את הפנדל? בגלל ההתלהמות שלו שי אליאס נדחף וקרה כל הבלאגן".
בהנהלה זעמו גם על השופט רועי ריינשרייבר שקיבל שתי החלטות שיכלו לחסל להם את המשחק, כאשר שרק פעמיים לפנדל לטובת מכבי נתניה ושלף פעמיים כרטיס אדום. "יש לריינשרייבר מזל שיש VAR, הוא כמעט גמר לנו את המשחק", אמרו בקבוצה. ריינשרייבר הרחיק במהלך הדחיפה על זה אליאס את עוזרו של רפואה, נמרוד קוסטיקה, לפי אנשי הפועל בגלל שיצא מהאיזור הטכני.
2 צפייה בגלריה
ריישרייבר מבטל את הפנדל. ה-VAR הציל אותו
ריישרייבר מבטל את הפנדל. ה-VAR הציל אותו
ריישרייבר מבטל את הפנדל. ה-VAR הציל אותו
(ראובן שוורץ)
נקודות האור אמש לפי אנשי הפועל היו שחקני ההגנה שהצליחו לשמור על רשת נקייה למרות לחץ גדול של האורחת. מי שגם לדאגה בצוות המקצועי הוא בן ביטון שנפצע בכתף ולמרות ניסיונות להמשיך, הוא נכנס ופינה את מקומו לאור ישראלוב. להבדיל רוב המשחקים בהם שיחק ישראלוב, הפעם הוא שיחק בתור מגן שמאלי, כאשר אלון אזוגי שהחליף את דורון ליידנר, חזר לעמדת המגן הימני.
שי אליאס חזר אחרי ההרחקה המדוברת בדרבי ובלט במרכז השדה, על חשבון דן איינבינדר שסבל מעומס בשרירי הבטן ולא היה כשיר לפתוח. בן ביטון שנפצע אחרי שנפל לא טוב על הכתף במחצית השניה והוחלף - ייבדק, אבל הוא בספק גדול לדרבי. דורון ליידנר יחזור להרכב נגד מכבי תל אביב אחרי שריצה אמש עונש צהובים.