2 צפייה בגלריה
צ'ירו אימובילה בהלם
צ'ירו אימובילה בהלם
צ'ירו אימובילה בהלם
(רויטרס)
האם נבחרת איטליה תעלה בכל זאת למונדיאל? החבורה מארץ המגף, שהודחה בחצי גמר הפלייאוף משער מאוחר מול צפון מקדוניה, יכולה בכל זאת לעלות על המטוס לקטאר בסוף השנה, וזאת עקב סיבה מוזרה במיוחד.
כזכור, נבחרת צ’ילה הגישה בתחילת החודש תלונה לפיפ”א על כך שבמשחק שלה במוקדמות הגביע העולמי מול אקוואדור, יריבתה שיתפה שחקן באופן לא חוקי. אם התלונה תתקבל, ייתכן כי הדרום אמריקאים, שהעפילו לקטאר מהמקום הרביעי במוקדמות, יודחו ויפנו מקום לנבחרת שלא הצליחה להעפיל.
הצ’יליאנים טוענים כי המגן בן ה-23 של אקוודור, ביירון קסטייו, משתמש במסמכים מזויפים והוא למעשה בן 26 ונולד בכלל בקולומביה, כך שהוא לא יכול לייצג את נבחרת אקוודור. ההתאחדות הצ’יליאנית צירפה לפנייה לפיפ”א, כך טוענים במדינה הדרום אמריקאית, מסמכים שמוכיחים את טענתה, כולל תעודת לידה של השחקן, וכן דרישה שכל המשחקים בהם קסטייו שותף יסתיימו בהפסד טכני לאקוודור.
2 צפייה בגלריה
ביירון קסטייו בפעולה מול נבחרת צ'ילה
ביירון קסטייו בפעולה מול נבחרת צ'ילה
ביירון קסטייו בפעולה מול נבחרת צ'ילה
(רויטרס)
בארץ המגף מתרגשים ומקווים שהתרחיש אכן ייצא לפועל, כשבתכנית רדיו מקומית נאמר: “יש אפשרות שבכל זאת נעלה למונדיאל בקטאר 2022, אפשרות הרבה יותר קונקרטית ממה חושבים. נראה שאקוודור השתמשה בשחקן שלא הייתה לו זכות לשחק ועל זה הוא יכול לשלם. יש חוק של פיפ"א שמתייחס לפלייאוף, לפיו הנבחרת בדירוג הגבוה ביותר שלא העפילה, היא זה שתזכה מן ההפקר”.