1 צפייה בגלריה
ג'ימי באטלר
ג'ימי באטלר
ג'ימי באטלר
(רויטרס)
מיאמי היט פתחה הלילה (בין שלישי לרביעי) את גמר המזרח עם 107:118 על בוסטון והיא ביתרון 0:1 בסדרה. ג’ימי באטלר היה כוכב המשחק וסיפק הצגה אמיתית עם 41 נקודות, 9 ריבאונדים, 5 אסיסטים, 4 חטיפות ו-3 חסימות. הוא השחקן השלישי בהיסטוריה של המועדון שרושם משחק פלייאוף של לפחות 40 נקודות, 5 ריבאונדים ו-5 אסיסטים אחרי דוויין ווייד ולברון ג’יימס.
בוסטון, שהגיעה אחרי שהדיחה את האלופה מילווקי באקס בסדרה בלתי נשכחת, פתחה היטב את המשחק ואף הובילה בהפסקה ביתרון של 8 נקודות, אולם הרבע השלישי היה נקודת המפנה של ההתמודדות. מיאמי עלתה נהדר, הצליחה לעצור את קליעת השלשות של היריבה על 0 מ-10 ברבע השלישי, בוסטון קלעה רק שני סלי שדה ומיאמי ספגה ברבע הזה רק 14 נקודות אל מול 39 שנקלעו על ידי שחקניה.
הרבע השלישי היה גם היחידי בו מיאמי הצליחה לנצח, אך זה הספיק לה כדי לפתוח פער מספיק גדול. כל מי שעקב אחרי משחקיה של הקבוצה מפלורידה יודע שהרבע הזה הוא המפתח של כל משחקיה והיא ניצחה בו את היריבות שלה העונה בפלייאוף ב-102 נקודות הפרש. בוסטון עוד הצליחה לצמק ברבע האחרון כאשר ג’ייסון טייטום העלה את סך הנקודות שלו ל-29, אך הוא כמובן יזכור היטב איך במחצית השנייה של המשחק קלע רק סל שדה אחד אל מול השמירה הנהדרת של באטלר ופי ג’יי טאקר.
בצד השלילי של טייטום היו גם 7 איבודים, בחיובי הוא הוסיף 8 ריבאונדים, 6 אסיסטים ו-4 חטיפות. ג’יילן בראון סיים עם 24 נקודות ו-10 ריבאונדים, רוברט וויליאמס קלע 18 לצד 9 כדורים חוזרים ופייטון פריצ’ארד הוסיף 18 נקודות מהספסל. בוסטון שיחקה ללא מרכוס סמארט הפצוע ואל הורפורד שנכנס לפרוטוקול קורונה ערב ההתמודדות. אצל מיאמי היה חסר קייל לאורי, אך גייב וינסנט בהופעת הגמר האזורי הראשונה בקריירה שלו היה מצוין עם 17 נקודות. טיילר הירו תרם עוד 18 מהספסל לצד 8 ריבאונדים.