1 צפייה בגלריה
כיכב. באטלר
כיכב. באטלר
כיכב. באטלר
(רויטרס)
בפיגור 8 נקודות במחצית, מיאמי ידעה שעוד ערב ארוך לפניה. אבל אז הגיע הרבע השלישי, ההיט התפוצצו בו עם 14:39 והצגה של ג'ימי באטלר סחפה את הקבוצה של אריק ספולסטרה ליתרון 0:1 בגמר המזרח אחרי ניצחון 107:118. וזה לא רק שהכוכב קלע 41 נקודות, אלא 27 מהן הגיעו רק במחצית השנייה.
"יש הרבה בליגה הזו שמשחקים כדורסל, הוא משחק כדי לנצח", אמר ספולסטרה על באטלר, "זה משהו שונה לגמרי והוא עושה את זה הכי טוב שאפשר". אגב, הגארד סיים עם 12 מ-19 מהשדה (63%) ובכך הפך לשחקן השמיני בעידן השעון שיש לו לפחות חמישה משחקי פלייאוף עם 40 נקודות ומעלה ב-60% מהשדה. וזו רשימה שכוללת את לברון ג'יימס (12 פעמים), מייקל ג'ורדן (10), שאקיל אוניל (8), קארים עבדול ג'באר, ברנרדר קינג (6) והאקים אולאג'ואן וצ'ארלס בארקלי (5).
על הדרך באטלר הוסיף 9 ריבאונדים, 5 אסיסטים, 4 חטיפות ו-3 חסימות. מאז שהחלו לתעד את הסטטיסטיקות בקטגוריות האלה ב-NBA, רק אנתוניס דייויס, אולאג'ואן, דייויד רובינסון, עבדול ג'באר וג'יימס הארדן רשמו את כל המספרים האלה במשחק אחד. אבל אף אחד מהם לא עשה את זה במשחק פלייאוף. אף אחד חוץ מבאטלר. "אני ממשיך לשחק כדורסל בדרך הנכונה: לזרוק כשאני פנוי, לתקוף, למען האמת זה היה מאמץ קבוצתי", סיכם כוכב הערב.
בבוסטון ניסו להבין את הקריסה ברבע השלישי והמאמן אימה יודוקה אמר: "ניצחנו בשלושה רבעים חוץ מזה, אבל ברור שהרבע הנוסף בולט. קצת חזרנו לעצמנו ברבע הרביעי (25:31 לסלטיקס) והיינו פיזיים כמוהם, אבל קשה להתגבר על רבע של 39:14 עם 2 מ-15 מהשדה".