2 צפייה בגלריה
ערב קשה. נאנלי, ווילבקין ואבן
ערב קשה. נאנלי, ווילבקין ואבן
ערב קשה. נאנלי, ווילבקין ואבן
(איציק בלניצקי)
בעבר, ערב ל״ג בעומר היה נחשב ליום חג לילדים שאספו קרשים ועצים במשך שבועות והתכוננו למדורה גדולה. אם הסתובבת ברחבי העיר אין סיכוי שהיית מצליח להגיע הביתה ללא ריח המדורה. בשנים האחרונות מנהג המדורות פחת לאט לאט עקב זיהום האוויר ומי שיצא אמש אל רחבי העיר תל אביב כמעט ולא הריח את ריח העשן. אלא שבמקום אחד ברחבי העיר הובערה אש, ולא, לא מדובר בהצגת השחקנים של מכבי ת״א אלא דווקא היריבה העירונית הפועל ששרפה בפעם הרביעית העונה את הפרקט בהיכל מנורה מבטחים כשהנחילה לצהובים תבוסה 75:93.
1. במכבי הגיעו בהרגשה שהם סוגרים את הסדרה. האווירה בהיכל שהיה כמעט מלא הייתה אווירת יורוליג, למרות שהיה מדובר בליל רביעי ולא חמישי, הצגת השחקנים הזכירה את המשחקים באירופה, אפילו רשת נפרסה בסמוך ליציע אוהדי הפועל כדי למנוע זריקת חפצים. אלא שמהדקה הראשונה הייתה קבוצה אחת על הפרקט שהראתה שעם כל הכבוד לתפאורה וההכנות, את המשחק מנצחים על הפרקט וכל הקלישאות שתמצאו נכונות. הפועל פשוט הייתה אגרסיבית יותר, רצתה יותר, הייתה ראשונה לכל כדור והחזירה את האנרגיות שהיו חסרות לה בשני המשחקים הראשונים. לעומת זאת שפת הגוף שהצהובים שידרו כבר מתחילת הרבע השלישי הייתה של ״לא נורא, יש עוד משחק״. סקוטי ווילבקין פשוט לא נכנס לעניינים (והקרדיט לשמירה של ג׳וש אוואנס עליו בחלק גודל מהמשחק) והיה נראה מתוסכל מאוד לאורך כל דקות המשחק אותו סיים עם שבע נקודות בלבד.
2. אפרופו שחקנים, מי שהופיע על הפרקט אתמול לראשונה מאז הפציעה הנוראית מול הפועל חיפה במחזור הסיום של העונה הסדירה היה אנטה ז’יז’יץ’ שחזר כבר לאימונים. מי שנרשם לסדרה במקומו של ז’יז’יץ’ הוא ג׳יילן ריינולדס שפשוט לא מצליח להיות פקטור לא בפן ההגנתי ולא בפן ההתקפי, כשהתרומה שלו אמש הסתכמה בריבאונד אחד בלבד ב-11 דקות על הפרקט. אם במשחקים הקודמים רומן סורקין הצליח לכפר על החולשה של ריינולדס, אז אמש ההגנה האדומה סימנה את סורקין ולא נתנה לו לייצר סלים קלים כשסיים עם שמונה נקודות בלבד. ריינולדס אמנם לא ימשיך אצל הצהובים בעונה הבאה, אבל ינסו לקראת משחק מספר 4 להחזיר את הביטחון לשחקן שנראה שאיבד אותו כמעט לחלוטין.
3. הפרצוף של אבי אבן בסיום המשחק אמר את הכול. המאמן, שרגיל לפזר חיוכים וגם בהפסדים ידע לקחת בפרופורציה היה נראה בסיום כאילו המשפט ״דרסה אותו משאית״ אמיתי לחלוטין וגם כך ביטא את הרגשות שלו: ״קיבלנו חבטה לפנים. אני לא יכול אחרי משחק כזה לבוא לפה ולחייך ולהתנהג כאילו הכול בסדר. זה לא אני. נתנו היום תצוגה נוראית ואני לא יכול לשדר משהו אחר. אי אפשר להיראות כמו שנראנו ויחד עם זאת אני אומר שאני מאמין בחבורה הזאת וכמו שמצאנו את הדרך עד היום להרים הילוך ולאסוף את עצמנו בחזרה זה מה שנעשה ונגיע אחרת ביום ראשון״.
4. שלושה שחקנים בלבד קלעו בדאבל פיגרס במכבי, שנים מהם (נאנלי ואוואנס 12 נקודות כל אחד) הגיעו לשם כשהמשחק כבר היה בגארבג׳ טיים ואם צריך לציין מישהו אחד שכן הגיע להתמודדות באופן יחסי הוא ג׳ון דיברתלומאו שמהרגע שעלה מהספסל ניסה לשנות את האנרגיות של הצהובים ולקראת סיום המחצית גם הצליח. ״לילה מתסכל״ פתח דיברתולומאו והמשיך: ״אני מתבייש באיך שהופענו. יחד עם זאת, צריך לזכור שאנחנו עדיין ב-1:2 ואפשר לסגור את הסיפור ביום ראשון. לא הגבנו טוב למה שקרה על הפרקט ברבע השלישי והפועל ברחה״. הקפטן הדף את הטענות על זחיחות מצד הצהובים: ״לא באנו שחצנים, ידענו שהפועל זאת קבוצה מאוד מסוכנת שכבר הפסדנו לה השנה. זאת קבוצה טובה מאוד ולרגע לא זלזלנו בה. נצטרך ללמוד ממה שקרה פה. הלילה נהיה שקועים במשחק הזה, אבל נתרכז נטו בכדורסל נשתפר ונבוא בראשון כדי לנצח. זאת המטרה״.
2 צפייה בגלריה
ג'ייקובן בראון מול ג'ון דיברתולומאו
ג'ייקובן בראון מול ג'ון דיברתולומאו
ג'ייקובן בראון מול ג'ון דיברתולומאו
(חגי מיכאלי)
5. בדיוק אתמול לפני שמונה שנים הייתה הפעם האחרונה בה הצהובים הניפו את גביע אירופה, במדליוניום פורום במילאנו. בשנה שהתחילה עם כמעט פיטורים של דייויד בלאט והסתיימה בתואר אלופת אירופה. הרבה מים עברו בנהר כמאמר הקלישאה אבל בדיוק כמו עוד אחת, את הכסף, סופרים במדרגות וגם במכבי יודעים שאם אחרי כל העונה הקשה הזאת, ההפסדים בדרבי, פיטורי יאניס ספרופולוס, איבוד הגביע והסוויפ של ריאל על הצהובים, היא תסתיים בחגיגות אליפות ב-206 – הכול ייראה אחרת. עכשיו רגע לפני משחק 4 ברבע הגמר, החניכים של אבי אבן הם אלו שעומדים בפני מבחן אופי, עד עכשיו בתעודה הם לא ממש מצטיינים בתחום הזה, אבל אם כבר קלישאה, איך אומרים, לדרבי, חוקים משלו.