2 צפייה בגלריה
לא פציעה חמורה. ג'ייקובן בראון
לא פציעה חמורה. ג'ייקובן בראון
לא פציעה חמורה. ג'ייקובן בראון
(איציק בלניצקי)
חגיגות מאופקות היו בצד האדום של הדרבי, למרות המשחק האדיר של הפועל תל אביב של דני פרנקו והתבוסה שהנחילה למכבי ב-75:93 הענק אמש (רביעי), משהו העיב והיה חסר בחגיגות האדומות, לא משהו יותר נכון אלא מישהו, הכוכב הגדול של הקבוצה ג׳ייקובן בראון. למרבה המזל, הפציעה ממנה סבל אינה משמעותית, והוא שוחרר מבית החולים לביתו.
הגארד האדום נפצע כזכור לקראת סיום המחצית הראשונה אחרי שנשרקה לחובתו עבירת תוקף על עוז בלייזר. בראון התקשה לקום מהפרקט וירד בליווי הצוות הרפואי ומנהל הקבוצה, איתי ברגר, לקבלת טיפול בחדר ההלבשה. כשירדו שחקני הקבוצה למחצית גילו את בראון שוכב על מיטת הטיפולים ומתקשה לקום ממנה באותם הרגעים הם גם הבינו שאל המשחק הוא לא יוכל לחזור.
אחרי שלא הצליח להתאושש בחדר ההלבשה הוא נלקח להמשך בדיקות בבית החולים איכילוב, שם עבר במהלך הלילה MRI צווארי כדי לבדוק האם ישנו נזק לצוואר או לעמוד השדרה. במועדון שללו בשעות הבוקר את החשש מפציעה חמורה, אך עדיין לא ידוע האם הוא יוכל להתאושש ולהיות כשיר למשחק מספר 4 ביום ראשון בדרייב אין.
2 צפייה בגלריה
ג'ייקובן בראון על הפרקט
ג'ייקובן בראון על הפרקט
ג'ייקובן בראון על הפרקט
(איציק בלניצקי)
מי שלקח את המשחק על עצמו והציג את ההופעה הכי טובה בקריירה שלו הוא הקפטן בר טימור, שתפס את דני פרנקו באותם הרגעים ואמר לו: ״עזוב את ג׳ייקוב, תן לו להתאושש. אני מביא את הניצחון״. וכך אכן היה. טימור סיים עם שורה סטטיסטית מרשימה ביותר של 26 נקודות, שישה אסיסטים, 6 מ-7 מחוץ לקשת ומדד יעילות של 35ֿ, אחד מהמדדים הגבוהים ביותר שהשיג שחקן ישראלי.
״לא הוגן לשאול אותי על בר טימור״, אמר פרנקו והמשיך: ״אני פסול עדות עליו כי אני הולך איתו כל כך הרבה שנים, הוא לקח על עצמו את המשחק״. על הניצחון הוסיף: ״ידענו שמה שקרה פה בחודשיים האחרונים זאת לא הפועל. הגיע לנו לקחת לפחות משחק אחד בסדרה הזאת״.
עוד אחד מהשחקנים שהפכו לברומטרים של הפועל בסדרה הוא עידן זלמנסון, שגדל בצהוב של מכבי שוויתרה על החוזה איתו לפני העונה הנוכחית: ״אין לי רצון מיוחד להוכיח למכבי. אני נהנה מהאווירה במשחקים האלו. אני חלילה לא מזלזל באוהדי מכבי, אני מתעסק במועדון שלי. אני חושב שהמפתח היום היה האגרסיביות, הצלחנו לעשות עבודה טובה גם על הגארדים שלהם וגם על שחקני הפנים וזה מה שניצח לנו את המשחק. שמח לחזור לדרייב אין לעוד משחק״.
עוד הישג שיכולים האדומים לרשום לעצמם בחולצת ההצלחות שלהם, מעולם עד אמש לא הצליחה הפועל לנצח ארבעה משחקי דרבי בעונה אחת, שלושה מהניצחונות הושגו בהיכל מנורה. האחרון שהצליח לרשום ארבעה ניצחונות בעונה על הצהובים היה פיני גרשון, אז מאמן גליל עליון בעונת הדובדבנים ההיסטורית ב-1993.
סיום המשחק עצמו לא היה חלק כמו ברוב הדרבים, כשהקהל הצהוב התעמת עם הספסל של האדומים ומעט מאוהדי הפועל שהיו ליד הספסל. בהפועל טענו שאשתו של אחד מחברי ההנהלה הותקפה, יו״ר הפועל רמי כהן הגיע למקום בניסיון להרגיע את הרוחות התלהטו.