4 צפייה בגלריה
אוהדי מכבי חיפה
אוהדי מכבי חיפה
אוהדי מכבי חיפה
(רדאד ג'בארה)
במכבי חיפה גאים לא רק בהישגים של הקבוצה העונה, כאשר קטפו את האליפות, גביע הטוטו ואלוף האלופים ובקנה האפשרות לקחת גם את גביע המדינה, אלא בעיקר גאים באוהדי הקבוצה שממשיכים בכל פעם מחדש לשבור את השיא של עצמם.
לדוגמה, לקראת גמר גביע המדינה ביום שלישי הקרוב מול הפועל באר שבע, נקבע שיא ביקוש על כרטיסים. כ-70 אלף אוהדים נכנסו למערכת על מנת לרכוש כרטיס, כשמדובר בטירוף שגם במכבי חיפה לא זוכרים.
על פי הנתונים, מכבי חיפה שיחקה השנה 56 משחקים לפי החלוקה הבאה: 14 משחקים באירופה, 34 בליגה, 5 בגביע, 2 בגביע הטוטו ואלוף האלופים, כאשר למעלה מ-800 אלף אוהדי הקבוצה נכחו במשחקים הללו. מדובר במספר חסר תקדים כאשר לפני הקבוצה עוד שני משחקים, משחק ההכתרה מול מכבי נתניה וב”ש בגמר, שגם בהם יצפו עשרות אלפי אוהדי מכבי חיפה.
4 צפייה בגלריה
אוהדי מכבי חיפה
אוהדי מכבי חיפה
אוהדי מכבי חיפה
(עמרי שטיין)
על כל זה צריך להוסיף את העובדה שכ-21 אלף מנויים יש למועדון, מהם כחמשת אלפים מנויים ליציע המשפחות. בחיפה התייחסו לנושא ואמרו: “הביקוש לכרטיסים אדיר ולא הגיוני. סמי עופר קטן מלהכיל את אוהדי הקבוצה ואנחנו מבינים את התסכול בקרב אותם אוהדים למשל שלא הצליחו לרכוש כרטיס לגביע. על כל אוהד שזכה בכרטיס היו 6 שיצאו מאוכזבים ומתוסכלים, אבל אנחנו אובדי עצות בגלל גל הביקוש הגדול”.
בתוך כך, ההתאחדות לכדורגל אישרה רשמית כי האלופה היא זו שתארח את משחק אלוף האלופים, כך שמכבי חיפה תתמודד נגד מחזיקת הגביע או סגניתה באצטדיון סמי עופר. כמו כן, מועד פתיחת העונה יהיה ב-14.7, בעוד משחקי גביע הטוטו יחלו ב-30.7 והליגה ב-20.8.
כמו כן, בהנחיית ראש העיר עינת קליש רותם, עיריית חיפה תקרין את משחק גמר הגביע בהיכל הספורט ברוממה. לעיריית חיפה הגיעו בשבוע האחרון עשרות פניות מצד אוהדי מכבי חיפה שלא הצליחו לרכוש כרטיסים למשחק הגמר שייערך בשלישי הקרוב באצטדיון טדי. ראש העיר החליטה לאפשר לאוהדים לקחת חלק בחגיגה והנחתה את אתו"ס לקיים את הקרנת הגמר על גבי מסך ענק בהיכל הספורט ברוממה, ללא עלות אך עם דרישה להרשמה מראש.
4 צפייה בגלריה
עינת קליש רותם
עינת קליש רותם
עינת קליש רותם
(עמרי שטיין)

פרויליך: "שמחנו ללמוד מאלופת המדינה"

משרד הספורט בסיור במועדון הכדורגל מכבי חיפה: המנכ"ל רז פרוילך סייר הבוקר (חמישי) במתקני המועדון יחד עם ראשי משרדו והיה אורח של נשיא המועדון יעקב שחר, המנכ"ל הנכנס, איציק עובדיה ומנכ''ל כפר גלים, דני גילדין. בתחילת הסיור ביקרו פרוילך וראשי משרדו באקדמיה לשחקנים בכפר גלים ולמדו על מחלקת הנוער, האקדמיה והשילוב בין פיתוח השחקן וההיבט הפדגוגי.
בהמשך, זכו להרצאות על מוזאון הכדורגל של מכבי חיפה שעתיד להיפתח בסמי עופר והרצאה כיצד המועדון מתמודד כנגד אלימות במגרשי הכדורגל. משם המשיכו לסיור בכפר גלים שכלל הרצאה מצד הצוות המקצועי בראשות ברק בכר. במהלך הביקור שזכה להתעניינות רבה מצד אנשי המשרד, ענו נשיא המועדון והמנכ"ל הנכנס על השאלות שעסקו בעיקר סביב: פיתוח שחקני העתיד, מתקנים והאלימות בספורט.
4 צפייה בגלריה
רז פרויליך, יעקב שחר, איציק עובדיה ודני גילדין
רז פרויליך, יעקב שחר, איציק עובדיה ודני גילדין
רז פרויליך, יעקב שחר, איציק עובדיה ודני גילדין
(האתר הרשמי של מכבי חיפה)
מנכ״ל משרד התרבות והספורט, רז פרויליך, דיבר: “אני מודה ליענק’לה שחר נשיא מועדון מכבי חיפה ואיציק עובדיה המנכ"ל הנכנס, על סיור יוצא מן הכלל באקדמיה בכפר גלים ובמתקן הקבוצה הבוגרת. שמחנו ללמוד מאלופת המדינה, כיצד מתנהל מועדון ספורט מהגדולים בישראל, ברמה מקצועית וערכית מרשימה ביותר”.
גם איציק עובדיה, מנכ"ל המועדון הנכנס, שיתף את תחושותיו: “שמחנו לארח את מנכ״ל משרד התרבות והספורט מר רז פרויליך ואת אנשי משרדו, ולחשוף בפניהם את תפיסת ותהליכי העבודה של מועדון כדורגל מכבי חיפה, הן מהבחינה המקצועית, הקהילתית והפדגוגית מתוך מטרה, שיחד עם גורמים נוספים נקדם כולנו את הכדורגל הישראלי”.
בין היתר, נכחו במפגש מצד משרד הספורט: חן דהן - משנה למנכ"ל משרד התרבות והספורט, חנן דנציגר - סגן ראש מינהל הספורט, ערן איתן - רמ"ט מנכ"ל משרד התרבות והספורט וניצן בן נתן - מנהל אגף מתקני ספורט, משרד התרבות והספורט.