1 צפייה בגלריה
אוהדי מכבי תל אביב
אוהדי מכבי תל אביב
אוהדי מכבי תל אביב
(איציק בלניצקי)
מסלול ההתנגשות בין אוהדי הכדורגל בישראל למשטרה, סיפק היום (חמישי) עוד מחלוקת, כשהפעם מדובר בהחלטה הנוגעת לדרבי התל-אביבי בשבת (20:30). משטרת ישראל הודיעה שלא תתאפשר הכנסת ציוד עידוד ותפאורה וגרמה לכעס גדול בקרב הקהל הצהוב.
מי שמיהרו לצאת נגד ההחלטה הם חברי ‘מכבי פנאטיקס’, כשבעמוד הפייסבוק של הארגון נכתב: “הגיעו מים עד נפש. לאחר ש-5,000 מאוהדי הקבוצה קיבלו עונש קולקטיבי הזוי במחזור האחרון ולאחר ימים ולילות שהארגון השקיע בתצוגה לקראת הדרבי הקרוב, החליטה משטרת ישראל שבדרבי הקרוב לא יהיה ציוד עידוד. אנחנו חוזרים: במשחק הכי גדול שיש למדינה הזאת להציע -לא נוכל להכניס ציוד ותפאורה! הזלזול המביש הזה באוהדי כדורגל חוצה כל גבול אפשרי ואנחנו לא ניתן לזה להמשיך!”.
עוד הוסיפו בארגון האוהדים הצהוב: “עונשי רדיוס, סגירת יציעים, הגבלות על ציוד עידוד ואיסור תפאורה הם רק חלק קטן מתהליך מתמשך שנועד לדכא את אוהדי הכדורגל בישראל. משטרת ישראל, בדומה לבית הדין, מתנהלת בצורה נקמנית רק בגלל שהיא נכשלת בעבודתה ועושה זאת באמצעות פגיעה בקהל שלם. ככה, כי הם יכולים. בגלל גחמה של שוטר או קצין כזה או אחר, כל אוהדי מכבי מאבדים חלק מהותי מהחוויה של הדרבי, ובעצם נמנעת מאיתנו היכולת לתמוך בקבוצה שלנו כמו שכולנו היינו רוצים, רק כי זה נוח למי שיש את הסמכות להגביל את אוהדי הכדורגל בישראל. זה לא רק זלזול בלתי פוסק באלו שעמלו על התפאורה. מדובר פה בשערורייה חסרת תקדים”.
לסיכום, קרא הארגון להנהלת המועדון לפעול בנושא: “הנהלת מכבי, זה הזמן שלכם להתערב ולשנות את הגזרה הזאת. אין סיבה שהמועדון לא יתייצב לצד האוהדים שלו כשמונעים מהם לתמוך בקבוצה. מעבר לזה, אנחנו לא נקבל אף גזרה שכזאת. לא בעונה הזאת ולא בעונות שאחריה. אם צריך להפוך את המדינה, נהפוך אותה”.