2 צפייה בגלריה
ג'ימי באטלר
ג'ימי באטלר
ג'ימי באטלר
(רויטרס)
“תתעוררו”, אמר מאמן בוסטון אימה אודוקה לשחקניו, אחרי פתיחה רעה למשחק הלילה (בין חמישי לשישי) מול מיאמי. הם התעוררו. את הרבע הראשון כבר סיימו הסלטיקס ביתרון 11 ובהפסקה ההפרש צמח ל-25 ונשמר עד הסיום עם 102:137. כעת, הירוקים השוו ל-1:1 את סדרת גמר המזרח והעבירו אליהם את הביתיות. ג’ימי באטלר היה היחיד שהופיע אצל המפסידה עם 29 נקודות, מנגד ג’ייסון טייטום הוביל עם 27, בעוד ג’יילן בראון (12 אסיסטים) ומרכוס סמארט תרמו 24 כל אחד.
לראשונה בפלייאוף 2022 מיאמי רשמה הפסד בית. בוסטון, מנגד, ממשיכה להגיב בניצחון אחרי כל הפסד בפלייאוף. הסלטיקס הם הקבוצה השישית ב-25 השנים האחרונות שיש לה לפחות שני משחקים בהם ניצחה ב-25 הפרש במיאמי באותה עונה, כשמלבד הלילה בוסטון עשתה זאת גם ב-4 בנובמבר. שלוש האחרונות שעשו זאת גם זכו באליפות בסיום העונה: מילווקי בעונה שעברה, סן אנטוניו ב-2013/14 ובוסטון עצמה ב-2007/08. מלבדן גם טורונטו (2007/08) ושארלוט (2000/01) רשמו הישג זהה.
אחרי שהחמיץ את המשחק הראשון, מרכוס סמארט, שחקן ההגנה של השנה, חזר הלילה, קלע 24 נקודות וסיפק מהלכי התקפה מרשימים. "היה לי קשה לראות את משחק 1 ולדעת שלא יכולתי לעזור להם בגלל הפציעה. זו ברכה להיות על המגרש עם חבריי לקבוצה”, אמר. “עדיין כואבת לי הרגל אבל לא מספיק כדי למנוע ממני לשחק. היינו מפוקסים, רגועים, שלטנו במשחק. התכוננו לכך שהם מפעילים הרבה לחץ על בראון וטייטום וידענו שנצטרך לעזור להם. כולם יודעים שבאטלר שחקן נהדר ועשינו מאמץ קבוצתי כדי לעצור אותו ככל האפשר".
2 צפייה בגלריה
מרכוס סמארט
מרכוס סמארט
מרכוס סמארט
(רויטרס)
ג’ייסון טייטום, שהוליך את קלעי המנצחת, הוסיף: “הייתי גאה בדרך שבה הגבנו. במשחק הקודם הפסדנו וגם לי היה חלק בזה עם איך ששיחקתי ברבע השלישי, אז התרגשתי מאיך שהגבנו ושפשוט שיחקנו הרבה יותר טוב. היה נהדר לקבל חזרה את מרכוס סמארט, ברור שהוא חשוב לנו מאוד. גם בהגנה וגם בהתקפה”. מאמנו, אימה אודוקה, אמר: "לחבר'ה האלה יש גאווה. הם הסתכלו על המשחק כהזדמנות פז להחזיר על ההפסד במשחק 1. חשבנו שאנחנו יכולים להיראות הרבה יותר טוב ועשינו את זה הלילה".
במיאמי לא נבהלו מהתבוסה. "זה הפסד, בין אם אתה מפסיד באחד או ב-20", אמר גייב וינסנט. "נתארגן מחדש, נחזור ללוח השרטוטים ונתכונן היטב למשחק 3". גם מאמן ההיט, אריק ספולסטרה, לא התרגש: "זה נחשב כאילו הפסדת רק בנקודה. זה מה שהשחקנים המנוסים בחדר ההלבשה והצוות מבינים. אנחנו לא אוהבים את זה, הם שיחקו מצוין. יש לך שתי קבוצות ממש טובות ואנחנו רק צריכים לתקן כמה דברים". כוכב מיאמי, ג’ימי באטלר, הוסיף: “זה חייב לכאוב. הם ניסו להביך אותנו והם הביכו אותנו. אנחנו פשוט צריכים להיות טובים יותר. אצפה שוב במשחק ואמצא פתרונות".