3 צפייה בגלריה
יריב עמירם וקורן ז'ורנו חוגגים
יריב עמירם וקורן ז'ורנו חוגגים
יריב עמירם וקורן ז'ורנו חוגגים
(איציק בלניצקי)
אין הרבה ‘מגיע’ בספורט, אבל אם יש מגיע עם סיפור שבו נכתב סוף מהאגדות, הרי שמדובר בקורן ג’ורנו. גארת קריית אתא (22), רשם עוד פרק בחייו ואחד מרגש במיוחד, כזה שגרם ללא מעט מחובבי הכדורסל הישראלי לנקות את הלחלוחית בעין בסיום משחק האליפות בו הבטיח עלייה יחד עם קבוצתו לליגת העל.
כדי לספר לכם, נחזור אחורה. שנת 2015, אז ג׳ורנו נחשב לאחד הגארדים המבטיחים בכדורסל הישראלי, חלק מנבחרת הקדטים ומצטיין באליפות אירופה באותה השנה. העתיד של הגארד הצעיר מהצפון נראה מבטיח ובעיקר ורוד. שנה קדימה, פברואר 2016 ג׳ורנו בן ה-16 מקבל בשורה שלא ציפה לה. סרטן ברגל אומרים הרופאים, ‘אתה צריך לעזוב את הכדורסל ולהתרכז בטיפולים ובניסיון להחלים’. הוא עבר ניתוח להסרת הגידול והמשיך בסדרת טיפולים כדי לוודא שאכן החלים ושהסרטן לא יחזור.
שנה עברה והרופאים הודיעו לג׳ורנו שהוא יכול לחזור לכדורסל. הגארד ניסה לחזור, חתם בגלבוע/גליל ובהמשך בקבוצות נוספות מהליגה הארצית, אך אפקט המחלה השפיע. הוא סבל מפציעות, שני שברים ברגל, שמונה ניתוחים, חלקם מעבר לים והכול כדי להשתקם.
3 צפייה בגלריה
מוריאל לוטאטי לוחץ את קורן ז'ורנו
מוריאל לוטאטי לוחץ את קורן ז'ורנו
מוריאל לוטאטי לוחץ את קורן ז'ורנו
(איציק בלניצקי)
לפני שנה וחצי, במדי גלבוע, הוא קיבל לראשונה את ההזדמנות כשיחד איתו משחקים גיל בני (היום בהפועל ת״א) ודניאל ששון ז״ל. במהלך העונה עבר לקבוצת הבת של המועדון, גלבוע מעיינות מהליגה הארצית.
את העונה הנוכחית פתח בעירוני קריית אתא, יחד עם המאמן שלו בקדטים ובבית הספר, שרון אברהמי. ג׳ורנו הפך לרכז בכיר בקבוצה כשהוא משחק ב-39 משחקים, קולע 6.4 נקודות בממוצע למשחק ומוסר 3 אסיסטים לערב, ובעיקר מפגין הרבה אחריות ובגרות בדרך להישג הגדול של קבוצתו, שסיימה את העונה הסדירה במקום הרביעי וכאמור השלימה חזרה לליגת העל אחרי 13 שנים. קריית אתא ניצחה בסדרות את עירוני רמת גן וגם את נהריה, קבוצות שסיימו את העונה הסדירה במקום גבוה יותר.
3 צפייה בגלריה
קורן ז'ורנו מול מוריאל לוטאטי
קורן ז'ורנו מול מוריאל לוטאטי
קורן ז'ורנו מול מוריאל לוטאטי
(איציק בלניצקי)
ג’ורנו עצמו, שפרץ בבכי בסיום משחק העלייה, סיכם: “זו זאת הייתה עונה ארוכה, חבר’ה צעירים, מהרגע הראשון ברמה האנושית הווייב שלנו היה טוב כקבוצה. היינו מינוס שחקן ועשינו קפיצת מדרגה, זאת גם ההוכחה לחומר האנושי שיש לנו בקבוצה. לא הפתענו את עצמנו.אין הוכחה יותר חותכת ממה שקרה לנו שצריך לתת הזדמנות לישראלים. נכון, שיחקתי בליגת העל, אבל זה שונה. זו מין סגירת מעגל, מבחינתי עצם זה שחזרתי לשחק הייתה סגירת מעגל בשבילי כי זו הייתה המטרה העיקרית שלי. להחלים מהסרטן ולחזור לשחק”.
הגארד הצעיר התייחס לדרך ולסיפור שלו: “הרגשות בסוף המשחק והמעמד זה לא מובן מאליו בשבילי. מאוד מרגש אותי לדעת שהצלחתי לגעת בהמון אנשים והסיפור שלי משפיע ברמה מסוימת על אנשים ועושה להם טוב. בסופו של דבר זאת המטרה שלי, לעזור לכמה שיותר אנשים ולהשפיע בעזרת הסיפור שלי על הסביבה”.