1 צפייה בגלריה
קיליאן אמבפה
קיליאן אמבפה
קיליאן אמבפה
(רויטרס)
סוף דרמטי במיוחד לסאגת המעבר של קיליאן אמבפה לריאל מדריד. אחרי שהכול כבר היה סגור בין השחקן לבלאנקוס, מסתבר שהוא ניהל משא ומתן במקביל גם עם פאריס סן ז’רמן, שהצעתה הכספית הייתה גבוהה יותר, ובחר להישאר בקבוצתו, אצלה חתם רשמית עד 2025.
אמבפה כבר דחה את ריאל מדריד ב-2017, ואחרי שדחה אותה בפעם השנייה הקיץ – כבר לא תהיה פעם שלישית. בקטאר עשו הכול כדי להשאירו בפ.ס.ז’ והצליחו במשימה אחרי שמעבר לסכומי כסף אדירים הציעו לו גם מאה אחוז מזכויות שמו ומעורבות בהחלטות על המאמן והרכש שהקבוצה תעשה, הצעה ספורטיבית חסרת תקדים. במועדון חושבים אף להציע לו חוזה לכל החיים לפי ‘לה פריסיאן’.
בנוסף למאה אחוז מזכויות שמו, הצרפתי יקבל לפי מספר דיווחים בונוס חתימה בגובה 130 מיליון אירו ומשכורת של 50 מיליון אירו נטו לעונה, סכומים שלא נראו בעולם הכדורגל לפני כן. הלבנים קיוו שארלינג הולאנד יגיע בקיץ, אבל בחרו ללכת על אמבפה, וכעת לאור ההברזה נותרו בלי אף אחד מהשניים. מה שבטוח, הצרפתי כבר לא ישחק בריאל מדריד בעתיד אחרי מה שעשה לפלורנטינו פרס, שקיבל ממנו את ההודעה הבאה: “אני רוצה להודיע לך שהחלטתי להישאר בפאריס. תודה לך על ההזדמנות שנתת לי לשחק במדריד, במועדון אותו הערצתי מאז שאני ילד, ובהצלחה בגמר ליגת האלופות”.
ב’מארקה’ מדווחים שנשיא צרפת ואמיר קטאר היו מעורבים מאוד בחידוש החוזה של אמבפה, כאשר מעבר ללחצים הגבוהים שהופעלו היו גם איומים. בפמלייתו של השחקן השתמשו בהצעה הגבוהה מריאל על מנת להפעיל לחץ על פאריס סן ז’רמן, ובסופו של דבר הכסף של המועדון מעיר האורות ניצח וההישארות שלו סופית, גם לפי העיתונאי האמין פבריציו רומאנו.
הספרדים כבר תכננו להעניק לו את המספר 10 של לוקה מודריץ’, אבל זה לא יקרה. ראשת העיר של פאריס, אן אידלגו, חגגה ופרסמה בחשבון הרשמי שלה תמונה לפיה הכוכב ממשיך: “אמבפה נשאר, איזה יופי!”. אמו של אמבפה, פאיזה, טענה שההסכם מול ריאל מדריד לא נשבר, משום שלא היה כזה: “לא היה שום הסכם מלא שאושר בינינו לבין ריאל”.