4 צפייה בגלריה
קיליאן אמבפה
קיליאן אמבפה
קיליאן אמבפה
(רויטרס)
אחרי שכל העולם כבר היה בטוח שהוא בדרך לספרד והמשחק הערב (שבת) מול מץ יהיה האחרון של בפ.ס.ז’, קיליאן אמבפה סירב להצעת ריאל מדריד ובחר להאריך חוזה אצל אלופת צרפת. ההחלטה של הכוכב לא הייתה פשוטה, לקחה לא מעט זמן וכעת נחשפים השיקולים שלו להישאר בפארק דה פראנס.
בראש ובראשונה, ואיך לא, כמובן מדובר בעניין של כסף. פרטי החוזה עם ריאל כבר היו סגורים, אך הפאריסאים הגיעו משום מקום עם הצעה גדולה יותר, כזו שתכניס לו אפילו יותר מליאו מסי וניימאר, שעד עכשיו היו המשתכרים הגדולים במועדון. אמבפה, כך מדווח, דרש להרוויח יותר מחבריו לשלישיית התקפה, שכן אם הוא השחקן הכי חשוב של הקבוצה, הוא זה שצריך להרוויח יותר מכולם.
לא רק הכסף הוא זה שהכריע את הכף, סיבה נוספת השאירה את הצרפתי בפאריס היא התערבות בסוגיה מצידם של עמנואל מקרון וניקולא סרקוזי, נשיאי צרפת בהווה ובעבר, שלחצו בכל בכוח כעל הכוכב להישאר במולדתו ולא להגיע למדריד ואף השתמשו באיומים.
4 צפייה בגלריה
ישתכנע? אמבפה עם מקרון
ישתכנע? אמבפה עם מקרון
ישתכנע? אמבפה עם מקרון
(רויטרס)
מלבד זאת, אמבפה רצה להיכנס לדפי ההיסטוריה ולכתוב בהם פרקים משלו. ובכן, לריאל מדריד יש היסטוריה מפוארת עם אין ספור תארים, ולכן גם אם היה זוכה עם הבלאנקוס בליגת האלופות, הוא לא היה מחדש יותר מידי לאוהדים בבירת ספרד שכבר ראו את קבוצתם מניפה כל תואר אפשרי. בפ.ס.ז’ לעומת זאת, יש לפנומן הזדמנות לחולל מהפך של ממש, שכן היא מעולם לא זכתה בצ’מפיונס, ואם יוליך אותה להניף את הגביע עם האוזניים הגדולות - ללא ספק ייזכר לעד בדפי ההיסטוריה, שם הוא כך כך רוצה לכתוב את שמו.
4 צפייה בגלריה
קיליאן אמבפה וליאו מסי
קיליאן אמבפה וליאו מסי
קיליאן אמבפה וליאו מסי
(רויטרס)
הסיבה האחרונה ואולי החשובה ביותר היא השליטה והמעורבות בקבלת ההחלטות. אמבפה, שכל כך רוצה לזכות בליגת האלופות, אינו מרוצה מהמאמן מאוריסיו פוצ'טינו, ובעקבות כך הארגנטינאי צפוי לסיים את דרכו במועדון. מלבד המעורבות בבחירה של מי שיעמוד על הקווים, הצרפתי יהיה שותף מלא לבניית הסגל לעונה הבאה ובבחירת שחקני הרכש. למשל, הובטח לכוכב שאוסמן דמבלה יגיע ושניימאר יימכר, וכן שזינדין זידאן יהיה המאמן.
4 צפייה בגלריה
מאוריסיו פוצ'טינו
מאוריסיו פוצ'טינו
מאוריסיו פוצ'טינו
(רויטרס)
ללא ספק, הקטארים פשוט עשו הכל כדי להשאיר את הכוכב הגדול שלהם במועדון. כעת רק נותר להם לקוות שהמאמצים הרבים ישתלמו להם ואמבפה יוכיח להם ולכל העולם שהיה שווה להילחם על שירותיו.