3 צפייה בגלריה
שחקני הפועל תל אביב מאוכזבים
שחקני הפועל תל אביב מאוכזבים
שחקני הפועל תל אביב מאוכזבים
(רדאד ג'בארה)
אכזבה גדולה בהפועל תל אביב. אחרי שהגיעה לדרבי עם הזדמנות פז לנצח אחרי 8 שנים וגם לזכות בכרטיס למוקדמות הקונפרנס ליג בעונה הבאה, החבורה של קובי רפואה שוב לא התעלתה על עצמה מול הצהובים וירדה מנוצחת. המארחים הפסידו אמש (שבת) 2:0 ופספסו הזדמנות אדירה לנצל את התבוסה של מכבי נתניה למכבי חיפה ולחתום עונה נהדרת עם אירופה אחרי כמעט עשור.
"צריך להודות, הגענו למאני טיים עם הלשון בחוץ", אמרו במועדון. "עשינו את כל מה שאנחנו יכולים וזה לא היה מספיק כדי לנצח את מכבי. נגיד את האמת, הסגל הזה הגיע למיצוי כבר מזמן. אם היה לנו סגל עמוק יותר היינו נראים אחרת. שחקנים יודעים שאין להם כמעט מחליפים כי אין תחרות, זאת אחת הבעיות המרכזיות שהגענו עייפים לרגע הזה. יש כמה שחקנים שעלו פצועים ולא הייתה ברירה, הם עשו הקרבה גדולה ואין אליהם יותר מדי טענות. מכבי לא נתנו איזה משחק גדול אבל היו יותר יעילים מאיתנו וזה ההבדל".
במועדון יצאו מיואשים אחרי עוד הפסד בדרבי ועונה שמינית בסך הכל ללא ניצחון אדום. המאמן קובי רפואה הגיע לנקודת הזמן בלי עומק ורק שחקני בית צעירים והכלים שהיו ברשותו כמעט ולא היו קיימים. רפואה יצא מתוסכל בסיום כתוצאה משני השערים הרכים שספגה קבוצתו ובטח מאחר ורצה מאוד להיות זה ששובר את רצף המשחקים ללא ניצחון בדרבי.
3 צפייה בגלריה
קובי רפואה
קובי רפואה
קובי רפואה
(ראובן שוורץ)
מה שהוסיף לתחושות הקשות בסיום, חוץ מההפסד ליריבה העירונית, היה הפספוס לסיים במקום הרביעי שמוביל לאירופה. כבר במחצית בקבוצה עדכנו את השחקנים בחדר ההלבשה על המתרחש בסמי עופר ושמכבי נתניה בדרך להפסיד ומספיק גול ניצחון אחד קטן כדי לחתום את אחת העונות הטובות בשנים האחרונות. למרות זאת, בקבוצה יצטרכו להסתפק במקום החמישי ולקחת כמה נקודות אור הכוללות בעיקר את השתלבות שחקני הנוער לקראת עונת 22/23.
בהפועל תל אביב כבר החלו לעבוד על העונה הבאה כאשר המנהל המקצועי הנכנס עומר בוקסנבוים כבר צפה בלא מעט שחקנים זרים יחד עם המאמן קובי רפואה. במועדון צפויים לשמור על חלק מהסגל אבל לעשות במקביל מהפכה לא קטנה בקיץ, כאשר פגישה בעניין תתקיים השבוע. עומר בוקסנבוים עושה סדר גם בגזרת השחקנים שהושאלו בעונה האחרונה למספר קבוצות מהליגה הלאומית. כך או כך, בוקסנבוים ייכנס לתפקיד בצורה רשמית באחד ביוני ובקרוב יוצג באופן רשמי כמנהל המקצועי של המועדון.
3 צפייה בגלריה
עומר בוקסנבוים
עומר בוקסנבוים
עומר בוקסנבוים
(חגי מיכאלי)
חלק נוסף מהשינויים שמתכננים בהפועל ת”א הוא בגזרת הישראלים. שני שחקני ההתקפה, יואב תומר ורז טוויזר, קיבלו מסרים לחפש קבוצה לקראת העונה הבאה. שלומי אזולאי החלוץ מסיים את החוזה שלו ואמור לקבל הצעה לעונה נוספת, אבל זו עשויה להיות נמוכה מחוזהו האחרון. בגזרת הזרים, ארנסטס שטקוס שמסיים את החוזה שלו עדיין לא קיבל הצעה לחוזה חדש וייתכן שזה יקרה בימים הקרובים, אך מן הסתם הליטאי לא ימתין ויחכה להצעות אחרות. מוחמד קליל טראורה, בוגדן סרנבסקי, פרדי פלומין ומרקו יאנקוביץ' לא ימשיכו.
בעניין אחר, בפעם המי יודע כמה, אבל לפחות בפעם האחרונה לעונה זו, הפועל תל אביב תעמוד שוב לדין על זריקת אבוקות וחפצים מהיציעים 4-5 שעצרו את המשחק ל-17 דקות. בדו"ח השופט והמשקיף נרשם כי הושלכו עשרות האבוקות מצד שני הקהלים ואף זריקת חפצים וכדורים מיציעים 4-5. בפעם הקודמת שאנשי המועדון הגיעו לתת הסברים על תפיסת זורקי האבוקות בדרבי הקודם, אמרו כי לא היה ניתן לזהות בגלל שלט פריסה שהסתיר את פרצופי הזורקים. אמש האוהדים השתמשו בפתרון יצירתי נוסף - מסיכות, דבר שהולך להקשות את מציאת האשמים כדי לרכך את העונש.