2 צפייה בגלריה
כבוד הדדי. יורגן קלופ ופפ גווארדיולה אחרי המשחק
כבוד הדדי. יורגן קלופ ופפ גווארדיולה אחרי המשחק
כבוד הדדי. יורגן קלופ ופפ גווארדיולה אחרי המשחק
(רויטרס)
את קריירת האימון שלו החל סטיבן ג'רארד באקדמיה של ליברפול. בימים ההם יורגן קלופ סייע לאגדת אנפילד שעשה את צעדיו הראשונים כמאמן והערב (ראשון, 18:00) הוא יוכל להחזיר לגרמני בגדול במחזור הסיום של הפרמייר ליג, שגם יכריע את האליפות. סטיבי ג'י ואסטון וילה יארחו את מנצ'סטר סיטי שמוליכה בנקודה על פני קבוצת נעוריו, בעוד היא תארח את וולבס.
על הדרך ג'רארד יוכל להחזיר במשהו על ההחלקה המפורסמת מול צ'לסי, אבל את סיטי כל זה לא באמת מעניין ופפ גווארדיולה יודע שהוא במרחק ניצחון מהבטחת אליפות פרמייר ליג רביעית בחמש שנים. למרות זאת, הוא נתן קרדיט לשחקניו ואמר בראיון ל'סקיי ספורטס' לפני רגע האמת: "אני כלום בלעדיהם. הם שחקנים ואנשים נהדרים ובלי זה שום דבר לא היה משנה - לא הטקטיקה, לא הרעיונות, כלום".
גווארדיולה המשיך להצטנע ואמר: "כשאנחנו טובים, זה כי כולנו מנסים ללכת אחרי רעיון מסוים, אבל הרעיונות שלי לא מיוחדים יותר משל אחרים. מצאתי הרבה מאמנים מוכשרים בצ'מפיונשים ובפרמייר ליג שלא הצליחו. אתם יודעים למה? כי אין להם את השחקנים הטובים שיש לי".
גווארדיולה בן ה-51 קרוב מתמיד לאליפות עשירית בקריירה כמאמן, אבל הוא זוכר היטב את העונה הראשונה שלו בסיטי, 2016/17. סיטי ניצחה בששת המחזורים הראשונים וב-10 מתוך 11 לפני שהפסידה 2:0 לטוטנהאם ולבסוף סיימה רק שלישית במרחק 15 נקודות מצ'לסי שזכתה באליפות. "אמרתי לעצמי: 'וואו, הקבוצה הזו אפילו לא מועמדת לאליפות ויש את ליברפול, יונייטד, צ'לסי וארסנל, זה הולך להיות קשה'", נזכר פפ.
"זה היה תהליך ולמדנו הרבה בעונה הזו, זה היה כמו ללכת לבי"ס. לאחר מכן המועדון שינה את הסגל בגלל שהיו 11 שחקנים בגילאי 31-32 ולא הייתה להם האנרגיה הדרושה. זה נורמלי". על מאבק האליפות הנוכחי אמר גווארדיולה: "לא היינו משיגים מה שהשגנו בלי לברפול, יש לנו יריבה שדוחקת אותנו לקצה. השחקנים לא טיפשים, אני לא צריך לומר להם כמה ליברפול טובה".
2 צפייה בגלריה
סטיבן ג'רארד ויורגן קלופ
סטיבן ג'רארד ויורגן קלופ
סטיבן ג'רארד ויורגן קלופ
(רויטרס)
אז מה פפ צריך בשביל אליפות נוספת? ניצחון יספיק בוודאות, בעוד כל תוצאה אחרת וסיטי תהיה תלויה במשחק המקביל. ליברפול, מצידה, זקוקה לניצחון ומעידה של הסיטיזנס. ויש גם תרחיש של משחק פלייאוף על האליפות, אבל הסיכוי לכך כמעט אפסי: כדי שזה יקרה צריך שסיטי תפסיד 6:0 לווילה ושליברפול ו-וולבס ייפרדו ב-5:5.