2 צפייה בגלריה
סקוטי ווילבקין
סקוטי ווילבקין
סקוטי ווילבקין
(רדאד ג'בארה)
אנחת רווחה, זאת הייתה בעיקר התחושה אצל אנשי מכבי תל אביב בסיום הניצחון 77:82 במשחק מספר 4 בסדרת רבע הגמר (1:3), בדרבי מול הפועל, אחרי מחצית ראשונה שהיוותה המשך ישיר ל״בעיטה בתחת״, כהגדרת אבי אבן, שקיבלו הצהובים במשחק השלישי בהיכל מנורה.
אלא שהפעם, להבדיל ממשחק מספר 3, בחדר ההלבשה הצהוב השחקנים והצוות הצליחו להרים את עצמם לקראת קאמבק ב-20 הדקות האחרונות, בהנהגת סקוטי ווילביקין, דריק וויליאמס ועוד משחק טוב עם דאבל דאבל של רומן סורקין, דבר שהפך לעניין שבשגרה בסדרה מול האדומים.
1. את הניצחון הקדישו הצהובים למאמן הכושר רגב פאנן. האחרון ׳זוכה׳ לקבלת פנים לא נעימה בלשון המעטה בכל פעם שהוא מגיע להיכל קבוצת שלמה וכך היה גם אמש (ראשון). עם הבאזר האחרון ניגשו אליו כל השחקנים והצוות המקצועי כשהם לוחשים לו באוזן, "הניצחון הזה בשבילך". וויליאמס, לו היה חסר ריבאונד אחד כדי להשיג דאבל דאבל (25 נקודות ו-9 כדורים חוזרים) היטב לבטא את התחושות של הצהובים כשאמר: ״אחרי המשחק השלישי תפסתי את רגב והבטחתי לו שנכפר על מה שקרה דווקא בהיכל קבוצת שלמה, המשחק הזה היה בשבילו״.
פנאן עצמו סיכם ערב מאוד אמוציונלי בחשבון האינסטגרם שלו: ״אני לא חושב שאני משהו מיוחד, אני רחוק מזה, אבל אני עושה את המיטב בכל יום, רק מספר קטן של אנשים יכולים להבין איך אני מרגיש כשאני עומד על הספסל במשחקי דרבי ושומע דברים שלא דמיינתי אף פעם שיצעקו לי. העבודה שלי בתוך העסק הזה זה להביא לב למערכת ולשחקנים ואני מתקשה להאמין שיש אנשים בכדורסל שלא נמצאים בענף מאותה הסיבה. זה הפך להיות הרבה יותר מרק כדורסל, לשמוע את כל הדברים הנוראיים האלה הפך להיות בהחלט אתגר בשבילי וגורם לי להפוך להיות בן אדם חזק יותר. שנאה יכולה לדחוף אותך להצלחה לפעמים, אהבה יכולה לכבוש את הפסגות הגבוהות ביותר״. אגב סקוטי וויליביקין מיהר לצייץ במהלך הלילה: ״יש לי אפס כבוד לאוהדים שאין להם שום כבוד למשחק הכדורסל או לשחקנים שמשחקים את המשחק , אל תבקשו ממני כבוד”, ביחס להשלכת הכוסות מצד הקהל האדום.
2. ואם כבר וויליאמס, האחרון כאמור סיפק תצוגת שיא עם 25 נקודות, שיא עונתי בשבילו בעונה הנוכחית, הן ביורוליג והן בליגה, והוכיח בדיוק את הסיבה שבגינה הוא הגיע אל הצהובים כפורוורד חזק שיודע גם לקחת ריבאונדים, גם לקלוע מחוץ לקשת וגם להגיע למצבים ולקלוע בתוך הצבע. ״אני לא האישיו״ אמר מספר 6 בצהוב. ״זה אולי היה משחק השיא שלי מבחינת נקודות, אבל אני חושב שכבר היו לי משחקים טובים העונה, אולי לא של 25 נקודות, אבל אותי פחות מעניין כמה קלעתי. הובלנו 0:2 בסדרה, הפועל הגיעו לבית שלנו כשאין להם מה להפסיד ואני שמח שסגרנו את הסדרה הזאת. אני חושב שכשאנחנו מגיעים מרוכזים ושומרים, הקליעות גם נכנסות״.
3. מי שהיה קצת פחות מרוצה הוא ג׳יילן ריינולדס, שלא עלה על הפרקט אמש בכלל. אבן הלך על רוטציה קצרה יותר עם שמונה שחקנים, השאיר את הסנטר האמריקאי על הספסל והשתמש בג׳ייק כהן ששיחק שמונה דקות. ריינולדס אגב, היה נראה מאוד חד בחימום ומלא מוטיבציה, כשהוא ניגש מידי פעם להטריף את הקהל הצהוב. אלא שבסיום המשחק הוא היה ראשון השחקנים לרדת אל חדר ההלבשה. גם יפתח זיו לא קיבל דקות מאבן, אבל בסיום המשחק הוא היה ראשון המברכים והתחבק ארוכות עם המאמן. וויליאמס עצמו התייחס לסיטואציה של השניים: ״אנחנו יחד כבר 10 חודשים, יש תקופות שאני הייתי פחות טוב ופחות הלך לי והחבר׳ה בחדר ההלבשה הרימו אותי , כולנו היינו במקום הזה, זה בדיוק הזמן לתמוך אחד בשני״.
2 צפייה בגלריה
דריק וויליאמס וסקוטי ווילבקין
דריק וויליאמס וסקוטי ווילבקין
דריק וויליאמס וסקוטי ווילבקין
(איציק בלניצקי)
4. לאחר ששחקני הקבוצה ניגשו לחגוג עם הקהל, מי שהגיע ליציע של הצהובים הוא המאמן, שסימן תודה לאוהדים ויחד עם זאת אמר להם כמה פעמים: ״עוד לא עשינו כלום״, אלו בדיוק התחושות שינסו להעביר לשחקנים עד יום חמישי, לקראת סדרת חצי הגמר מול מחזיקת הגביע, בני הרצליה. יש לציין שמדובר בסדרה של הטוב מ-3 ולא הטוב מ-5 כמו בדרבי, כך שלמשחק הראשון יש חשיבות מכרעת.
״להרצליה יש שחקנים מצוינים, אבל אני חושב שהסדרה הזאת כמו כל משחק תלויה בנו״. אמר וויליאמס והמשיך: ״אנשים פה שוכחים שניצחנו שלוש מארבע הקבוצות שהגיעו לפיינל פור ביורוליג ,אני מסתכל רק על עצמנו״. במועדון מקפידים לתת כבוד להרצליה ואמרו: ״אין משמעות למה שקרה מול הפועל, זה שניצחנו היום לא אומר שחצי הגמר בכיס שלנו”. אבן עתיד לקבל בסדרה את אנטה ז’יז’יץ׳ שחזר לאימונים עם הקבוצה ויחד עם סורקין ו-וויליאמס יצטרכו להתמודד עם צמד הכוכבים המוכשרים של אורן אהרוני, כריס באב וצ׳ינאנו אונואקו שעשו צרות להרבה מאוד קבוצות בליגה.