1 צפייה בגלריה
אנדרו וויגינס מכניס את לוקה דונצי'ץ' לפוסטר
אנדרו וויגינס מכניס את לוקה דונצי'ץ' לפוסטר
אנדרו וויגינס מכניס את לוקה דונצי'ץ' לפוסטר
(רויטרס)
לוקה דונצ’יץ’ שוב עמד במרכז העניינים, כהרגלו, בהפסד של דאלאס 109:100 לגולדן סטייט, אבל הפעם לא בגלל 40 הנקודות שסיפק, אלא בשל העובדה שנכנס, מהצד הלא נכון, למה שכבר מכונה בארצות הברית “פוסטר העונה”.
מעבר להפסד הביתי שהכניס את המאבריקס לבור ממנו אף קבוצה לא יצאה מעולם בפלייאוף ה-NBA (פיגור 3:0 בסדרה), הסלובני מצא את עצמו בסיטואציה לא מוכרת, לאחר שאנדרו וויגינס סיפק על הראש שלו דאנק בלתי נשכח במהלך הרבע הרביעי. הסלובני זכה תחילה לשריקה של עבירת תוקף לזכותו, אך לאחר שסטיב קר ביקש צ’אלנג’, השופטים ניגשו למסך ואישרו את הסל, לנוכח פרצופם ההמום של דונצ’יץ’ ובעלי דאלאס, מארק קיובן.
“אנדרו וויגינס ‘הרג’ כרגע אדם על מסך הטלוויזיה”, “דאנק כזה מבטל כל עבירת תוקף”, היו רק חלק מהתגובות של פרשני הספורט בארה”ב, כשגם כוכבי הליגה לא נותרו אדישים וביניהם ג’מאל מארי, זאק לאבין ודאריוס גארלנד, שמיהרו לצייץ את התגובות שלהם למהלך האדיר של הקולגה.
מעבר לכניסה הלא מחמיאה לפוסטר, ולמרות 40 הנקודות שקלע, דונצ’יץ’ רשם נתון שלילי נוסף, כשדאלאס שלו ירדה למאזן של 6:2 בפלייאוף במשחקים בהם הסלובני קולע 40 נקודות ומעלה. בנוסף, המאבריקס הפסידו בכל ארבעת המשחקים האחרונים בפלייאוף בהם דונצ’יץ’ הגיע ל-40 נקודות, כך שמדובר בהשוואה של שיא שלילי בן 45 שנים, בו מחזיק ריק בארי.