2 צפייה בגלריה
אלינה בבקינה
אלינה בבקינה
אלינה בבקינה
(פיב"א)
אלופת המדינה, אליצור רמלה, הודיעה היום (שלישי) על החתמתה של הזרה הראשונה לקראת עונת 2022/23, כאשר צירפה לשורותיה את הרכזת אלינה בבקינה (33, 1.73) שחקנית נבחרת לטביה שנחשבת לשחקנית בעלת ניסיון רב באירופה. הרכזת מצטרפת לאליסה בארון שהאריכה חוזה לעונה שלישית בקבוצה.
בבקינה, שנבחרה במקום ה-29 בדראפט 2011 על ידי לוס אנג'לס ספארקס מה-WNBA, שיחקה בעונה שעברה באנקרה הטורקית שם העמידה ממוצעים של 14 נקודות, 2.6 ריבאונדים ו-3 אסיסטים ב-33 דקות למשחק. בבקינה זכורה היטב לאוהדים כאן בישראל, לאחר שבנובמבר האחרון במסגרת המוקדמות לאליפות אירופה הובילה את לטביה לניצחון על ישראל (56:62) בו סיימה את המשחק עם 18 נק’, 5 ריב’ ו-5 אס’.
בבקינה גם בלטה במדי הנבחרת הלטבית ב-2019 בו היא סיימה את הקמפיין עם שורה סטטיסטית מרשימה של 20.8 נק’, 4.8 ריב’ ו-4.5 אס’. אגב, ב-2009 היא הובילה את נבחרת לטביה עד גיל 20 לזכייה במדליית ארד.
2 צפייה בגלריה
שחקניות ישראל ולטביה
שחקניות ישראל ולטביה
שחקניות ישראל ולטביה
(איציק בלניצקי)
בבקינה גם שיחקה בלא פחות מ-12 קבוצות ברחבי אירופה ולבשה את מדיהן של ריגה הלטבית, גדיניה הפולנית, פנרבחצ'ה הטורקית, טרגוביסטה הרומנית, פראג' הצ'כית, אורנבורג הרוסית, דפורטיבו הספרדית, וורצלב הפולנית, לופה הקרואטית, פץ' ההונגרית, צ'אלס הצרפתית ואדנה הטורקית.
המנהל המקצועי של רמלה, ניסים רון, אמר: "בבקינה שחקנית ברמה מאוד גבוהה, היא בעלת ניסיון רב עם רזומה עשיר מאוד בכדורסל האירופי וגם בליגת ה-WNBA. היתרון פה שהיא יכולה לשחק אתנו גם בליגה וגם במסגרת האירופית, כך שזה מונע מאיתנו שיהיו לקבוצה שני הרכבים .אנחנו מאמינים שבבקינה תתרום ותיתן מענה לנו גם לליגה וגם למפעל האירופי".
בנוסף, אליצור חולון הודיעה כי החתימה את קורטני הארט. פייינליסטית הגביע בעונה החולפת מצרפת זרה שלישית אחרי ג'ני סימס ואלכס הארדן, כאשר הארט תוכל גם לשחק עם הקבוצה במסגרת היורוקאפ בזכות האזרחות הבוסנית שהיא מחזיקה.
הארט, (1.85, 32), מגיעה לאחר עונה טובה בגרוז׳ו הפולנית. את הקריירה האירופית שלה כרוקית החלה בישראל במדי אליצור נתניה בעונת 2012/13. באותה עונה סיימה השחקנית כמלכת הסלים של הליגה הישראלית. משם עברה לשחק מספר עונות בליגה הצרפתית במדי ניס, מונפליה ומונדוויל ובמספר קבוצות בפולין.
הארט שמחה לאחר החתימה: ״אני מאושרת לחזור לישראל ולאליצור חולון ורוצה לעזור לקבוצה להתמודד על כל התארים״. מנחם וידהורן, יו״ר הקבוצה, הוסיף לדבריה: " אחרי הצטרפותן של אלכס וג׳ני, היה חשוב לנו לצרף עוד שחקנית איכותית עם המון ניסיון אירופאי. קורטני שכבר הוכיחה את עצמה בישראל היא בדיוק מה שהיינו צריכים”.