2 צפייה בגלריה
טודי בולי ביציע
טודי בולי ביציע
טודי בולי ביציע
(רויטרס)
צ’לסי פותחת עידן חדש באופן רשמי, ולאחר שהנהלת הפרמייר ליג אישרה את העסקה שנסגרה עם טוד בולי על קניית הקבוצה, הושג גם האישור הנדרש מהממשלה הבריטית, כך אישרה נדין מוריס מהממשלה. בולי עומד בראש קבוצת אנשי עסקים שהייתה פייבוריטית מלכתחילה לרכוש את המועדון מידיו של רומן אברמוביץ’, כאשר הסכם ראשוני בין הצדדים נחתם כבר לפני שבועיים. סכום העסקה הכולל יעמוד על 4.25 מיליארד ליש”ט.
בולי, שהוא בין הבעלים של קבוצת הבייסבול לוס אנג’לס דודג’רס וכן מחזיק בנתח משמעותי מהבעלות בלייקרס לאחר שרכש יחד עם שותפו מארק וולטר בשנה שעברה 27% ממניות השליטה במועדון, התחייב מטעם קבוצת הרוכשים לשלם לאברמוביץ’ במסגרת ההסכם 2.5 מיליארד ליש”ט וכן התחייב להשקיע לפחות עוד 1.75 מיליארד ליש”ט במועדון – באצטדיון, בסגל ובאקדמיה. את 2.5 מיליארד הליש”ט שאברמוביץ’ יקבל בעבור המכירה בכוונתו להעביר לצדקה.
בולי יהיה ”הפנים” של קבוצת הבעלים ויחזיק באחוזים מהבעלות, אך הנתח הגדול ביותר של אחוזי השליטה במועדון צפוי להיות בידי בית ההשקעות האמריקאי “קלירלייק קפיטל”, כך לפי דיווחים בבריטניה (חלק מהדיווחים טוענים אפילו שבית ההשקעות יחזיק ב-60% מהבעלות במועדון, אך דיווחים אלה לא אושרו על-ידי נציגי קבוצת הרוכשים או על-ידי הבנק שאחראי על העסקה). מעבר לבית ההשקעות ולבולי, קבוצת הרוכשים כוללת גם את המיליארדר השווייצרי הנסיורג ויס, את מארק וולטר ואת היזם הבריטי ג’ונתן גולדשטיין.
2 צפייה בגלריה
רומן אברמוביץ'
רומן אברמוביץ'
רומן אברמוביץ'
(רויטרס)
במסגרת ההסכם, בולי וקבוצתו חתמו על סדרת סעיפים שזכו לכינוי “סעיפי אנטי-גלייזר” שמטרתם הייתה להסיר חששות וביקורת שנוגעות למעורבות של בית ההשקעות “קלירלייק קפיטל” ברכישה וכן למנוע חלק מהמחלוקות שהובילו לעימות החמור בין אוהדי מנצ’סטר יונייטד לבין הבעלים האמריקאים של המועדון, משפחת גלייזר. לפי הדיווחים מדובר בסעיפים שימנעו מבולי ומחבריו לקבוצת הרוכשים לחלק דיווידנדים לבעלי המניות ב-10 השנים הראשונות, יאסרו מכירת מניות בעלות במשך עשור וכן יגבילו את גודל החוב שהם יכולים לקחת על חשבון הקבוצה.
החתימה על הסכם הרכישה, שהגיעה אחרי שבוע של מו”מ אינטנסיבי, היא הצעד המשמעותי ביותר בתהליך הרכישה, אך כעת עומדים בפני בולי וקבוצת הרכישה שלו שני שלבים נוספים לפני שיהפוך לבעלים – אישור ממשלת אנגליה ואישור הפרמייר ליג.
רישיון הניהול הנוכחי של צ’לסי הוא רישיון מיוחד שהוציאה ממשלת בריטניה עד סוף מאי, לאחר שהוטלו הסנקציות האגרסיביות על אברמוביץ’ בעקבות היציאה של חברו הקרוב ונשיא רוסיה פוטין למלחמה נגד אוקראינה. הרישיון כמובן לא יחודש לבעלים הרוסי ולכן המכירה צריכה להיות מושלמת עד סוף החודש, ואכן – הצפי הוא שהמכירה תושלם עד סוף מאי. צ’לסי אישרה שהצדדים במו”מ הגיעו לסיכום על העברת הבעלות ומהמועדון נמסר שהעסקה: “צפויה להיות מושלמת עד סוף מאי, בכפוף לכל האישורים הרגולטוריים”, וכך אכן קרה.