5 צפייה בגלריה
לא נעים. אדלשטיין
לא נעים. אדלשטיין
לא נעים. אדלשטיין
(באדיבות אמיר חאג' יחיא)
שמונה שערים ולא פחות מ-24 בישולים - זהו המאזן המרשים של אוהד אדלשטיין העונה בליגה א’ דרום. יש מי שקוראים לקשר ‘קבלן העליות הרשמי של ליגה א'’, אך העונה הוא לא הצליח לרשום אחת נוספת בקבוצתו של איהאב סרסור, שמשון כפר קאסם. המועדון השקיע לא מעט כספים במטרה להשתחל אל המקום הראשון על חשבונן של מכבי קביליו יפו, האלופה, והפועל כפר שלם, סגניתה, אך זה פשוט לא הצליח.
בראיון ל-ONE, דיבר אדלשטיין על העונה שחלפה, הקריירה בכלל, הפועל פ"ת וגם שילוב של הדת עם הכדורגל. "מאז שאני ילד, אני מתעסק בזה", הוא סיפר, "זה נושא מאוד רגיש. כבר בגיל 15 אמרו לי: 'אוהד, תפרוש' וכל המשחקים היו בשבתות. דווקא המשפחה תמכה בי ולא היה לי ספק שאני יכול לשחק כדורגל ולשמור שבת. כולם היו נוסעים למשחקים בשבתות ואמא שלי הייתה צריכה להתקשר למשפחות שאני לא מכיר כדי שאוכל להתארח אצלן. אני זוכר את עצמי ילד קטן, קם ב-07:00 עם מפה, הולך להתפלל בבית כנסת ומשם למגרש הכדורגל. מדי פעם, כשלא היה מי שיארח, היינו נוסעים כל המשפחה לבית מלון לסוף שבוע".
יש מקרה אחד שאדלשטיין לא שוכח גם היום: "אני זוכר שהגענו למשחק גביע מול בני סכנין. שיחקתי אז בהפועל קריית אונו, אנחנו בליגה הרביעית והם בראשונה מהליגה הראשונה. כבשתי בדקה ה-15 וביציע היה סקאוט של מכבי ת"א. הוא שאל את החבר'ה ביציע מי זה מספר 18, אמרו לו 'זה אדלשטיין, הדתי', והוא אמר 'דתי?', לקח את הרגליים שלו והלך.
"אבל יש סיפור יותר אכזרי מזה. "בגיל 15-16 הייתי בנבחרת ישראל. לפני האימונים, הייתי מוריד את הכיפה ומתאמן בלעדיה. יום אחד מתקשרת אליי כתבת של 'ידיעות אחרונות' ואומרת לי 'אוהד, אני רוצה לעשות ראיון על איך זה להיות שחקן דתי בנבחרת ישראל'. אמרתי 'באהבה'. היא התקשרה למנהל הנבחרת דאז, לא אזכיר את שמו, והוא אומר לה, במילים האלה: 'לא היה שחקן דתי בנבחרת וגם לא יהיה'. יום אחר כך הודחתי מהנבחרת. התקשרה אליי הכתבת ואמרה לי שהיא מצטערת שפגעה בי.
5 צפייה בגלריה
הקריירה הייתה יכולה להיראות אחרת. אדלשטיין
הקריירה הייתה יכולה להיראות אחרת. אדלשטיין
הקריירה הייתה יכולה להיראות אחרת. אדלשטיין
(שחר גרוס)
"זה שווה ערך לזה שיגידו שאתה לא מתקבל לעבודה בגלל המוצא שלך, הרגשתי שדרכו עליי והיו לי ספקות האם להמשיך. מה אני צריך את זה - להתמודד עם אנשים חסרי רגישות כאלה, אבל זה מה שבנה אותי בסוף. הוכחתי את זה בהופעה הראשונה שלי בגיל 17 בליגת העל. אפשר להיות אדם דתי, שומר שבת ולשחק כדורגל".
ומה עם הפועל פ"ת? "זה מועדון שגדלתי בו", אמר אדלשטיין, "הפועל פ"ת קנתה אותי בגיל 16 מהפועל קריית אונו אחרי שבהופעת הבכורה שלי נתתי שלושער נגד הפועל מחנה יהודה. אח"כ הגעתי לנוער של הפועל פ"ת, גילי לנדאו העלה אותי לבוגרים, אבל דברים פחות התחברו מבחינתי, היו הרבה סימני שאלה ואין לי תשובות לכך.
"בכל משחק שהייתי עולה, הוכחתי שיש לי מה לתרום ואין ספק שגם הקהל אהב אותי, היה בינינו חיבור נהדר. מה שהביא אותי לעזוב את המועדון אלו הדברים הקטנים שמתרחשים להם מאחורי הקלעים שעד היום אני לא יודע מה הם. אין ספק שהפועל פ"ת הייתה בית בשבילי, אבל המועדון הזה הכי טוב בלא לקדם שחקני בית. הם תמיד החליטו להביא שחקנים מבחוץ במקום להאמין בשחקני בית ואפשר ללכת אחורה - היה את גיא לוי (השחקן), שחר בלילטי, ארמון בן נעים ועוד".
5 צפייה בגלריה
גילי לנדאו
גילי לנדאו
גילי לנדאו
(שחר גרוס)
אדלשטיין המשיך: "בעבר היה דבר כזה לשחק בשביל הסמל, כל השחקנים שהיו במחלקת הנוער רצו להתקדם במועדון. אחרי העלייה שלי עם עירוני קריית גת, היו לי לא מעט הצעות, אבל העדפתי לחזור להפועל פ"ת בחצי מהשכר כי היה לי חיבור למועדון. אבל גם אז העדיפו להביא שחקנים מבחוץ שמה שעניין אותם זה רק כסף. תמיד הראה לנו את הדרך החוצה".
אז האם הוא מצטער על הקאמבק? "רציתי להיות שחקן מוביל בהפועל פ"ת", מבהיר אדלשטיין, "היה לי חלום להיות הקפטן של הקבוצה ולהוביל אותה, אבל הפספוס הזה קרה לא בגללי, אלא בא יותר מהצד שלהם. כל מקום אחר שהגעתי אליו, שאלו אותי איך בפ"ת ויתרו עליי בכזו קלות. הדחתי אותם עם כל קבוצה כשנפגשנו בגביע המדינה".
ואם כבר העבר, מה עם העתיד? האם יפתח את עונתו ה-12 בבוגרים בשמשון כפר קאסם? "בדרך כלל כשאני מגיע למקום מסויים, אני מתחבר אליו מאוד", אומר אדלשטיין, "בכפר קאסם הפכתי לבן בית אחרי המסע המדהים שהיה לי עם מ.ס. כפר קאסם. זה מקום שבו יודעים לכבד אותך, מבינים את הצרכים שלך כבנאדם דתי, שומר שבת. אני עדיין לא יודע מה התכנונים של סרסור והצוות, אבל אם אני רוצה לעלות ליגה, זה קודם כל בשבילו. יכול מאוד להיות שקבוצה אחרת, שתרצה לעלות ליגה, תקרא לי. אני גם הולך למועדונים שמתחרים על עלייה ולא לקבוצות שאין בהן עניין".
5 צפייה בגלריה
"רוצה לעלות ליגה בשבילו". סרסור עם יובל נעים
"רוצה לעלות ליגה בשבילו". סרסור עם יובל נעים
"רוצה לעלות ליגה בשבילו". סרסור עם יובל נעים
(מדיה שמשון כפר קאסם)
אדלשטיין כבר היה שותף לעליות של עירוני קריית גת מליגה א' ללאומית, של הפועל אשקלון של יובל נעים, אדומים אשדוד וגם מ.ס. כפר קאסם, אבל הפעם הוא לא הצליח לעלות ליגה. "אנחנו משחקים ספורט קבוצתי ולא יחידני כמו טניס או דברים כאלה, ככה שלא הכל תלוי בך", הוא אומר, "מה שנעשה השנה בשמשון כפר קאסם היה מדהים, הוצאנו מהלימון לימונדה. התחלנו את העונה עם רביד גזל, פיטרו אותו ואז הגיע יובל נעים שאני מכיר היטב. כמובן שכולנו רצינו לעלות ליגה, במיוחד בשביל איהאב, שנתן לילות כימים, אבל זה לא רק תלוי בך. אין ספק שבלא מעט פעמים היה חסר לנו הגרוש ללירה".
אז אולי אדלשטיין ישחק בלאומית? "אני לא נמצא שם מבחירה כי ליגה א' דרום יותר מעניינת ממנה ואני לא היחיד שחושב ככה", אומר הקשר, "אם תהיה הצעה מסקרנת במיוחד מקבוצה בכירה, אשקול בחיוב. אבל למה לשחקן בכיר מליגה א' ללכת למקום אחר? מה יש שם שאין בליגה א'? יש קהל, חשיפה, עניין, שחקנים גדולים. גם מבחינת שכר, הוא יותר גבוה מאשר בלאומית. אם הייתי היום בן 18 והיה לי חלום לצאת לאירופה, אז כן. אולי הייתי משחק בלאומית. אבל אני איש משפחה, ברוך השם, טוב לי איפה שאני נמצא ויודעים טוב מאוד מה אני שווה בליגה א'. אפשר להגיד שזה מטעמי נוחות".
אדלשטיין דיבר גם על החיבור עם יובל נעים: "אנחנו במסע של שנים ביחד, גם מהפועל פ"ת. אנשים כבר צוחקים שאיפה שאני חותם, יובל מגיע לשם. אני מאוד אוהב אותו והוא שייך לרמות הגבוהות יותר בכדורגל שלנו. הוא הגיע לזה, יכול להיות מבחירה, יכול להיות ממזל, אבל הוא שייך למקום אחר. גם מחוץ למגרש, הוא בנאדם מדהים ואנחנו בקשר ממש טוב. הוא מאמן שאוהב את השחקנים שלו, כי לא כל אחד מתאים ליובל. יש לו סטנדרטים, יש לו את הרצונות שלו ולא כל אחד יכול להתאים את עצמו לזה. איך יובל אומר: 'זה בסדר, אצל מאמן אחר זה יכול להיות, ואצלי לא'. מקווה שיהיו לנו עוד עליות ליגה ביחד, בעזרת השם".
5 צפייה בגלריה
יובל נעים
יובל נעים
יובל נעים
(חגי מיכאלי)
אדלשטיין נזכר גם בעלייה עם אדומים אשדוד ובשער שכבש באפריל 2021 שסידר 1:2 על מכבי יפו בדקה ה-96: "שער העלייה שלי איתם זה משהו שאי אפשר להסביר. עד היום אני מתקשה להבין מה קרה שם. זה רגש עצום שאין לו הסבר, בטח לא במילים. באותו רגע שכבשתי, הורדתי את החולצה, הייתה לי שם ציצית ואמרתי 'שמע ישראל' והודתי לבורא עולם על הרגע הזה. זו זכות לעבור רגע כזה. עשינו היסטוריה בעיר, בשנייה האחרונה למשחק לעלות ליגה. מה יותר מזה? היו לי הרבה עליות מדהימות, אם זה עם כפר קאסם, אשקלון וקריית גת, אבל העלייה באדומים אשדוד הייתה מטריפה".
ואם כבר אדומים אשדוד, אדלשטיין תבע 179 אלף ש"ח מהקבוצה בטענה שהלינה את שכרו והפרה חוזה. "ראיתי חלק מהכסף, אבל חשוב לי להגיד שאני עושה הפרדה בין המועדון שחייב לי כסף, לבין הקבוצה", אמר אדלשטיין, "אין ספק שהפועל אדומים אשדוד הייתה קבוצה שהיה לי כיף לבוא ולשחק בה. עשינו היסטוריה יחד. אבל מצד שני, אני לא מתנדב. אני מגיע לאימונים ולמשחקים, עובד קשה ומביא מספרים יפים. הם לא עמדו בהתחייבויות הכספיות שלהם ולצערי נאצלתי לתבוע אותם על מה שמגיע לי בהתאם לחוק. היה לי גם חוזה לעוד עונה והסכמתי לוותר על לא מעט כסף בכדי שהפועל אדומים אשדוד תפתח את העונה כסדרה. אגב, גם בהסכם הפשרה, עליו חתמנו, הם לא עמדו במילה שלהם. עכשיו הם בפירוק, והעניינים מתנהלים בדרך לא דרך. חבל שככה זה הסתיים".