3 צפייה בגלריה
עימותים בין אוהדי מכבי חיפה למשטרה
עימותים בין אוהדי מכבי חיפה למשטרה
עימותים בין אוהדי מכבי חיפה למשטרה
(שחר גרוס)
גמר הגביע אמש בין מכבי חיפה להפועל באר שבע היה לוהט במיוחד והגיע להכרעה רק מהנקודה הלבנה, בסיומה האדומים יצאו עם ידם על העליונה עם גביע שני בשלוש השנים האחרונות. הירוקים לבטח לא מרוצים מהתוצאה והיום (רביעי) גם שלחו מכתב נוקב למשטרת ישראל על כך שהאוהדים שלהם לא הורשו להכניס תפאורה לאצטדיון טדי, בעוד שאושרה הכנסת ציוד ליציע המזרחי.
גולת הכותרת של המכתב הייתה חד משמעית, כאשר האלופה הזהירה את המשטרה בכך שאם אירועים כאלו יימשכו, היא תשקול להמליץ לאוהדיה לא להגיע בעתיד לטדי: “למועדון מכבי חיפה אחריות רבה כלפי קהל האוהדים וכ כל שלא נקבל מענה ענייני, נשקול בעתיד להמליץ לאוהדי מכבי חיפה שלא להגיע למשחקי הקבוצה שנערכים באצטדיון טדי וזאת מתוך דאגה לשלומם ולביטחונם”. גורם במועדון הוסיף: “אם לא נקבל תשובות והבטחות למניעת האלימות כנגד אוהדינו בטדי , נשקול לא נמכור כרטיסים למשחקים שם”.
במכתב שנשלח למפקד מרחב ציון, תנ”צ יעקב יעקובי, נכתב: “אמש התקיים באצטדיון טדי בירושלים משחק גמר גביע המדינה בין מכבי חיפה להפועל באר שבע. במסגרת ההערכות המוקדמת התקבלה החלטה על ידך והועברה אלינו ע"י נציגי ההתאחדות לכדורגל בהחלטתך הודעת כי אין בכוונתכם לאפשר תפאורה שהוגשה מראש ע"י אוהדי מכבי חיפה והושקעו בה כספים רבים. כמו כן, ציינת בהחלטתך כי האיסור הינו גורף לאוהדי שתי הקבוצות. לתדהמתנו, עם הגיענו לאצטדיון נוכחנו להבין כי רק ביציע של אוהדי מכבי חיפה בוצעה אכיפה לעומת היציע המזרחי שבו אפשרתם להכניס ציוד עידוד במלואו כולל אמצעים ואלמנטים שהוגשו על ידי קהל אוהדינו וסורבו מראש על ידכם כאמור”.
3 צפייה בגלריה
איציק עובדיה
איציק עובדיה
איציק עובדיה
(איציק בלניצקי)
עוד נמסר במכתב עליו חתום מנכ”ל המועדון איציק עובדיה: “למעשה, בהחלטתך לאשר את הכנסת הציוד ליציע המזרחי ומניעת הכנסת הציוד לאוהדי מכבי חיפה פגעת בטוהר המשחק ובספורטיביות ויצרת אפליה הלכה למעשה בין קהל אוהדי הכדורגל. בזאת אף העלית את רמת המתיחות במשחק שלא לצורך וכל זה במעמד גמר גביע המדינה”.
עוד הוסיף עובדיה: “לצערנו הרב, במקום להבין את התסכול הלגיטימי שגרמה החלטתך, בחרתם להוסיף ולהחמיר עם קהל אוהדי מכבי חיפה וכי גם במשחק עצמו ביצעתם אכיפה סלקטיבית בין שני היציעים. שכן, ביציע המזרחי כמעט ולא הייתה נוכחות משטרתית לעומת כמויות גדולות של שוטרים ביציע הדרומי המאכלס את אוהדי מכבי חיפה”.
3 צפייה בגלריה
אוהדי מכבי חיפה
אוהדי מכבי חיפה
אוהדי מכבי חיפה
(שחר גרוס)
על אירועי האלימות בין המשטרה לאוהדי חיפה, כתב המנכ”ל: “בנוסף, החל מסיום המשחק אנו מקבלים עדויות רבות לרבות סרטונים מאוהדי קבוצתנו שסבלו מאלימות ומאגרסיביות לאורך כל שלבי המשחק כולל בסיום ולפי התרשמותנו לא היה בה צורך והיה ניתן להימנע ממנה וללא ספק הייתה סלקטיבית שכן לא בוצעה אכיפה כלל ביציעים אחרים ולראיה לא בוצעו מעצרים כלל ביציעים אחרים באצטדיון”.
עוד נמסר: “המקרה הנ"ל אינו המקרה הראשון בו אוהדינו זוכים ליחס אגרסיבי וב יצוע של אכיפה בררנית ביציעי אצטדיון טדי. בתאריך 21.10.16 התארחה קבוצת מכבי חיפה באצטדיון טדי במשחק נגד קבוצת הפועל ירושלים, גם במשחק זה כוח המשטרה בחר לבצע אכיפה של עטיית מסכות אך ורק ביציעי אוהדי מכבי חיפה לעומת יציעים אחרים שלא זכו לאכיפה זהה מה שהוביל למהומה שלא לצורך ולעדויות מאוד קשות של אלימות כלפי אוהד מכבי חיפה. למרות תלונתו הרבות באותה העת לא התקבלה שום התייחסות רשמית להתנהגות המשטרה גם באירוע הנ"ל”.
ניתן להאזין לפרק גם דרך אפליקציית Spotify ואפליקציות הפודקאסטים של אפל ושל גוגל.