3 צפייה בגלריה
שון וייסמן
שון וייסמן
שון וייסמן
(La Liga)
שון וייסמן נמצא בפלונטר. החלוץ שמשחק בוויאדוליד הספרדית, שנאבקת על ההעפלה לליגה הראשונה, אומנם זומן היום (חמישי) לסגל נבחרת ישראל על ידי אלון חזן - אך קבוצתו עשויה לשחק בפלייאוף העלייה החל מהשבוע הבא, כך שבקרוב תתקבל ההכרעה האם הוא יישאר שם או שילבש את חולצת הנבחרת במשחקים מול איסלנד ואלבניה.
וייסמן הוא השחקן הבולט ביותר בוויאדוליד, איתה החלוץ הישראלי ירד בעונה שעברה לליגת המשנה והעונה נשאר במועדון כדי להחזירה לליגה של הגדולות ביותר. לווייסמן יש 19 שערי ליגה עד כה, כך שהוא בין החלוצים המובילים בליגה השנייה ויש לו תפקיד חשוב במסע של קבוצתו - וכעת הוא נאבק ביחד איתה בצמרת הסגונדה על השגת אחד משלושת הכרטיסים לליגה הראשונה.
כרגע הסגולים מדורגים במקום השלישי, במרחק של שתי נקודות מאלמריה ומאייבר שתופסות את שני המקומות הראשונים בטבלה, כך שעדיין יש להם סיכוי לזכות בכרטיס ישיר לליגה הספרדית הבכירה על חשבונן, בהנחה שהקבוצה תצליח לסיים באחד משני המקומות הראשונים במחזור הסיום של העונה הסדירה שיתקיים בסוף השבוע הקרוב. אלא שאם ויאדוליד תסיים במקום השלישי בטבלה, עדיין יישאר לה סיכוי לעלות ליגה כי הקבוצה תעפיל למשחקי הפלייאוף ביחד עם שלוש הקבוצות הנוספות שיסיימו במקומות הרביעי, החמישי והשישי. בפלייאוף בספרד משחקים בשיטת בית וחוץ בשלב חצי הגמר והגמר, כך שכדי לעלות ליגה הוא יצטרך להתמודד בארבעה משחקים מול שתי יריבות שונות.
3 צפייה בגלריה
שון וייסמן חוגג
שון וייסמן חוגג
שון וייסמן חוגג
(La Liga)
וייסמן מחובר מאוד לקבוצה הספרדית, הוא אחד מכוכביה והקהל מעריץ אותו, אבל הבעיה היא שהם יתקיימו במקביל למשחקי הנבחרת מול איסלנד ואלבניה בליגת האומות תחת המאמן החדש אלון חזן, שהתייחס לסיטואציה המורכבת ואמר: “שון מרגיש שהוא מחובר מחויב לנבחרת ישראל, אבל אני ויוסי בניון היינו שחקנים ואנחנו יודעים מה זה להיות במעמדים האלה, כך שאומנם שון זומן לסגל אבל רק אחרי מחזור הסיום נהיה חכמים יותר ונקבל את ההחלטה”.
וייסמן בהתלבטות גדולה כיצד לפעול. מצד אחד, במידה וקבוצות אכן תצטרך לשחק בפלייאוף, הוא בוודאי ירצה להיאבק על עתידו בוויאדוליד ולא לנטוש את קבוצתו ברגעי ההכרעה. מצד שני, גם נבחרת ישראל זקוקה לו, במיוחד אחרי שערן זהבי עבר ניתוח וייעדר.
3 צפייה בגלריה
שון וייסמן חוגג
שון וייסמן חוגג
שון וייסמן חוגג
(רדאד ג'בארה)
במקרים שכאלה, אגב, השחקן מחויב בפגרת הנבחרות להופיע לסגל הנבחרת שלו ולוותר על משחקיה של קבוצתו, אלא אם הוא יקבל שחרור מהמאמן הלאומי. וייסמן מכיר את הסיטואציה הזו והוא אף נאלץ לא פעם לוותר על משחקיה של ויאדוליד במהלך העונה הנוכחית.
וייסמן, כפי שאמר המאמן הלאומי, מאוד רוצה לייצג את המדינה כי זה חשוב לו באופן אישי, וכשהנבחרת קוראת לשחקן הוא תמיד מתייצב. אלא שגם אם יגיע למשחקי נבחרת ישראל, שצריכה אותו בסגל כי הוא בכושר מצוין, וייסמן ייאבק על מקומו בהרכב כמו כולם, משום שאף שחקן לא יקבל הבטחה מאלון חזן לדקות משחק כמובן. לכן, כאשר החלוץ ומאמן הנבחרת יגיעו לצומת בו הם יצטרכו להחליט היכן ישחק בשבוע הבא, החלוץ הישראלי יצטרך לחשוב טוב מה יותר חשוב בעיניו: להיות עם הקבוצה שלך ברגעי ההכרעה או לעזור לנבחרת ישראל להצליח בליגת האומות?