1 צפייה בגלריה
עידן עופר
עידן עופר
עידן עופר
(צילום: יח"צ)
פלטון סניטקו בן ה-11 ראה בחייו קצת יותר מדי. לפני חודשיים הוא נמלט, ביחד עם בני משפחתו, מביתו באודסה שבאוקראינה המופגזת. אימו של סניטקו עובדת בחברת ספנות של איש העסקים עידן עופר, שחילץ את סניטקו, ביחד עם 400 אוקראינים נוספים - והעביר אותם לבולגריה. בעיר וארנה שכר עבורם עופר מאות דירות, הקים שם בית ספר לילדי העובדים, רכש עבורם מזון, תרופות ובגדים, ודאג לכל מחסורם.
לפני שבועות ספורים ביקרו עידן ואשתו, בתיה, את הפליטים האוקראינים בווארנה. הם הכירו את פלטון ושמעו כי הוא משחק כדורגל בקבוצת הנערים צ'רנומורץ אודסה וכי צופים לו עתיד מזהיר בארצו. עופר ואנשיו ביצעו פניה לקבוצת הכדורגל של וארנה, שקיבלה בזרועות פתוחות את פלטון לקבוצה - והנער הצעיר החל להתאמן מדי יום בקבוצה הבולגרית. השתלבותו של פלטון בקבוצה הייתה כה מהירה, עד שהוא החל לשחק מדי יום ראשון בשורות הקבוצה בליגת הנערים של בולגריה.
אבל עידן עופר לא הסתפק בכך. הוא סיפר לפלטון כי הוא אוחז בבעלות חלקית של אימפריית הכדורגל הספרדית אתלטיקו מדריד ועיניו של פלטון נדלקו. הוא ביקש מעידן חתימה מאחד משחקני הקבוצה, "לא משנה מי". השבוע העניק עידן לפלטון חולצה של אתלטיקו מדריד עם שמו מתנוסס על גבה - החתומה על ידי כל שחקני הקבוצה. "לא האמנתי כשקיבלתי את החולצה עם שמי והחתימות. זו המתנה הכי גדולה שקיבלתי מימי חיי", אמר פלטון, "במיוחד כשאני נמצא במקום רחוק מהבית".
פלטון, שבשבוע הבא ימלאו לו 12, אמר כי המתנה הטובה ביותר ליום הולדתו היו שתי החתימות של שוער אתלטיקו, יאן אובלק ושל כוכב הקבוצה ז'ואאו פליקס. "זו התגשמות חלום והחלום הבא שלי הוא לפגוש את שחקני הקבוצה באופן אישי. אולי יום אחד אגשים גם את החלום הזה".