3 צפייה בגלריה
צביקה שרף
צביקה שרף
צביקה שרף
(מערכת ONE)
המשחק הראשון בסדרת הטוב מ-3 בין מכבי ת”א לבני הרצליה הבטיחה רבות. מחזיקת הגביע מהשרון בעונה מצוינת ומצד שני האלופה במשחק ביתי, עם קהל רב וכמעט אווירת יורוליג ביום חמישי. לפני המשחק מאמן מכבי, אבי אבן, החליט להלביש את אנטה ז’יז’יץ’ אחרי הפציעה ואי רישומו לסדרת הדרבי מול הפועל. הקרואטי כמובן לא בשיאו והיה אסור לשתפו לדקות ארוכות מדי, אך מצד שני גם רומן סורקין לא היה במיטבו היום.
בנוסף, בחצי הראשון לא הצליחה מכבי לעצור את הנקודות של צ’ינאנו אונואקו ובעצם מי שכן הצליחה לעצור אותו זוהי קבוצתו שלו, בני הרצליה, ששחקניה הפסיקו למסור לו ולהפעיל אותו בסדרה של החלטות רעות. הגארדים שון דוסון, סנדי כהן וקווינטון הוקר עם מספר זריקות קשות והחלטות רעות אפשרו לצהובים לחזור לפני ההפסקה ובמקום לרדת לחדר ההלבשה עם הובלה של 10 נק’, ירדו הכחולים עם יתרון 4 בלבד.
חוסר ריכוז וחוסר קשיחות של הרצליה בתחילת החצי השני עזרו למכבי לחזור ולקחת את ההובלה ומשם מחזיקת הגביע לא הצליחה להחזיר אליה את היתרון. כריס באב הבטיח רבות לפני המשחק ובצדק, אחרי עונה טובה, אבל היום היה במשחק חלש מאוד. כמו כן, לאורן אהרוני הייתה החלטה קשה את מי לא לרשום בטופס, וכתוצאה מכך גם לכל הסדרה, מבין הוקר, שהתחיל את העונה טוב ונפצע, לבין מחליפו המצוין די ג’יי קופר. המאמן בחר בהוקר, שלא הבריק.
3 צפייה בגלריה
שחקני מכבי תל אביב חוגגים
שחקני מכבי תל אביב חוגגים
שחקני מכבי תל אביב חוגגים
(איציק בלניצקי)
ביסוד העונה הטובה של בני הרצליה, הכוללת זכייה בגביע המדינה, היה השקט הנפשי וכניסת השחקנים לכושר, אבל היום, לחצי הגמר, הם הגיעו לא שקטים מבלי להכיר בקשיחות ובעזרה שצריך לתת כדי לנצח את מכבי ת”א. דוסון וכהן ביצעו שגיאות במגרש ולאחר מכן גם גרמו לעימות עם אנשי הספסל, צוות האימון והניהול של קבוצתם, מה שגרם להרבה אי שקט ואיבוד קונטרול בעיקר ברבע השלישי והרביעי. מי שעשה עבודה שקטה וטובה היה יאיר קרביץ, שהשקיע הרבה בהגנה על סקוטי ווילבקין, אבל לא קיבל מספיק עזרה מחבריו וכאמור אונואקו.
בסדרה של שלושה משחקים צריך לנצח במשחק הראשון, כי כעת הלחץ על המפסידה שחייבת לנצח את המשחק השני ובכלל, במשחק השלישי תמיד קשה לנצח. מכבי תל אביב קיבלה היום את ווילבקין שהוביל את קלעי קבוצתו עם 24 נקודות, כשקינן אוואנס וג’יימס נאנלי עזרו לו. ג’ייק כהן היה היעיל ביותר מבין כל השחקנים ששיחקו בעמדה 5. הרצליה עוד הובילה עד סוף הרבע השני, אבל איבדה ריכוז ואיבדה את ה”ביחד” ואת המשחק הקבוצתי ברבע השלישי, מה שנתן למכבי את הביטחון ואת ההובלה בדרך לניצחון.
3 צפייה בגלריה
כריס באב מאוכזב
כריס באב מאוכזב
כריס באב מאוכזב
(איציק בלניצקי)
כדי לנצח במשחק הבא הרצליה צריכה לקבל קודם כל הרבה יותר מכריס באב, שקלע הערב 1 מ-10 מהשדה. גם שאר הגארדים, להוציא את קרביץ, היו עסוקים יותר מדי עם עצמם ומריבות. ואן וליט גם כן היה חסר ועם 1 מ-15 לשלוש בחצי השני אי אפשר לנצח את מכבי ביד אליהו. אונואקו סיים עם 25 נק’, רובם במחצית הראשונה, ועם חוסר אפשרות כמעט של אורן אהרוני להוריד אותו לספסל. מוריס קמפ אומנם סיים עם 17 נקודות, אבל קיבל החלטות לא נכונות ולקח זריקות קשות שגרמו לבסוף לתוצאת המשחק.
עוז בלייזר אמנם סיים ללא נקודות, אבל כמו בסדרת הדרבי ובכלל, צריך להיכנס למגרש עם משימות הגנה, עם לחימה על כל כדור, לא להישבר ולוותר על כדורים, לרדת להגנה גם כאשר מחטיאים לייאפ ומספר שחקנים מהרצליה באם יצפו שוב במשחק, ילמדו ויפנימו מה כל שחקן צריך לתרום כדי שקבוצתו תנצח. מכבי תגיע למשחק קשה בהרצליה והשאלה איך הרצליה תגיע למשחק הבא.