2 צפייה בגלריה
שחקני קבוצת הרי ירושלים
שחקני קבוצת הרי ירושלים
שחקני קבוצת הרי ירושלים
(המכון היהודי ערבי בהסתדרות)
ימים לא קלים עוברים על ירושלים בפרט וישראל בכלל, ביחסים בין ערבים ליהודים. לצד העימות בין העמים צומח לו פרויקט מרגש של קבוצת כדורגל חדשה המורכבת מנערים מאבו גוש ומקריית יערים הסמוכות לירושלים ונקראת הרי ירושלים.
כ-30 נערים נפגשים מדי שבוע באבו גוש ומתאמנים כמו כל קבוצת כדורגל, אך בהבדל אחד, לצד תכני המשחק, זוכים הנערים בתכנים המקרבים בין העמים, הכרת האחר, פיתוח אקלים סובלני ודוחה אלימות ותכנים המפחיתים מתיחות. בתוך הקבוצה נעשות פעילויות רבות כמו: ביקורים הדדים בבתי השחקנים, הרצאות למניעת אלימות וגזענות בספורט, התמודדות עם לחץ וסטיגמות מאחר וחלק מהשחקנים הם אף עולים חדשים. על הפרויקט המרגש אחראי המכון היהודי ערבי שליד ההסתדרות בראשות פארוק עמרור יחד עם אגף הפריפריה בהסתדרות בראשות סמי שושן.
השבוע בטקס מרגש זכו השחקנים בתלבושת המשחק לקראת העונה הקרובה. על הפרויקט אחראית הפרויקטים במכון היהודי ערבי, סילבנה גראיסי, אמרה: “הספורט הוא אחד הכלים המשמעותיים והדומיננטים ביותר אשר ניתן לגשר בהם בין העמים. הוא למעשה שפה משותפת יהודית-ערבית לקירוב הלבבות. אנו חייבים לעשות מאמצים כבירים כדי להשקיע בצעירים, שהם למעשה תקוותנו לדור העתיד, שאנו מייחלים להגיע אליו בשלום, אחווה, סובלנות במדינה שלנו. תוך אמונה שלמה, ששלום ודו-קיום נוכל להשיג אך ורק בדרך התרבותית ביותר". בטקס השתתף גם סלים ג'בר ראש המועצה המקומית אבו גוש ומחמד ג'בר מנהל המתנ"ס באבו גוש.
2 צפייה בגלריה
הטקס המרגש
הטקס המרגש
הטקס המרגש
(מתנ״ס אבו גוש)
שותפתה לדרך, לילי סופר, מנהלת הפרויקטים של אגף הפריפריה: "חשבתי על שיתוף פעולה מוצלח בין שני הגופים המקדם ערכים חברתיים של ההסתדרות. ערך חברתי זה דו קיום, סבלנות, אחווה, קבלת האחר וכבוד הדדי".