1 צפייה בגלריה
ג'ימי באטלר
ג'ימי באטלר
ג'ימי באטלר
(רויטרס)
אחרי שמיאמי נשארה בחיים הבוקר (שבת) וכפתה משחק שביעי בסדרת גמר המזרח כשגברה 103:111 על בוסטון בטי די גארדן, ג’ימי באטלר, שכיכב עם 47 נקודות במדי ההיט ושבר את שיא הנקודות האישי שלו בפלייאוף, קבע לא מעט שיאים ונכנס לרשימות של הגדולים ביותר.
לפני שנצלול למספרים, כוכב מיאמי גם שיתף אחרי המשחק כי דווין ווייד, שחקן העבר של ההיט, התקשר אליו טרם ההתמודדות: “הפציעה בברך? קיבלתי ממנו טלפון לפני המשחק והוא אמר לי ‘אתה יכול לעשות את זה, הברך אמנם דפוקה אבל לאף אחד לא אכפת. צא לשם ומשיך לבנות את המורשת שלך’. זה אומר הכל בשבילי, אני מעריך אותו”.
עכשיו לשיאים ולרשימות. השחקן עם הכי הרבה נקודות במשחק פלייאוף בהיסטוריה של ההיט הוא לברון ג’יימס, לו 49, שתיים יותר מכוכב הערב, אבל באטלר עקף את קינג ג’יימס ברשימה לא פחות חשובה. 47 הנקודות שלו הם הכי הרבה עבור שחקן של האדומים-לבנים כשהם רחוקים הפסד אחד מהדחה (הקבוצה היריבה ניצחה שלושה משחקים בסדרה). הוא ניפץ את שיאו של כוכב העבר שהתקשר אליו שעמד על 46 גם כן מול בוסטון ב-2010, כשבדרך הוא חלף גם על פני לברון, לו היו 45 נקודות גם כן מול הסלטיקס ב-2012.
מלבד זאת, חלף באטלר על פני לוקה דונצ’יץ’ ויאניס אטטקומפו במספר משחקי הפלייאוף שהוא מסיים עם לפחות 40 נקודות, שכן זה היה הרביעי שלו לעומת שלושה של הסלובני והיווני.