1 צפייה בגלריה
רומן אברמוביץ'
רומן אברמוביץ'
רומן אברמוביץ'
(רויטרס)
צ’לסי פותחת עידן חדש באופן רשמי. אחרי שאושר על ידי הפרמייר ליג והממשלה הבריטית מוקדם יותר השבוע, היום (שבת) הבלוז הודיעו רשמית כי טוד בולי יהיה הבעלים החדש של המועדון.
בולי עומד בראש קבוצת אנשי עסקים שהייתה פייבוריטית מלכתחילה לרכוש את המועדון הלונדוני מידיו של רומן אברמוביץ’, כאשר הסכם ראשוני בין הצדדים נחתם כבר טרם האישור.
בולי הוא בין הבעלים של קבוצת הבייסבול לוס אנג’לס דודג’רס וכן מחזיק בנתח משמעותי מהבעלות בלייקרס. לאחר שרכש יחד עם שותפו מארק וולטר בשנה שעברה 27% ממניות השליטה במועדון, התחייב מטעם קבוצת הרוכשים לשלם לאברמוביץ’ במסגרת ההסכם 2.5 מיליארד ליש”ט וכן התחייב להשקיע לפחות עוד 1.75 מיליארד ליש”ט באצטדיון, בסגל ובאקדמיה. את 2.5 מיליארד הליש”ט שאברמוביץ’ יקבל בעבור המכירה בכוונתו להעביר לצדקה.
בולי צפוי להיות ”הפנים” של קבוצת הבעלים ויחזיק באחוזים מהבעלות, אך הנתח הגדול ביותר של אחוזי השליטה במועדון צפוי להיות בידי בית ההשקעות האמריקאי “קלירלייק קפיטל”, כך לפי דיווחים בבריטניה (חלק מהדיווחים טוענים אפילו שבית ההשקעות יחזיק ב-60% מהבעלות במועדון, אך דיווחים אלה לא אושרו על-ידי נציגי קבוצת הרוכשים או על-ידי הבנק שאחראי על העסקה). מעבר לבית ההשקעות ולבולי, קבוצת הרוכשים כוללת גם את המיליארדר השווייצרי הנסיורג ויס, את מארק וולטר ואת היזם הבריטי ג’ונתן גולדשטיין.
רומן אברמוביץ’, הבעלים היוצא של הבלוז, העביר מכתב פרידה באתר הרשמי של המועדון: “להיות הבעלים של מועדון כמו צ’לסי, מלווה באחריות מאוד גדולה. חלפו להן כמעט 20 שנה מאז שהגעתי למועדון, וראיתי ממקור ראשון מה אנחנו מסוגלים להשיג. עברו כמעט שלושה חודשים מאז הודעתי על כוונתי למכור את צ’לסי. במהלך התקופה הזו, המועדון עבד מאוד קשה בכדי למצוא את הבעלים הבא שיתאים ושיהיה בעמדה הטובה ביותר להוביל את הקבוצה בהצלחה לפרק הבא.
“מטרתי הייתה להבטיח שלבעלים הבא תהיה חשיבה טובה שתאפשר להצלחה הן לקבוצת הגברים והן לקבוצת הנשים, שהרצון והדחף להמשיך ולפתח היבטים מרכזיים אחרים יישמרו כמו האקדמיה של המועדון והמשך העבודה החיונית של קרן צ’לסי. אני שמח שהחיפוש הזה הגיע כעת לסיומו. אני מוסר את מועדון הכדורגל צ’לסי לידיים חדשות, ואני רוצה לאחל להם הצלחה רבה, גם על המגרש וגם מחוצה לו. זה היה כבוד של פעם בחיים להיות חלק מהמועדון הזה”.
אברמוביץ’ סיים בתודות אחרונות: “אני רוצה להודות לכל שחקני העבר והשחקנים הנוכחים של המועדון, לצוות וכמובן לאוהדים שעברו איתי את כל השנים הללו. אני גאה שכתוצאה מההצלחות המשותפות שלנו, מיליוני אנשים ייהנו כעת מקרן הצדקה החדשה שהוקמה. זו המורשת שייצרנו יחדיו. תודה. רומי”.