1 צפייה בגלריה
טיבו קורטואה
טיבו קורטואה
טיבו קורטואה
(רויטרס)
טיבו קורטואה כבר לא יקיר אוהדי אתלטיקו מדריד. הלוח עם שמו של השוער הבלגי, אשר הוצב בשביל האגדות הסמוך לאצטדיון “וונדה מטרופוליטנו”, הוסר אמש (שני) על ידי אוהדי הקבוצה.
שמו של השוער נכלל ברשימת שחקני העבר שזכו לכבוד בעקבות חלקו בזכייה של המועדון באליפות ספרד ב-2014, עונה בה הגיע עם הקבוצה לגמר ליגת האלופות בו היא הפסידה לריאל מדריד. הוא שיחק במדי הקולצ’ונרוס בין 2011 ל-2014 וערך 154 הופעות.
מאז הספיק כמובן קורטואה לעבור לצ’לסי ולאחר מכן לריאל מדריד, היריבה העירונית השנואה. אם על זה עוד סלחו לו, על הדברים שאמר לפני גמר ליגת האלופות בשבת האחרונה בו ניצחו הבלאנקוס 0:1 את ליברפול, הקולצ’ונרוס כבר לא היו מוכנים לעבור בשתיקה.
הבלגי אמר לפני הגמר: “עכשיו אני בצד הנכון של ההיסטוריה”. בעקבות זאת הגיעו אוהדים לשביל הכבוד ועקרו את השלט. ב-2019, אחרי דברים דומים שאמר השוער, הגיעו חלק מהאוהדים למקום, ירקו על הלוח עם השם של קורטואה, הניחו עליו דגים מתים, פחיות וזבל.
לפני שביצעו את המעשה הצהירו האוהדים על כוונתם. נשיא המועדון, אנריקה סרסו, נשאל על כך והגיב: “מי שרוצה לעשות את זה פשוט צריך לקחת כלי עבודה ולהסיר את הלוח”. כעת ישנם הטוענים כי בדבריו עודד סרסו את מעשי הוונדליזם של האוהדים.
ראש עיריית מדריד, חוזה לואיס מרטינס, הידוע כאוהד אתלטיקו, הגן על קורטואה: “אני רוצה לומר ליקירי טיבו שהוא היה בצד הטוב של ההיסטוריה בגלל שהיה איתנו ובכה איתנו בליסבון וגם גרם לי ליהנות כמה שנים”.
קורטואה עצמו סירב להתייחס להסרת הלוח עם שמו והסתפק בפרסום צילום שלו במדי ריאל עם הגביע של ליגת האלופות והכיתוב “האלה מדריד”. כעת טוענים בבירת ספרד שאוהדי אתלטיקו צפויים לשרוק בוז בכל פעם שהוא ייגע בכדור במשחקי הדרבי בין שתי הקבוצות.
צפו: טוני קרוס מתפוצץ על הכתב הגרמני