1 צפייה בגלריה
רפאל נדאל
רפאל נדאל
רפאל נדאל
(רויטרס)
הרולאן גארוס שיסתיים היום (ראשון) ב-16:00 עם גמר הגברים לא התקיים בימים האחרונים תחת תנאים אופטימליים. גשם לצד טמפרטורות די גבוהות או למעלה מ-60 אחוזי לחות, דברים שגרם לשחקנים להזיע הרבה יותר ומעל כולם כמובן לרפאל נדאל. מלך החימר ידוע כשחקן שפשוט מטפטף מזיעה, כשבחצי הגמר עם הלחות הגבוהה והגג הסגור בכלל קיבלנו מחזה יוצא דופן.
עד כמה יוצא דופן? מלבד המגבות שהיו לצדו לאורך כל הדרך במשך השלוש שעות של חצי הגמר, נדאל אפילו לא הכניס לכיס את הכדורים כדי שלא יהיו ספוגים בזיעה לאחר מכן, דבר שישנה לגמרי את החבטות, המשחק ויהפוך את הכדור לכבד יותר. מלבד זאת, הוא גם אמר לשופט המשחק שהפעם צריך קצת היגיון ולקחת מעט יותר זמן בין הנקודות, שופט המשחק שסבל גם הוא מהלחות הגבוהה הסכים עם הספרדי.
וזה ממש לא הכול, כידוע למי שהחזיק אי פעם מחבט טניס בטמפרטורות גבוהות – היד רטובה ומזיעה, דבר שמקשה על האחיזה. אז מה עשה נדאל? בהפסקות בין המשחקונים (כל מספר אי-זוגי כמובן) הוא שפשף את ידיו בנסורת, שבבי עץ שסופגים במהרה את הנוזלים שעל ידו. זה דבר יוצא דופן בעולם הטניס, אבל עושה רושם שיעיל ביותר. לא רק הגדול מכולם בינתיים, גם היצירתי מכולם.