4 צפייה בגלריה
דניאל סונדגרן
דניאל סונדגרן
דניאל סונדגרן
(האתר הרשמי של אריס)
בקיץ 2019 דניאל סונדגרן מצא את עצמו בבית מלון עם משימה לא פשוטה: הוא התיישב בחדר וניסה למצוא את המילים הנכונות כדי להיפרד מהמקום שקרא לו בית במשך כל כך הרבה זמן. זה לא היה קל וכל הזיכרונות הציפו את המגן הימני והרכש החדש של מכבי חיפה. אז הוא היה רגע לפני היציאה לחו"ל בפעם הראשונה בקריירה, וכדי לעשות את הצעד הזה היה עליו להשאיר מאחור את א.י.ק סולנה השבדית - הקבוצה שבה שיחק - בדרכו לאריס סלוניקי.
"זה כואב לעזוב את המועדון שאני כל כך אוהב", הודה סונדגרן, שנולד בבית החולים קרולינסקה בסולנה, מרחק פחות מ-4 קילומטרים מאצטדיונה הביתי הנוכחי של א.י.ק. אז, ביום ההוא, הוא גם נזכר איך היה עומד ביציע בתור ילד וצופה במשחקים של הקבוצה מעיר הולדתו, ובשחקן מאוד ספציפי: אביו גארי, בלם ששיחק גם בסראגוסה והעביר יותר מעשור במדי א.י.ק. "לעולם לא אשכח איך הייתי צופה באבא שלי וחושב לעצמי: 'יום אחד אני אשחק כאן'", סיפר אז סונדגרן ג'וניור.
והוא באמת שיחק בא.י.ק, בה החל את הקריירה. המגן הימני אמנם בילה לא מעט שנים בהשאלות לפני ששב אליה ב-2016, לבש את מדיה 111 פעמים, כבש 12 שערים, בישל 15 נוספים וגם חגג איתה אליפות, אבל הפרידה לא הייתה ממש חלקה. הרחק מכך.
4 צפייה בגלריה
דניאל סונדגרן
דניאל סונדגרן
דניאל סונדגרן
(הטוויטר של אריס)
חודש אחרי שסגר באריס ולפני שהעסקה הושלמה סופית, לא.י.ק סולנה ציפה משחק מול ארארט הארמנית בסיבוב המוקדמות השני של ליגת האלופות, כזה שסונדגרן לא ממש התלהב ליטול בו חלק. בא.י.ק לא אהבו את זה וגם סיפרו שהמגן טען שהוא חולה בסמוך ליציאת הקבוצה לארמניה, מה שלבסוף הוביל לשחרורו מהחוזה בסולנה בטונים צורמים. "אנחנו מאוכזבים מאוד מאיך שדניאל התנל בסיום החוזה שלו", אמר המנכ"ל ביורן וסטרום, "הייתה לו קריירה נהדרת בא.י.ק ואנחנו נפרדים בצורה עצובה".
סונדגרן באמת חווה תקופה נהדרת בא.י.ק, והיא כללה גם רגע שיכול היה להילקח מסרט אימה. זה קרה באוקטובר 2017, כשחברתו דאז אלין סודרהולם התעקשה שיגיע לבית החולים כדי להיבדק. אף אחד מהם לא ידע אז, אבל זה היה הרגע שהציל את חייו של המגן. "היא הכריח אותי ללכת לבית החולים והרופאים אמרו שאם לא הייתי מגיע, יכולתי למות", נזכר סונדגרן. הסיבה: קשיי נשימה שהתברר בצילום שעבר, שנבעו מקריש דם בריאות.
4 צפייה בגלריה
דניאל סונדגרן
דניאל סונדגרן
דניאל סונדגרן
(אינסטגרם)
לשמחתו של סונדגרן, הוא אושפז לפני שזה היה מאוחר מדי והמצב הרפואי שלו שלח אותו לתקופה לא קצרה של החלמה וחוסר ודאות. חודש לאחר מכן, לא היה ברור לו אם בכלל יוכל לחזור לרוץ על הדשא עם הכדור, אבל ברגעים האלה סונדגרן שאב השראה מספורטאי אחר שהתמודד עם קשיים קצת יותר גדולים.
"יש לי זווית אחרת להסתכל על זה: בן דוד שלי, מיקאל פרדריקסון, סובל מנכות ולא יכול להזיז את הידיים שלו, אבל עדיין הוא שחה וייצג את שבדיה במשחקים הפראלימפיים", סיפר סונדגרן על מי שנטל חלק בלונדון 2012 וריו 2016, "אם הוא יכול לשחות ללא זרועות, למה שאני לא אוכל להשיג את מה שאני רוצה? כל המשפחה שלי מורכבת מספורטאים ותמיד היינו תחרותיים".
4 צפייה בגלריה
דניאל סונדגרן
דניאל סונדגרן
דניאל סונדגרן
(האתר הרשמי של אריס)
דניאל סונדגרן ופרדריקסון הם לא היחידים במשפחה שעוסקים בספורט כי בן דודו של המגן השבדי הוא מיקאל באקלונד, חלוץ קאלגרי פליימס מה-NHL, מאחוריו 868 הופעות בליגת ההוקי קרח הטובה בעולם ובפלייאוף, וגם 458 נקודות (178 שערים ו-280 אסיסטים). אבל מעל כולם כמובן נמצא אביו של דניאל, גארי - משהו שאיתגר אותו לא פעם לאורך הקריירה. "זה קשה כשיש לך אבא מפורסם שהיה שחקן", סיפר המגן, "אומרים עליך שאתה משחק רק בגלל אבא שלך. תמיד הייתי צריך להוכיח את עצמי לאנשים וזה חישל אותי".
אגב, גארי סונדגרן שיחק בנבחרת שבדיה ביורו 2000 והיה לו גם קשר ישראלי: הוא ורונן חרזי נבחנו ביחד בסנדרלנד ב-1997, אך לא חתמו בה בסופו של דבר.
כך או כך, סונדגרן הבן התגבר לבסוף על המכשול הגדול שניצב בפניו, חזר למגרש וניסה להסביר איך התמודד עם האתגר: "תמיד הייתי חזק מנטלית וכדורגל זה הרבה מה שעובר לך בראש. אני לא מתייאש ורץ גם אם אני עייף".
אז עכשיו, בגיל 31 ואחרי שלוש שנים באריס, הקריירה של סונדגרן לקחה אותו מיוון לישראל. ובחיפה יוכלו ליהנות מהניסיון של המגן הימני מחוץ למגרש לא פחות מאשר על הדשא.