1 צפייה בגלריה
גיל בני, גור לביא, נתנאל ארצי וחואקין שוכמן
גיל בני, גור לביא, נתנאל ארצי וחואקין שוכמן
גיל בני, גור לביא, נתנאל ארצי וחואקין שוכמן
(לילך וייס-רוזנברג, איגוד הכדורסל)
בעקבות הטורנירים המוצלחים בארץ, התקדמו נבחרות הנשים והגברים שלנו בדירוג בדרך למטרת העל המשחקים האולימפיים פאריס 2024. נבחרת הגברים שעלתה לאליפות אירופה, התקדמה למקום ה-15 בעולם ו-12 באירופה ונבחרת הנשים במקום ה-9 בעולם ו-7 באירופה. נבחרת הנשים גם תשתתף בסוף החודש באליפות העולם באנטוורפן.
מי שעשתה את הקפיצה הגדולה ביותר היא נבחרת הבנים שסיימה את ליגת האומות בארץ במקום הראשון וקפצה עד למקום השני בעולם, מה שמשפר עוד יותר את הדירוג גם של נבחרת הגברים. שוהם גת ותומר אסייג, ששיחקו לא מעט טורנירים בין-לאומיים עד כה, מדורגים במקומות 5 ו-6 בעולם בדירוג האישי. גם נבחרת הבנות עד גיל 23 עם דירוג גבוה 4 בעולם.
כמו שהדברים נראים נבחרות הגברים והנשים יכולות לעשות היסטוריה ולהעפיל לפאריס 2024. בטורניר ישתתפו 8 נבחרות גברים ו-8 נשים, אחת מהן היא המארחת צרפת. שלוש נבחרות מכל מין יוזמנו לטורניר על סמך הדירוג העולמי שלהן. 2 נבחרות נוספות יגיעו על סמך הישגיהן באליפות העולם ועוד שלוש נבחרות יגיעו מטורניר מוקדמות, בהן ישתתפו בעיקר המדינות לאן אין ייצוג במשחקים האולימפיים בכדורסל רגיל. כך יצא שבמשחקים בטוקיו השתתפו בטורניר הגברים בין השאר לטביה (שזכה בזהב), בלגיה, הולנד ופולין, בלי ספק נבחרות שישראל יכולה להתמודד איתה.