3 צפייה בגלריה
השתלב. משה טוהר בנורדיה
השתלב. משה טוהר בנורדיה
השתלב. משה טוהר בנורדיה
(באדיבות המשפחה)
משה טוהר הוא לא עוד שחקן במחלקת הנוער של בית"ר נורדיה ירושלים. יש לו סיפור ייחודי: הוא בן 11, סובל מ-ADHD חמור (הפרעת קשב וריכוז), לומד בבית ספר לחינוך מיוחד והגיע לקבוצה הצעירה מחוג הכדורגל לילדים עם מוגבלויות של אירגון 'שלוה' (האגודה הישראלית לטיפול באנשים עם מוגבלויות).
בשעות אחר הצהריים הוא מגיע למגרש הספורט במרכז 'שלוה' ושם לוקח חלק בחוג הכדורגל בקבוצת השילוב שמפעילה בית"ר נורדיה. מדובר בקבוצה של ילדים עם מוגבלויות והם מתאמנים בחסות נורדיה עם מאמן מנבחרות הנוער ושחקני נוער שמגיעים לאימונים לסייע. אגב, ל'שלוה' ישנן קבוצה דומה גם עם הפועל ירושלים בכדורסל.
מיכל טוהר, אמו של משה, סיפרה: "הוא הצטרף לתכנית אחר הצהריים של ארגון 'שלוה' לפני כשנתיים וזה נתן לנו המון. האירגון מקדם אותו בכל התחומים ובספורט באופן ספציפי. משה רגוע הרבה יותר, עושה הרבה פעילות גופנית שמוציאה ממנו המון היפראקטיביות והוא התנתק מהמחשב שעליו הוא היה יושב הרבה מאוד לפני החיבור ל'שלוה'. עכשיו הוא גם פתוח לדברים אחרים וזה ממש לא אותו ילד שהיה לפני שנתיים.
"אחרי שהחל להתאמן בכדורגל ב'שלוה', גם אנחנו וגם באירגון זיהו את הכישרון וכעת אחרי שנתיים הוא השתלב באופן מאוד יפה בקבוצה של בית"ר נורדיה. החיבור עם הקבוצה מוציא מעצמו את כל היכולות וגורם לו להתאמן הרבה. בשעות הפנאי הוא מתאמן במגרש ליד הבית, זה משמח אותו ונותן לו מוטיבציה להשיג מה שהוא אוהב. הוא בן 11 וחצי, אבל כבר אומר שהוא רוצה לעסוק בזה בעתיד ומדבר על להיות כדורגלן. אם יש לו שאיפות וכזה חלום, אני מאמינה שהשמיים הם הגבול. הוא ילד מוכשר ואני מאמינה שהוא יוכל להשיג את המטרות שלו".
3 צפייה בגלריה
"זיהו את הכישרון שלו"
"זיהו את הכישרון שלו"
"זיהו את הכישרון שלו"
(באדיבות המשפחה)
אופיר עמרם, מאמנו החדש של משה בנורדיה, אמר עליו: "הוא חווה קשיים ועשה קפיצת מדרגה. כשהגיע אלינו, הוא קיבל מאיתנו את כל הכלים שרק יכולנו לתת בכדי שיצליח ויתחבר כאן לכולם. הדבר הראשון שעמד לנגד עינינו זו האמונה, תחושת המסוגלות שלפתע עטפה אותו. הרבה זמן חשבנו להעלות אותו ‘כיתה’, אבל רצינו הסכמה מצידו, זו הייתה לוגיסטיקה לא קלה. גם אמו הביעה נכונות.
"כבר מהאימון הראשון הוא הרגיש שהוא יכול לקחת את זה קדימה. לנו חשוב האתגר החברתי ובאימון הראשון היה קליק נהדר בין כולם. זה תהליך שייקח זמן, זה לא קורה ביום אחד, אבל הוא אינטליגנטי מספיק בשביל להבין שיהיה קושי, אנחנו פה בשבילו ונעבור את התהליך הזה ביחד. אין עוד מקום כמו נורדיה שלוקח ילדים כאלה ומחבר אותם כאחד האדם".
3 צפייה בגלריה
משה טוהר באימון בנורדיה
משה טוהר באימון בנורדיה
משה טוהר באימון בנורדיה
(באדיבות המשפחה)
לקראת משדר התרמה שיתקיים ב-19 ביוני בעבור ארגון 'שלוה', שנותן מענה לכ-2,000 ילדים עם מוגבלויות מדי שבוע, בחברת 'מגה ספורט' שהצטרפה השנה למגזר העסקי התומך ב'שלוה' והתמקדה בתרומה למרכז הספורט, החליטו לתרום למשה נעלי כדורגל מקצועיות. זאת על מנת שיוכל לשפר את היכולות שלו ולהגיע לעוד הישגים. בימים אלה, ניתן לתרום בסניפי הרשת או באתר שלה ולרכוש מארז פלסטרים מצוירים. התרומה המצטברת תאפשר טיפולים לילדים ואנשים עם מוגבלות במרכז הספורט ב'שלוה'.