2 צפייה בגלריה
ג'ייסון טייטום ומרכוס סמארט
ג'ייסון טייטום ומרכוס סמארט
ג'ייסון טייטום ומרכוס סמארט
(רויטרס)
שני משחקים מאליפות. בוסטון עשתה הבוקר (חמישי) צעד נוסף לעבר תואר ראשון אחרי 14 שנים, אחרי שגברה 100:116 על גולדן סטייט במשחק מספר 3 של סדרת גמר הפלייאוף ב-NBA ועלתה ל-1:2. בפעם הקודמת שהסלטיקס עשו זאת, מי שעמדו בחוד החנית היו הטריו – קווין גארנט, פול פירס וריי אלן. 14 שנים אחרי, נראה שאם בוסטון מודל 2022 תלך עד הסוף, היא שוב תעשה זאת בזכות שלישייה שנוצרה לה ב-TD גארדן – ג’ייסון טייטום, ג’יילן בראון ומרקוס סמארט.
77 נקודות משותפות היו לשלושת כוכבי בוסטון, ששחזרו הישג מרשים של טריו לא פחות מרשים מהעבר – קארים עבדול ג’באר, מג’יק ג’ונסון ומייקל קופר מלוס אנג’לס לייקרס, שעשו זאת בסדרת הגמר של 1984. 38 שנים אחרי, טייטום, בראון וסמארט הפכו לחברי השלישייה הראשונים שקולעים לפחות 20 נקודות, מורידים חמישה כדורים חוזרים ומוסרים חמישה אסיסטים כ”א. בנוסף, מדובר בטריו הראשון בתולדות הליגה הטובה בעולם רשם את ההישג הסטטיסטי הזה פעמיים במהלך הפלייאוף.
“מצאנו את הדרך לנצח, ג’ייסון ומרכוס עשו את המלכים המכריעים בשבילנו ברגעים החשובים”, אמר אל הורפורד בסיום, “ידענו שאנחנו עם הגב אל הקיר, השגנו את העצירות החשובות מתי שהיינו צריכים והשגנו את הניצחון. לקהל אני רוצה להגיד, הייתם מדהימים, אהבתי את האנרגיות, סחבתם אותנו ויש רק עוד שני משחקים בדרך למטרה”.
2 צפייה בגלריה
אל הורפורד וג'ייסון טייטום חוגגים
אל הורפורד וג'ייסון טייטום חוגגים
אל הורפורד וג'ייסון טייטום חוגגים
(רויטרס)
בצד השני, דריימונד גרין, שכהרגלו נקלע לטראש טוק עם האוהדים המקומיים, רשם אומנם משחק חלש מאוד, אבל שלושת האסיסטים שמסר העלו אותו למקום התשיעי בטבלת כל הזמנים של הליגה. הנתון הזה ממש לא שיפר את ההרגשה של הפאוור פורוורד, שסיכם בקצרה את ההופעה שלו במשחק מספר שלוש: “שיחקתי כמו חרא”.
גרין לא היה שחקן הווריירס היחיד שהתקדם בטבלה היסטורית של הליגה. סטף קרי עשה זאת כשטיפס למקום ה-10 במספר החטיפות, אך לצד ההישג בווריירס מודאגים ממצבו לאחר שנפגע במאבק עם מרכוס סמארט על הפרקט. “אני אהיה בסדר, ברור שיכאב לי בצורה מסוימת אבל הכל בסדר. נראה איך ארגיש ואתכונן למשחק הבא”, הרגיע כוכב גולדן סטייט שצלף 31 נקודות.