2 צפייה בגלריה
יונתן קפיטולניק
יונתן קפיטולניק
יונתן קפיטולניק
(איגוד האתלטיקה)
בליגה של הגדולים. הקופץ לגובה יונתן קפיטולניק יתחרה הערב (חמישי) ב-21:00 בליגת היהלום ברומא. לפי התוצאות שרשם השנה, הוא ללא ספק גם מועמד למדליה.
קפיטולניק בן ה-19, שקפץ השנה לגובה של 2.30 מטר, ואף זכה באליפות העולם ובאליפות אירופה לנוער, הוזמן לתחרות היוקרתית. למרות שקפיטולינק מחזיק בתוצאה השלישית בטיבה בעולם העונה, זו תהיה למעשה התחרות הראשונה שלו מול טובי הקופצים הבוגרים בעולם.
בנוסף, יונתן קפיטולניק יהיה האתלט הישראלי הראשון שיתחרה בליגת היהלום, אחרי שקודם לכן הופיעה בה רק נשים ישראליות: דניאל פרנקל, מרגריטה דורוז’ון, לונה סלפטר וחנה קנייזבה מיננקו.
2 צפייה בגלריה
יונתן קפיטולניק
יונתן קפיטולניק
יונתן קפיטולניק
(איגוד האתלטיקה)
מאמנו, אנטולי שפרן, אמר לקראת התחרות: “כבר בתחרות הקודמת בבירמינגהאם היינו צריכים להופיע שם, אבל לצערי הוזמנו ברגע האחרון וזה לא הסתדר. מגיע ליונתן להיות שם, הוא עשה תוצאות מצוינות העונה והוא עבד מאוד קשה בשנה האחרונה כדי להיות בטופ העולמי”.
המאמן, שלא ילווה אותו הפעם בתחרות, הוסיף: “אני מאוד סומך עליו כי הוא בנאדם מאוד תחרותי ובתחרויות הוא קופץ הרבה יותר טוב מאשר באימונים. לשמחתי, הוא גם לא חושש מגבהים גבוהים. כלומר, הוא יכול לוותר על הגבהים הבינוניים, כפי שעשה כאשר קפץ 2.30 בהדר יוסף. צריך לזכור שלמרות ההישגים שלו אין לו ניסיון גדול והוא בסך הכול מתאמן רק חמש שנים.
הוא יכול לקפוץ הערב 2.30 אבל המטרה היא ליהנות מהתחרות היוקרתית ולצבור ניסיון. אני אשמח מאוד אם הוא יקפוץ מעל 2.20. חשוב לי גם לא לבנות ציפיות גבוהות מידי ושלא יהיה עליו לחץ, בטח בשלב הזה, אבל אני בטוח שהתחרות היום תוסיף לו הרבה לקראת אליפות העולם ואליפות אירופה”.