9 צפייה בגלריה
שחקני הפועל חולון חוגגים במסעדה
שחקני הפועל חולון חוגגים במסעדה
שחקני הפועל חולון חוגגים במסעדה
(איציק בלניצקי)
אבוקות לפני פתיחת המשחק, אבוקות בסיומו, שמפניות שניתזו לאוויר ואיך אפשר בלי הקונפטי, חגיגת כדורסל של ממש הייתה אמש (חמישי) בהיכל הטוטו שבחולון שהייתה אקורד סיום מתוק מאין כמותו לקבוצה בצהוב סגול. באופן די סמלי אוהדי חולוניה שרו שיר שהלחן שלו היה "המכונה" של משינה, וקבוצתם אמש הייתה למכונה, ההתקפה זרמה כמעט כמו השמפניה ובסופו של דבר היה גם את מייקל קייזר שמסתבר כי ידע מבעוד מועד שכך תסתיים לה העונה ודאג להישאר עם מזכרת לכל החיים.
התפוצצות של שמחה, רק כך ניתן להגדיר או לנסות ולהסביר מה עבר אתמול הן על אנשי הקבוצה, והן על אוהדיה שפרצו לפרקט וכבר שם השמפניות הראשונות נפתחו. עוד לפני שהרימו את הפודיום, האוהדים כבר הספיקו להרים את קייזר על כתפיהם וגם את פרדריק בורדיון שהחזיק אבוקה ירוקה, בינתיים טיירוס מגי התעטף לו בדגל אוהדים, רפי מנקו כבר איבד את גופיית המשחק וכשהשעון הראה 22:51 החלו צעקות "יש אליפות".
בינתיים העסק המשיך להתעכב, תחילה היה זה הכרוז גדי רבינוביץ' שבקול צרוד וגם חנוק במעט ביקש מהאוהדים לרדת מהפרקט כדי שיוכלו להתחיל בטקס הענקת הצלחת, אחריו היה זה יו"ר המועדון שלקח על עצמו את היוזמה ואת המיקרופון וביקש מהקהל לפנות את הפרקט גם כן. מי שהצטרף לבקשה היה זופר אבדיה, שגם בירך את חולוניה וזכה למחיאות כפיים מהקהל הסגול צהוב שלא ידע את נפשו מרוב אושר, האחרון לבקש היה מנכ"ל המנהלת שלומי פרי, ובסופו של דבר זה קרה, הטקס החל, הקונפטי נורה לאוויר, השחקנים לבשו את החולצה שנתנה את החותמת הסופית, הפועל חולון היא אלופת המדינה לעונת 2021/22.
באזור חדרי ההלבשה, שלמה אייזק, מי שהיה מבעלי הקבוצה וכעת נותן החסות הראשי, נראה נפעם ונרגש מההישג המרשים במיוחד וניסה לסכם: "שיא של תקופה בת 11 שנים ממש, שיא זה יחד עם הפיינל פור בבילבאו, מטורף. שיא".
זה יהיה נכון לומר שזו רק ההתחלה? "תראה כגודל הציפיות גודל האכזבות אז בוא נלך צעד צעד, השלב הבא זה לעלות עוד צעד באירופה, עשינו פיינל פור נגיע לגמר בעזרת השם".
הערב הזה עם התמיכה של האוהדים. "התפרצות מטורפת של רגשות".
9 צפייה בגלריה
אוהדי חולון ב"לה פארק"
אוהדי חולון ב"לה פארק"
אוהדי חולון ב"לה פארק"
(איציק בלניצקי)
מה אפשר לצפות מחולוניה בעונה הבאה? "להיות בשלישיה הראשונה של הליגה".
ומה לגבי התקציב? "אני עוד לא יודע להגיד".
ומה לגבי החגיגות? "נראה לי שבבית אני פשוט עייף, אני גמור אנרגטית הוצאתי את כל האנרגיות פה, עברנו סדרות מאוד מעניינות התחשלנו באירופה עם לדעת לעשות ניצחונות ברגעים הקובעים, ובמשחקים הקובעים שזה דבר ענק, ומי שהביא אותנו פה לאליפות זה אירופה".
אם היית צריך לבחור רגע אחד שעשה לכם את העונה כולה, בין שההבאה של גודס, ההחזרה של מגי, סל של פניני מהפינה בטורקיה? "שטרסבורג, הניצחון בשטרסבורג, שתי הנקודות של רגלנד, כאילו מטורף עם המון אומץ".
9 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל חולון
אוהדי הפועל חולון
אוהדי הפועל חולון
(איציק בלניצקי)
בשעה 23:03 הגיעה לה ההנפה המיוחלת של גיא פניני שחגג אליפות רביעית בסך הכל בקריירה המפוארת שלו וראשונה מחוץ למכבי תל אביב, ברקע התנגן לו השיר "We are the champions" של קווין, טיירוס מגי גזר את רשת הסל ולאחר מכן לבש אותה, גיא פניני עשה פעמיו לחדר ההלבשה כאשר הוא מגיע לאזור הסל אליו תקפו במחצית השנייה עם דגל ישראל עליו, והחגיגות נמשכו כאמור באזור חדרי ההלבשה.
קייזר התייחס בחדר ההלבשה תחילה לעד כמה הוא היה מופתע שדווקא בורדיון היה זה שהחזיק אבוקה והתרוצץ עם האוהדים: "האמת שאפילו לא ראיתי את זה כי ניסיתי להסתובב שם ולצלם תמונות עם האוהדים אבל אי אפשר להיות מופתעים מפרד הפריק, מגיע לו קרדיט הוא שיחק למרות הפציעה ועזר לנו להגיע הנה והוא אלוף, אני אסיר תודה על להיות כאן עם השחקנים האלו ועם ההנהלה הזו והאוהדים והמדינה הזו זה פשוט מדהים".
9 צפייה בגלריה
מיקייל קייזר
מיקייל קייזר
מיקייל קייזר
(איציק בלניצקי)
מייקל קייזר כזכור העניק בפתיחת העונה ראיון ל-ONE שם סיפר על הקעקועים הרבים שעל גופו כשחתימותיהם של חבריו לקבוצה מריגה מקועקעות על גופו, קייזר סיפר לאחר המשחק כי קעקע גם את החתימות של שחקני חולון יומיים לפני המשחק השני בסדרת הגמר: "ידעתי שאנחנו הולכים לנצח, זה מטורף נכון? עשיתי את זה גם בשנה שעברה בלטביה, הרגשתי מועצם עם החברים לקבוצה, זה מדהים ואני אסיר תודה על זה שאני כאן עם החבורה הנהדרת הזו".
מגי התיישב כשהוא עונד את רשת הסל ואמר: "אנחנו אלופים, אתה יודע איך הולך השיר של קווין? אנחנו האלופים, זה השתלם, עבדנו מאוד קשה ואין ספק שהדברים לא הלכו לכיווננו בפיינל פור בספרד (ליגת האלופות), המשכנו לעבוד והשארנו את זה מאחורינו, נשארנו ממוקדים ברגע שהפלייאוף התחיל הדברים הלכו לכיווננו. כמו שאמרתי לכולם, בשנה שעברה לצערי נפצעתי ולא זכיתי לשחק בפלייאוף, והשנה כשהצטרפתי לחולון אמרתי לעצמי באופן אישי לתת את כל מה שיש לי בפלייאוף ולהראות לחולון שחזרתי ושאני חייב להם, והנה אנחנו אלופים. העונה הבאה? כרגע אני נהנה מהחיים שלי עם התינוקת שלי, יש לילות שבהם אני ישן ובאחרים לא, תינוקה שנולדה… אני גם לא משחק במשחקי הווידאו שלי כרגע, אני אבא, אני חי ולומד".
9 צפייה בגלריה
טיירוס מגי
טיירוס מגי
טיירוס מגי
(איציק בלניצקי)
ג'ו רגלנד, שסיים את העונה לא רק כאלוף אלא גם כ-MVP, התייחס תחילה לכך שזו לא דרך כל כך רעה לסיים את העונה: "זו הדרך היחידה לסיים את העונה, כקבוצה נלחמנו בכל העליות והמורדות ועשינו את העבודה. שיחקנו מול קבוצה קשוחה, עם גבוה חכם, אחד מהכי טובים בליגה, עם איי קיו כדורסל גבוה ואני מאמין שזו הסיבה שהם הגיעו עד לסדרת הגמר כי ה-IQ שלו… הוא היה אחד השחקנים הכי חכמים בסדרה הקודמת ובכל שאר הסדרות ולאורך העונה, גם לנו יש פה שחקנים חכמים ומצאנו דרך".
סטיב זאק הוסיף: "עונה מדהימה, היינו בפיינל פור של ליגת האלופות לקחנו את האליפות בליגה הישראלית כשכולם אמרו שנפסיד בסיבוב הראשון לגליל, אף אחד לא ראה אותנו מגיעים לגמר, למאמן הייתה תכנית משחק נהדרת לכל יריבה, נעכל את זה מעט ונצא החוצה לחגוג כקבוצה".
החגיגות כמובן שלא הסתיימו בחדר ההלבשה ורגע לפני היציאה ל"לה פארק", שם חיכו להם אלפי אוהדים בצהוב וסגול, היידן דלטון שנראה נפעם בעצמו סיפר: "זה מדהים, ואני לא יכול להיות שמח יותר מכך שהבאנו את האליפות לחולון. זו הייתה עונה רצפות עליות ומורדות עבורנו, טיירוס מגי ואני הצטרפנו מאוחר, אדם סמית' הגיע, סטיב (זאק). עשו הרבה שינויים אבל התחברנו כקבוצה ועשינו את מה שהיינו צריכים לעשות ואנחנו אסירי תודה. זה הרגע הכי מיוחד של העונה ללא ספק, האליפות, בסוף העונה אי אפשר לבקש יותר מאליפות".
9 צפייה בגלריה
היידן דלטון וסטיב זאק
היידן דלטון וסטיב זאק
היידן דלטון וסטיב זאק
(איציק בלניצקי)
השחקנים הגיעו בזה אחר זה לבמה ב"לה פארק" כאשר מי שעוד נכח שם היה הזמר רביב כנר. קייזר צעק לקהל: "אנחנו המאדר פ*** אלופים", פניני נטל את המיקרופון והלהיב את הקהל והם בתורם הגיבו עם צעקות "תישאר", ניב משגב זכה לשירי הלל, ומהבמה כולם החלו לנוע לכיוון היעד הבא שהיה מסעדת אושי אושי לארוחה קבוצתית ממנה נעדר כריס ג'ונסון.
במסעדה בורדיון, שהיה מחויך כמו שאר אנשי הקבוצה והמועדון, נשאל על כך שבשלוש השנים האחרונות זכה בשתי אליפויות (חולון ומכבי) ובאליפות הליגה הבלקנית: "כן, שלושת השנים האחרונות היו מדהימות, זכיתי באליפות עם מכבי, ובבלקנית עם חולון, ועכשיו באליפות אז אני מניח שבשנה הבאה אני צריך לזכות בגביע, זה מה שחסר לי".
אז זה אומר שאתה מציב מטרה כבר עכשיו. "לחלוטין, זו המטרה שלי ואמרתי את זה לסוכן שלי, המטרה שלי כעת היא לזכות בגביע אז אני מקווה שזה יהיה עם חולון אבל זו המטרה שלי וזה מה שיושב לי בראש עכשיו".
9 צפייה בגלריה
פרדריק בורדיון
פרדריק בורדיון
פרדריק בורדיון
(איציק בלניצקי)
אוקיי וברגע הזה מה יושב לך בראש? אוכל? שתייה? "בכנות, אחי הקטן הגיע לישראל כך שהוא איתי כרגע ואני רק רוצה ליהנות איתו ועם החברים שלי לקבוצה ואני מקווה שנוכל כולנו לצאת לאחר הארוחה. למען האמת לא אכפת לי מהסושי אלא יותר מהמשקאות שלי הערב ומי שמכיר אותי יודע שאני אוהב טקילה עם לימונדה אז זה מה שאני אשתה".
לא חששת לברך שלך כשהתרוצצתם עם האבוקות? "לא, הברך שלי... אני יכול ללכת, אני צריך לעשות ניתוח כי זה יותר בזמן פעילות אינטנסיבית באימונים וכשאני משחק זה נהיה אינטנסיבי והברך שלי מתנפחת וזה נהיה כואב. אני רק ישבתי על הכתפיים אז הכל טוב, ברגעים האלו אתה רק נהנה ויש המון רגשות ואני גם עושה את הניתוח ביום ראשון אז הכל טוב".
אבל אבוקה ירוקה? לחולון? "אני לא יודע למה אבל כן היא הייתה ירוקה, אבל זו הייתה תאורה טובה באווירה טובה".
9 צפייה בגלריה
פדריק בורדיון
פדריק בורדיון
פדריק בורדיון
(איציק בלניצקי)
איזו חגיגה אהבת יותר מהזכיות שלך בתארים עד כה? "זו של היום בפער, כי השתיים הקודמות היו בקורונה אז כמעט ולא היו חגיגות, היום זה היה מטורף לחלוטין ואתה יודע איך האוהדים של חולון, כמה הם טובים ומדהימים והם נותנים לנו כל כך הרבה אהבה. זה מטורף ולפעמים זה כמו הג'ונגל, אבל זה הג'ונגל שאנחנו אוהבים לחיות בו".
בין המנות רפי מנקו ששוב סיפק תצוגת תכלית אמר: "הקבוצה הזו זה לא על שחקן אחד, אני חושב שאם משחזרים אחורה לכל אחד פה יש חלק עצום במה שעשינו היום וכולנו מאושרים מגיע לנו לסיים ככה את העונה".
9 צפייה בגלריה
רפי מנקו וג'ו רגלנד עם הצלחת
רפי מנקו וג'ו רגלנד עם הצלחת
רפי מנקו וג'ו רגלנד עם הצלחת
(איציק בלניצקי)