4 צפייה בגלריה
איתן לנציאנו
איתן לנציאנו
איתן לנציאנו
(איציק בלניצקי)
עונה שהייתה מלאה בעליות ומורדות, זעזועים פציעות וחיזוקים לסגל הגיעה לה לסיומה אמש (חמישי) עם זכייה של הפועל חולון באליפות השנייה בתולדותיה. לאחר המשחק תפסנו את יו"ר המועדון, איתן לנציאנו, לשיחה על העונה הבלתי נשכחת. לנציאנו הנרגש הזכיר את הדרך שהתווה מיקי דורסמן, מקווה שהזכייה באליפות תביא לסכר של ממש מבחינת זכיות בתארים ודיבר עם ONE גם על העתיד והחיבור של השחקנים למועדון.
לנציאנו פתח את דבריו ואמר: "קודם כל, עכשיו אני חייב להגיד בדיעבד שכולם שאלו אותי לפני כל משחק בפלייאוף ‘למה אתה כזה רגוע?’, אז בבילבאו היה לי חלום במלון כשחזרנו ומשהו שנקרא שרשום בכוכבים הראה לי שהכול יהיה בסדר, ומי שמכיר אותי יודע שאני לא יכול לשבת בארנה כשמקללים אותי, אבל ישבתי בשקט וגם בכל מקום שהגענו. בגליל היה לי קצת ספק כשירושלים ניצחה אותנו, אבל הגענו לשם ועשינו את מה שצריך, ובתוך תוכי הייתה לי תחושה טובה כי אנחנו קבוצה טובה וברגע ש’השתחררנו’ מאירופה, אם תראו את התוצאות, הפסדנו משחק-שניים”.
איזו אליפות יותר מתוקה – הראשונה או השנייה? "תמיד אליפות ראשונה היא מתוקה למרות שלא הייתי שותף פעיל, אבל הייתי אוהד ושמחתי מאוד כי זה משהו של לשבור אותו, אבל האליפות הזאת היא של עבודה קשה. זו לא אליפות שבא מישהו, שם הרבה כסף ולצערי הולך, הייתי מאוד שמח אם הוא (מיקי דורסמן) היה ממשיך, אבל הוא החליט ללכת.
“זאת עבודה קשה, אנחנו זוכרים את הגביע שהפסדנו בעונה שעברה, זוכרים את מה שקרה בקורונה עם מאני האריס, זוכרים שבשנה שעברה מגי נפצע ומיילס ברח מהטילים. אלו היו כל מיני תחושות של פספוסים, אבל העונה הרגשנו שהכל הולך וההחלטות של גיא (גודס) היו נהדרות, אי אפשר להתעלם מהן. אתה יודע שאתה משחק מול אונואקו ואתה מוותר על אחד כמו זאק, זה הימור וצריך להוריד בפניו את הכובע, אין מילה אחרת. מ-2015/16 כשעברנו לפה ראינו תהליך – כל שנה מתקדמים, באירופה, לומדים לשחק בשתי מסגרות ואי אפשר להתעלם מזה".
4 צפייה בגלריה
גיא גודס ואיתן לנציאנו
גיא גודס ואיתן לנציאנו
גיא גודס ואיתן לנציאנו
(שחר גרוס)
בוא נדבר לרגע על החזון שלך, עוד כמה שנים קדימה, איפה אתה רואה את הפועל חולון? "אני מאוד מקווה שנמשיך את התהליך כי התקציב פחות או יותר נשמר חוץ מאיזו חריגה בעונה של (שרון) דרוקר, שבאמת הגענו לאיזה 17 מיליון או משהו כזה, אבל תזכרו את רכבת הזרים שהייתה פה, ואיזה זרים היו פה. אני רוצה להמשיך בזה, אנחנו יכולים להתמודד עם הקבוצות החזקות שיש בארץ והיום יש יותר ממכבי וירושלים. הרצליה קבוצה מצוינת, לפעמים כש’מתלבש’ לך חמישה זרים, אתה נראה טוב כמו שהם נראו טוב אז אני לא חושב שזה יהיה קרב בין שלוש קבוצות. הפועל תל אביב תחזור לצמרת וזה חשוב, שתהיה כמה שיותר תחרות ואנחנו נהיה שם, אנחנו רוצים להיות שם וגם באירופה”.
מה לגבי היורוקאפ? היורוליג זה בגדר חלום או עד הסוף בליגת האלופות? "לא, אין לנו שום בעיה ללכת ליורוקאפ והם פנו אלינו בשנה שעברה. הם יכולים לפנות אלינו העונה ואין לנו שום בעיה, יש לנו את כל מה שהם רוצים להציע. אנחנו מאוד מבסוטים מה-BCL, זה מפעל שמתקדם כל שנה ואנחנו מרגישים שם בבית – אוהבים אותנו, אנחנו אוהבים אותם ואין שום סיבה שנעזוב".
4 צפייה בגלריה
"אין לנו בעיה ללכת ליורוקאפ"
"אין לנו בעיה ללכת ליורוקאפ"
"אין לנו בעיה ללכת ליורוקאפ"
(רדאד ג'בארה)
מה מבחינת התקציב לעונה הבאה? הוא יישאר אותו הדבר או שתהיה עלייה ואתם מקווים למנף את ההצלחה הזו? "קודם כל כן, לשמר את התקציב כי כבר השחקנים שיש היום הם לא שחקנים זולים, שיחקנו עם שבעה זרים ואסור לשכוח, וגם עם שחקנים כמו (רפי) מנקו וגיא (פניני) ומאמן שאני כל פעם אחזור על זה – הוא מבחינתי עשה את השינוי הגדול. כמובן שהמטרה שלנו למנף את הדבר הזה ולא ולטעות כמו בפעם שעברה. למצוא ספונסרים ואנשי עסקים חולוניים, ויש והמון שישבו פה אתמול ונקווה שהם יצטרפו ויתנו לנו גב כלכלי להמשיך להתמודד ברמות הגבוהות גם אירופה".
כמו שאמרת, השחקנים הם לא בדיוק הכי זולים, עד כמה זה יהיה קשה לשמר את הסגל? "כולם יודעים את מי אנחנו רוצים לשמר ואני מאמין שכבר מהיום נתחיל לדבר על זה ואני מאמין שייקח איזה שבוע-עשרה ימים. אני חושב שנצליח להשאיר חלק לא קטן מהם, לא יהיה קל, אבל נעשה את זה”.
החלום שלך זה טיירוס מגי ומי עוד? "לא חלום, קודם כל זה גם עניין של חלום שלהם. פעם היינו קבוצה שמקפיצה שחקנים קדימה והיום לשחק בהפועל חולון זה כבוד, זה רצון. טיירוס חזר אחרי העונה שעברה עליו, תחשוב איפה הוא היה ואיפה הוא היום. הוא מאוד מאושר ומאוד שמח, אני מקווה שנצליח להשאיר אותו".
4 צפייה בגלריה
"מקווה שנצליח להשאיר את טיירוס מגי"
"מקווה שנצליח להשאיר את טיירוס מגי"
"מקווה שנצליח להשאיר את טיירוס מגי"
(רדאד ג'בארה)
מהחגיגות הספונטניות שהיו עד כה, מה הכי זכורה לך? "נהריה, משחק מספר 5, ב-2010, 2:2 בסדרה על ירידה, לא על אליפות. מגיעים 700-800 אוהדים לנהריה וזה כבר פחות או יותר קורה, אבל זו שמחה וזו שמחה אז להבדיל מה שנקרא".
ומה לגבי פרדי בורדיון והאבוקה? "פרדי, גם היידן (דלטון). פרדי זה חלק מהקהל פה, איש עם לב ענק, איש מקסים ואני מאוד אשמח שהוא ימשיך איתנו".
איך הגעתם למצב של חיבור כזה של השחקנים למועדון? גם של הזרים. ”זו הפועל חולון. אני מצטער שהאוהדים עלו לפרקט, אבל אם זה לא היה קורה, זו לא הייתה הפועל חולון. ראית, באמת התאמצתי ואת מה ש-20 מאבטחים לא הצליחו לעשות, אני הצלחתי. זה בסדר, זו הפועל חולון".