2 צפייה בגלריה
יעל ארד
יעל ארד
יעל ארד
(רפי בן חקון)
בעקבות ההסכם הקיבוצי החדש שפוגע בשכרם של עובדי היחידה לספורט הישגי ועובדי הרפואה שעובדים במכון וינגייט, כפי שפורסם ב-ONE, בוועד האולימפי בישראל חוששים מפגיעה בשירות שיקבלו הספורטאים האולימפיים. יש כוונה לפעול מול משרד התרבות והספורט בשבוע הבא על מנת לשנות זאת וכן לדרוש במועצת וינגייט מנציגת הוועד האולימפי, כנרת צדף, לטפל בנושא.
יו"ר הוועד האולימפי, יעל ארד, אמרה: "אני לא אוהבת את זה שהיחידה לספורט הישגי, שהיא הזרוע המקצועית של הוועד האולימפי ומשרד הספורט, הפכה בעל כורחה לחלק ממצבת כוח האדם של מכון וינגייט. בזמנו ביקשו מהוועד האולימפי להסכים להכניס את היחידה באופן סמלי תחת חוק וינגייט, כחלק מהתיאגוד של המכון ומשום שמקום מושבה במכון, אבל אני חושבת שזו לא הייתה כוונת המשורר. הפגיעה בתנאי השכר היא דבר חמור מאוד. זהו כדור שלג שחייבים לעצור. אנחנו בשיח אינטנסיבי עם משרד התרבות והספורט בנושא, הוועד האולימפי הציע פתרונות ביניים כדי לחזק את היחידה ואנחנו מצפים שהנושא יטופל ויגיע לפיתרון מהיר".
לדבריה של ארד, "היחידה לספורט הישגי היא יחידת העילית המקצועית של בכירי הספורט ההישגי בישראל. אנחנו צריכים להביא לשם את העובדים הטובים ביותר, אנחנו רוצים שיהיה להם שכר הולם כראוי למעמדם ואופק להתקדם. מעבר לכך, אנחנו רוצים לשמור על העובדים שתורמים למערכת ובטח לא לראות הורדת שכר שזה נוגד כל היגיון".
2 צפייה בגלריה
מכון וינגייט
מכון וינגייט
מכון וינגייט
(מיכה בננו)
ל-ONE נודע כי הוועד האולימפי מממן את פעילותה של המעטפת הרפואית-מדעית של הסגל האולימפי מזה שנים רבות, ובכלל זה טיפולי הפיזיותרפיסטים, שלחלקם השכר השעתי הופחת. לכן בוועד האולימפי יבדקו את הנושא וידרשו ממכון וינגייט למצוא פתרונות על מנת לשמר את אנשי המקצוע במערכת בתגמול ראוי. שנתיים לפני המשחקים האולימפיים בפאריס, נדרש שקט תעשייתי לספורטאים, למאמנים ולצוותים המקצועיים.
יש לציין כי בישיבת מועצת וינגייט האחרונה נציגי משרד התרבות ובספורט ונציגת הוועד אולימפי זעמו על ראשי המכון והבהירו כי לא יהיו בונוסים להנהלה עד שלא יוסדר נושא השכר של עובדי אתנה והיחידה לספורט הישגי. הם אף דרשו להביא לוועדת הכספים מודל של מבנה שכר כולל פנייה לאוצר לגבי תנאי העסקתם. באותו הדיון הוסבר להם כי הם לא בהסכם כדי שיוכלו לקבל שכר גבוה יותר. בעקבות הלחץ שמפעילה יעל ארד, הנושא צפוי לעלות שוב לדיון במועצת וינגייט.