1 צפייה בגלריה
ביירון קסטיז'ו עם הכדור
ביירון קסטיז'ו עם הכדור
ביירון קסטיז'ו עם הכדור
(רויטרס)
אכזבה גדולה לצ’ילה. פיפ”א החליטה לסגור את התיק ולדחות את טענותיה על כך שביירון קסטייו מאקוואדור שותף שלא כחוק – והמשמעות היא שאקוואדור תשחק במונדיאל בקטאר ולא תסולק, בעוד צ’ילה תישאר מחוץ לחגיגה. האחרונה גם תוכל לערער על ההחלטה, אך כעת לא נראה שיהיה משהו שישנה זאת.
הסערה הזו תפסה כותרות בדרום אמריקה בשבועות האחרונים. אקוואדור עמדה בפני סכנה ממשית שלא להשתתף בגביע העולם, כשכזכור, עורך הדין של נבחרת צ’ילה חשף מסמכים חדשים לגבי מגנה הימני של אקוואדור, ביירון קסטייו, בטענה ששיתופו בהתמודדות בין הקבוצות לא חוקית מאחר והוא בכלל קולומביאני. התלונה כמובן הועברה לטיפולה של פיפ”א, אך כעת התקבלה התשובה שמאכזבת מאוד את צ’ילה.
במסמכים שהציג עורך הדין של נבחרת צ’ילה, במסיבת עיתונאים שערך, חשף את תעודת הטבילה של השחקן ואת דו”ח הבריאות של מגנה הימני של ‘הלה טרי’. בתעודת הטבילה רשום שקסטייו הוטבל ב-25 בדצמבר 1996 בדיוקסיה של טומאקו (נרינו, קולומביה) וחושף כמובן את מיקום ההטבלה בדיוק.
המסמך הרלוונטי השני, בעצם משייך את הרישום של המגן בבריאות הציבור הקולומביאנית. מכאן נובע שהמסמך הרשמי הזה מציג שקסטייו נמצא ב”מסד הנתונים של השותפים למערכת הביטוח הלאומי בבריאות" במחלקת נרינו, בעיריית טומאקו הקולומביאנית. לפי התלונה של צ'ילה, כדורגלן שמשחק כיום בנבחרת בינלאומית אחר כמו אקוואדור, "נהנה מהיתרונות והערבות של אזרח קולומביה". כאמור, כל זה לא עזר לה, ואקוואדור תהיה במונדיאל.