4 צפייה בגלריה
שחקני ריאל מדריד עם גביע ליגת האלופות
שחקני ריאל מדריד עם גביע ליגת האלופות
שחקני ריאל מדריד עם גביע ליגת האלופות
(רויטרס)
ריאל מדריד היא מלכת אירופה, את זה כולם יודעים. הזכייה ה-14 בליגת האלופות העונה הוכיחה לנו את זה פעם נוספת. קאמבקים אדירים, דרמות עוצרות נשימה וכמובן הרבה אופי לקום מהקרשים ולחזור מפיגור לאורך כל שלבי הנוקאאוט, הראו לנו את האופי העצום שיש למועדון מבירת ספרד.
מה שעושה את ההישג של הבלאנקוס מרשים אף יותר, הוא נתון שמתייחס להיבט הכלכלי. ההפסדים של המועדון מהוצאות על שחקני רכש לעומת הכנסות ממכירה במשך תקופת הזמן בו זכה בחמשת תארי הצ’מפיונס האחרונים מראים כי אלופת ספרד לא הפסידה הרבה ביחס ליתר העולם. אמנם ריאל היא לא אחת שמרבה לחסוך בלשון המעטה, אך היבט רחב יותר ביחס ליתר קבוצות ברחבי הגלובוס מראה כי ההתנהלות הכלכלית של אלופת אירופה חכמה למרות ההפסדים.
בעשור האחרון, זו זכתה בחמש אליפויות אירופה, ריאל נמצאת רק במקום ה-32 בעולם (!) מבחינת הוצאות על שחקני רכש (לעומת הכנסה ממכירת שחקנים החוצה מהמועדון), כשקבוצות כמו ברייטון, פולהאם ואפילו בייג’ינג ג’ואן בזבזו יותר ממנה ביחס להכנסות.
4 צפייה בגלריה
פלורנטינו פרס
פלורנטינו פרס
פלורנטינו פרס
(האתר הרשמי של ריאל מדריד)
נכון, לפני כן כבר היו לבלאנקוס יסודות חשובים בדמותם של כריסטיאנו רונאלדו וסרחיו ראמוס, אבל בזכייה האחרונה, בלי CR7 או הבלם הענק, הם עשו זאת שוב כמו שרק הם יודעים, כשלכל יריבותיהן משמינית הגמר והאלה, פ.ס.ז’, צ'לסי, מנצ'סטר סיטי וליברפול, היה שווי שוק גבוה יותר.
בעוד לריאל יש מאזן שלילי של הפסדים על סך של 146 מיליון אירו בלבד, סיטי היא זו שמובילה את הטבלה עם הוצאות נטו בגובה 1,053,000,000 אירו. שכנתם של התכולים, מנצ’סטר יונייטד, נמצאת במקום השני, ושתי היריבות העירוניות מאנגליה הן היחידות שחרגו מסך הפסדים של מיליארד אירו.
4 צפייה בגלריה
פפ גווארדיולה מעשן סיגר
פפ גווארדיולה מעשן סיגר
פפ גווארדיולה מעשן סיגר
(רויטרס)
פאריס שלישית, עם 923 מיליון אירו, בעוד את המקום הרביעי תופס שם יחסית מפתיע, שכן ארסנל מתכבדת בתואר הלא מחמיא עם הפסדים בגובה 609 מיליון אירו. מי שמשלימה את הטופ 5 היא ברצלונה שהפסידה 524 מיליון על שחקנים שקנתה ביוקר ומכרה בזול כמו פיליפה קוטיניו, לואיס סוארס ואנטואן גריזמן.
בהתחשב בעובדה שאלופת אירופה הייתה אחראית על לא מעט מההעברות היקרות בעולם כמו אדן הזאר, גארת’ בייל, חאמס רודריגס, לוקה יוביץ’ ועוד, מוזר לחשוב שישנן 31 קבוצות בעולם שהוציאו כסף יותר מאשר הכניסו על שחקני רכש, אך הבלאנקוס גם מכרו לא מעט שחקנים ואיזנו (באופן יחסי) את ההוצאות. העברות כמו רונאלדו ליובנטוס, אנחל די מריה ליונייטד, אלברו מוראטה לצ’לסי, מסוט אוזיל לארסנל ונוספות, מילאו את נפח קופת המועדון שהתרוקן על הקניות המרובות, צמצם את הנזקים ואפשר לאוהדים הלבנים לחלום על קיליאן אמבפה, שאמנם בסוף בחר לא להגיע לסנטיאגו ברנבאו, אך צרפתי אחר נחת בבירת ספרד, אורליאן טשואמני.
4 צפייה בגלריה
הרכש הבא. אורליאן טשואמני
הרכש הבא. אורליאן טשואמני
הרכש הבא. אורליאן טשואמני
(רויטרס)