2 צפייה בגלריה
סטניסלב מזניצין
סטניסלב מזניצין
סטניסלב מזניצין
(פרטי)
הוועד האולימפי בישראל, איגוד המשקולות ואגודת מכבי תל אביב פנו לאחרונה למשרד הפנים וביקשו להעניק אזרחות ישראלית לסטניסלב מזניצין, בעלה של מרימת המשקולות הבכירה ניקול רובנוביץ’ המשמש גם כמאמנה האישי.
מזניצין, בעבר חבר הנבחרת האולימפית של רוסיה בהרמת משקולות, נמצא בזוגיות עם רובנוביץ’ למעלה מחמש שנים ולפני כשנה השניים התחתנו וחיים יחדיו בישראל. כעת הוא מעוניין לייצג את מדינת ישראל בתחרויות ואף לאמן את אשתו בחו”ל, כאשר הוא זוכה לתמיכה רחבה מגופי הספורט במדינה.
סטניסלב מזניצין בן ה-26 הוא ספורטאי שזכה חמש פעמים באליפות רוסיה וסיים במקום השלישי באליפות אירופה לנוער ב-2019. בשיאו הרים 173 ק”ג בהנפה ו-212 ק”ג בדחיקה במשקל גוף של 91 ק”ג. בנוסף, הוא בעל תואר ספורט יוקרתי המתמקד בתחום הרמת המשקולות.
2 צפייה בגלריה
ניקול רובנוביץ’
ניקול רובנוביץ’
ניקול רובנוביץ’
(פרטי)
בשנים האחרונות סטניסלב החל לאמן את ניקול רובנוביץ’ בת ה-24, אלופת ישראל בהרמת משקולות, והשניים הציגו שיפור בתוצאותיה לאחר שסיימה במקום החמישי באליפות אירופה האחרונה לפני כשבועיים. בעקבות זאת, הוועד האולימפי בישראל, מכבי תל אביב ואיגוד הרמת המשקולות הישראלי ביקשו להעניק לבעלה אזרחות מתוך מחשבה לפיה הענקת דרכון ישראלי יעזור לנבחרת ישראל לקראת אולימפיאדת פאריס 2024, הן מהיותו ספורטאי שעתיד לייצג את ישראל ברמות הגבוהות והן מהיותו מאמנה האישי של ניקול.
בשלב זה המדינה בוחנת את הבקשה, אך תחרות הקריטריון הקרובה בקולומביה תתקיים בחודש נובמבר וכדי שהוא יוכל לייצג את ישראל במשחקים האולימפיים המדינה תהיה חייבת להעניק לו את האזרחות עוד קודם לכן. מרשות האוכלוסין וההגירה נמסר: “בעלה של ניקול נמצא בארץ באשרה מרוכזת עד לתאריך 13.09.2022. בתאריך 06.09.2022 נקבע עבורם תור בלשכת הרצליה לראיון. לשם ביקשו מהם להביא את כל המסמכים על מנת לבדוק את הבקשה”.