5 צפייה בגלריה
אוהדי בית"ר ירושלים
אוהדי בית"ר ירושלים
אוהדי בית"ר ירושלים
(רדאד ג'בארה)
במכתב ששלחה היום (רביעי) קבוצת האוהדים "החזית לשחרור בית”ר" לשר התרבות והספורט חילי טרופר, ביקשו האוהדים לבדוק את התנהלות ההתאחדות לכדורגל ואת התנהלות הרשות לבקרה התקציבית בכל הקשור לבית"ר ירושלים.
במכתב, שהעתקים ממנו נשלחו גם לח"כ שרן השכל, יו"ר ועדת החינוך, התרבות והספורט של הכנסת, חברי ועדת החינוך, התרבות והספורט של הכנסת, מתניהו אנגלמן, מבקר המדינה, אורן חסון, יו"ר הנהלת ההתאחדות לכדורגל, יוסי שרעבי, מנכ"ל ההתאחדות לכדורגל והגב' סיגלית סייג, יו"ר הרשות לבקרת התקציבים, כתבו האוהדים: "אנו, קבוצת אוהדי בית"ר ירושלים שקצו בהתנהלות הרשלנית לכאורה של הגופים שאמורים כביכול להגן על קבוצתנו אהובתנו, מבקשים לפנות אליך בעניין שבנדון, ולפעול כדלקמן: א. למנות ועדה מיניסטריאלית שתבחן את התנהלותן הרשלנית לכאורה של ההתאחדות לכדורגל והרשות לבקרת תקציבים בעניינו של בעלי בית"ר ירושלים, מר משה חוגג. ב. לעשות כל שביכולתך על מנת להציל את מועדון בית"ר ירושלים, לאחר שהגופים שהיו אמונים על כך התרשלו בתפקידם”.
עוד הוסיפו האוהדים: "כפי שאנו מקווים שידוע לך היטב, מצבו של מועדון הכדורגל בית"ר ירושלים, אחד ממועדוני הפאר בכדורגל הישראלי עם מאות אלפי אוהדים הפזורים בכל רחבי הארץ, עגום במיוחד. למרבה הצער, בית"ר ירושלים נפלה קורבן לידיו של איש העסקים משה חוגג, מי שנחשד בפלילים ולו מיוחסים מעשים חמורים ביותר, לרבות עבירות מין ומעשי הונאה רחבי היקף. כך, להבנתנו, מאז החליט מר חוגג כי האינטרס האישי שלו לא עולה בקנה אחד עם טובת המועדון, הוא חדל מלהשקיע כספים במועדון”.
5 צפייה בגלריה
חילי טרופר
חילי טרופר
חילי טרופר
(חגי מיכאלי)
האוהדים המשיכו: “מר חוגג כביכול העמיד את המועדון למכירה – אך נקב בסכומים דמיוניים, שבתוספת הגירעונות העצומים שנוצרו לפי הידוע בתקופת בעלותו, הורידו מעל הפרק כל עסקת רכישה פוטנציאלית. ולראיה כפי שפורסם, גם מי שהביעו נכונות להשקיע במועדון והתעניינו ברכישתו, נסו על נפשם כבר בתחילת שלבי בדיקות הנאותות. גם המאמצים למציאת רוכש מצדם של ראש עיריית ירושלים, מספר חברי כנסת וגורמים רמי דרג אחרים שחפצים בהצלתו של המועדון, לא נשאו פרי. כך, הדרדר המועדון לשפל של ממש. מחד, ממשיך מר חוגג לאחוז במועדון, חרף הצהרותיו הריקות מתוכן ומבלי שבכוונתו להשקיע כספים נוספים במועדון לדבריו, ומאידך, המועדון צובר עוד ועוד חובות לספקים ולשחקנים, חסר כל יכולת להעמיד סגל מקצועני לקראת פתיחת העונה בליגת העל, ונמצא בקיפאון מתמשך".
עוד כתבו האוהדים במכתבם: "בנסיבות אלה, מן הראוי היה כי ההתאחדות לכדורגל בכלל והרשות לבקרת תקציבים בפרט, ייכנסו לעובי הקורה ויצילו את המועדון מידיו של חוגג. אלא שלמרבה הצער, אם כי יש להודות ביושר בדיוק כפי שנהגו במקרים דומים בעבר, דווקא הגופים שאמורים לפקח על חוגג והתנהלות המועדון בתקופתו נותרים דוממים, ומאפשרים לו להמשיך ולחרב את המועדון ועתידו. ההתאחדות לכדורגל והרשות לבקרת תקציבים קשורים באופן ישיר למחדליהן ורשלנותן לכאורה בעבר, בכל הנוגע לתפקודן ביחס למר חוגג. יש לראות כאפשרות סבירה, כי חוסר המעש מצדם של שני הגופים האמורים בעת הנוכחית הינו פועל יוצא של כישלונם לבצע את תפקידם נאמנה בעבר. כך, למשל, אישרה הרשות לבקרה תקציבים את תקציב המועדון בעונה החולפת על אף שהבטוחות אותן העמיד מר חוגג הספיקו ככל הנראה על מנת לכסות חלק זעיר בלבד מאותו תקציב.
5 צפייה בגלריה
משה חוגג
משה חוגג
משה חוגג
(אחמד מוררה)
יצוין כי, בדיון שהתקיים בבית המשפט לבקשת הבקרה התקציבית, ההתאחדות לכדורגל ובית"ר ירושלים לפרוע שלושה צ'קים שהפקיד מר חוגג בבקרה על סך 3 מיליון שקלים, טענה משטרת ישראל כי ללא קשר לתפיסת הכספים, בחשבונות הבנק אין מספיק כסף לכסות את הבטוחות בסך שלושה מיליון שקלים. קרי, הבקרה קיבלה לידיה חתיכות נייר חסרות משמעות כבטוחה לתפעול אחד המועדונים הגדולים בישראל.
ואם לא די בכך, הרי שלאחרונה נודע כי המשטרה מצאה שהבטוחה אותה העמיד מר חוגג, ארנק דיגיטלי בו היו אמורים להימצא 2.5 מיליון שקלים, הייתה ריקה לחלוטין. וכל זאת, בשעה שהארנק הדיגיטלי האמור מוגן על ידי סיסמא שנמצאה אך ורק בידיו של מר חוגג ושאותה כלל לא נדרש למסור לידי הרשות לבקרת תקציבים – ומכאן כי כלל לא הייתה אפשרות לממש את הבטוחה, שממילא התבררה כחסרת כל ערך. לקרוא ולא להאמין: דווקא הרשות לבקרת תקציבים, מי שעיקר תפקידה, אם לא תפקידה היחידי, הוא לוודא כי בעלי קבוצות כדורגל מקצועני בישראל יכולים לעמוד בהתחייבויותיהם במסגרת התקציב השנתי אותו הם מבקשים לאשר, לא עמדה על כך שתתקבל בטוחה אמיתית וניתנת למימוש.
5 צפייה בגלריה
אוהדי בית"ר ירושלים
אוהדי בית"ר ירושלים
אוהדי בית"ר ירושלים
(לילך וויס-רוזנברג)
לא בכדי, במרוצת העונה החולפת נדרשו כל שחקני ועובדי המועדון לקצץ כ-25% מהשכר שסוכם עמם, לאחר שהרשות לבקרת תקציבים הודיעה כי היא אינה יכולה לערוב לשכרם המלא. עיננו הרואות, לא רק שהרשות התרשלה התרשלות רבתי, לכאורה, להבטיח את תקציב הקבוצה – אלא שהתנהלותה אף אילצה את שחקני הקבוצה, מי שאת שכרם הייתה אמורה להבטיח, לקצץ בשכרם. לכל אלה יש להוסיף את התנהלות המועדון זמן קצר לאחר מעצרו הארוך של מר חוגג, אז פיטר לכאורה המועדון שלושה משחקניו שלא כדין, בניגוד לכללי ההתאחדות לכדורגל, דיני העבודה בישראל והחוזה האישי של השחקנים. לו היה זה רק עניינו של מר חוגג ודאי לא היינו טורחים לציין זאת, אלא שאותם שחקנים מפוטרים הגישו תביעות נגד המועדון – תביעות אשר בהתאם לתקנון איגוד התאחדויות הכדורגל האירופיות (אופ"א) יכולות להשפיע על המועדון כולו בעתיד הנראה לעין, ודאי לאור סיכוייהן הטובים להתקבל".
לסיום כתהו האוהדים: "לא נוכל לסיים את מכתבנו ללא שנזכיר גם את הפרסומים הרבים בתקשורת לפני מספר חודשים, מהם עולה כי מר חוגג כרך לכאורה את חובותיו האישיים עם חובות המועדון, ושעבד את המועדון בסכומים של עשרות מיליוני שקלים לחברה שבבעלותו. כל זאת, בשעה שהרשות אפשרה לכאורה למר חוגג להכניס למועדון מיליוני שקלים כהלוואה ממקור לא ידוע, ובכך אפשרה לו להעמיק את הגירעון בקבוצה. הנה כי כן, מתגלה לנגד עיננו תמונה חמורה, בלשון המעטה, המעלה לכל הפחות חשד סביר שמא ההתאחדות לכדורגל והרשות לבקרת תקציבים התרשלו בתפקידן, ומצטיירת התנהלות שוודאי מצדיקה בדיקה מעמיקה ויסודית של התנהלותן בקשר למועדון בית"ר ירושלים.
5 צפייה בגלריה
אוהדי בית"ר ירושלים
אוהדי בית"ר ירושלים
אוהדי בית"ר ירושלים
(ראובן שוורץ)
אנו מודעים היטב לעצמאותה של ההתאחדות לכדורגל, אך סבורים כי מדובר במקרה קיצון שלא ניתן לעבור עליו לסדר היום מבלי שהאחראים עליו יתנו על כך את הדין, או לפחות יספקו הסברים אודות שרשרת המחדלים לכאורה שהתרחשה במשמרת שלהם. לאור כל אחד מהנימוקים האמורים, קל וחומר נוכח משקלם המצטבר, ומתוך חששנו העמוק להמשך התנהלותה המקצועית של קבוצת בית"ר ירושלים, אנו מצפים מהשר הנכבד לפעול ללא דיחוי לבירור מעמיק של הסוגיה. אנו מודים מראש לשר, בשמם של מאות אלפי אוהדי בית"ר ירושלים ואוהדי הכדורגל בישראל בכלל, שסבלו גם הם ממחדלי הגופים האמורים לכאורה במרוצת השנים האחרונות".