3 צפייה בגלריה
שחקני בית"ר ירושלים מאוכזבים
שחקני בית"ר ירושלים מאוכזבים
שחקני בית"ר ירושלים מאוכזבים
(שחר גרוס)
הזמן שעובר לא משחק לטובת בית”ר ירושלים שנמצאת בתסבוכת כלכלית, כאשר עד לסוף החודש יצטרך חשב המועדון חיים נבון להגיש לבקרה את הדו”ח הכספי הראשון לקראת העונה הבאה. בדבר אחד משוכנעים בבית”ר: משה חוגג בעצמו לא ייקח את המועדון לפירוק, האופציה לפירוק היא רק אם תהיינה תביעה של אחד מבעלי החוב (אחד הנושים), שהחוב שלו עומד על מינימום 75,000 ש”ח.
תסריט הבלהות של אוהדי הקבוצה, עובדי המועדון והשחקנים, הוא שחוגג לא יצליח להעביר את תקציב המועדון בבקרה (שצפויה להקשיח עמדות מולו בכל הקשור לערבויות שספק אם הוא יכול להפקיד) כאשר כבר עכשיו מבינים שתחשיב ההכנסות לעונה הקרובה צפוי לרדת משמעותית נוכח חרם האוהדים שלא ירכשו מנויים וכרטיסים, לצד ירידה בהכנסות מספונסרים.
הבעיה הגדולה היא שעכשיו מבינים בבית”ר שאי העברת תקציב בליגת העל יכול להוריד את המועדון עד לליגה א’, וזה ההסבר: אם בית”ר לא מצליחה להעביר תקציב לליגת העל היא אוטומטית יורדת לליגה הלאומית ומכבי פתח תקווה נשארת בליגת העל, אלא שפה לא נגמר הסיפור.
3 צפייה בגלריה
שחקני בית"ר ירושלים
שחקני בית"ר ירושלים
שחקני בית"ר ירושלים
(חגי מיכאלי)
מסתבר שמבדיקות שערכו במועדון עולה כי גם בליגה הלאומית בית”ר תתקשה להעביר תקציב, כי ההכנסות של קבוצה בליגה הלאומית צונחות משמעותית. בבית”ר צפוי חרם מנויים וכרטיסים של אוהדים, בנוסף, הכנסות מכרטיסים של קבוצות חוץ יורד משמעותית כשאין את מכבי חיפה, מכבי תל אביב, הפועל תל אביב והפועל באר שבע בליגה הלאומית, תקציב הטוטו יורד גם כן וכך גם התגמולים משידורי הטלוויזיה והמנהלת.
המשמעות של כל אלה היא שהחובות והגרעון שבית”ר תהיה מחויבת לכסות בעונה הבאה גבוהים יותר מההכנסות שיכולה הליגה הלאומית לספק למועדון ובמצב שכזה הצהובים-שחורים לא יוכלו להעמיד תקציב וירדו עוד ליגה, עד לליגה א’.
הדברים הללו גורמים לבהלה בבית וגן ובקרב האוהדים. כעת מופנים החצים לבקרה ולהתאחדות לכדורגל שלא עושה כלום. היום פנו האוהדים במכתב לשר הספורט בתלונה על השאננות שמגלים בהתאחדות לכדורגל וברשות לבקרת התקציבים שרואים את בית”ר משותקת כלכלית ובוחרים שלא לעשות כלום.
3 צפייה בגלריה
מודעות האבל של בית"ר ירושלים
מודעות האבל של בית"ר ירושלים
מודעות האבל של בית"ר ירושלים
(החזית לשחרור בית"ר)
“נגמר לנו הזמן, התאחדות לא יכולה לשבת בשקט, יש הרבה דברים לעשות, לא יכול להיות שהרעיון שמכבי פתח תקווה תישאר בליגה גורם לכל ראשי ההתאחדות להיות כמו דגים, הם מזמן היו צריכים לטפל באופן קשוח במה שחוגג עושה בבית"ר ירושלים, הם מספרים סיפורים שהם מוגבלים, זה פשוט מביך, יש הרבה דברים לעשות, הם בוחרים לא לעשות כלום, מעניין למה”, אמרו בבירה.
היום אפשר לספר שחלק מאנשי המועדון בקושי מצליחים להירדם בלילה, בית”ר בסכנה קיומית אמיתית ולא בטוח שכולם מבינים את זה, המועדון משותק, בקיפאון, אין תנועה בבית וגן, חוגג מחזיק במועדון ולא משחרר, אף על פי שהצהיר שיעביר את הקבוצה בשקל לעמותת האוהדים שגם שם מבינים שהקבוצה במצב אנוש.
“עוברים עלינו ימים קשים, מי שאומר ש ׳לנו זה לא יקרה׳ כי אנחנו בית״ר, לא מבין את גודל הבור. המועדון הזה חייב הבראה דרך פירוק בבית המשפט או שיבוא מישהו כמו אלי טביב שייקח עליו את החובות על פי המתווה שהוצע לעמותה ואולי נוכל להעמיד קבוצה לעונה הקרובה”, סיכמו בבית וגן.