2 צפייה בגלריה
קיליאן אמבפה
קיליאן אמבפה
קיליאן אמבפה
(רויטרס)
אחרי שתיקה לא קצרה, פלורנטינו פרס העניק הלילה (בין רביעי לחמישי) ראיון נרחב לג’וספ פדררול, העיתונאי הנחשב לחברו הקרוב ומי שמגיש את התכנית הפופולרית אל צ’ירינגיטו. נשיא ריאל מדריד התייחס כמובן בהרחבה לנושא קיליאן אמבפה אך דיבר על נושאים נוספים ואף הבהיר כי “הסופר ליג עוד בחיים. אנחנו על זה. אנחנו לא מודאגים מכך שיזרקו אותנו מליגת האלופות כי זה פשוט לא יכול לקרות. אנחנו חושבים שהגיע הזמן לשנות את הדרך בה הכדורגל האירופי משוחק ולא נוותר על השאיפות שלנו”.
על סאגת אמבפה סיפר: “קיליאן אמבפה לא בגד בי. הוא אמר לי שהחלום שלו זה לשחק בריאל מדריד, כל כך הרבה פעמים, אבל ב-15 הימים האחרונים של המו”מ, הוא שינה את דעתו בגלל לחצים פוליטיים וכלכליים. החלום שלו עדיין לא השתנה. מקרון, נשיא צרפת, התקשר לאמבפה. אין בזה שום היגיון. פ.ס.ז’ הציעה לו להיות המנהיג של הפרויקט, מי שיחליט הכל, זה שינה את התמונה. אחרי שזה קרה, לא ראיתי את האמבפה שרצינו. הוא לא יותר גדול מריאל מדריד ואף אחד לא יהיה כזה. זה לא ישתנה”.
פרס סיפר כי אחד הצעדים של אמבפה כ”מנהל מקצועי-שחקן” של פאריס היה לנסות ולחטוף את עסקת אורליאן טשואמני: “הוא התקשר אליו ואמר לו שהוא חייב לעבור לפ.ס.ז’. זה נורמלי שיש תחרות. גם ליברפול רצתה אותו. אבל הוא רצה לבוא רק אלינו”. עוד הוסיף על החלוץ שהבריז הקיץ: “אני חושב שאימו של קיליאן רצתה שהוא יעבור אלינו. היא ידעה שזה החלום שלו אבל דברים השתנו ואנחנו צריכים לכבד את זה. אני עדיין מכבד את אמבפה”.
2 צפייה בגלריה
פלורנטינו פרס ואורליאן טשואמי
פלורנטינו פרס ואורליאן טשואמי
פלורנטינו פרס ואורליאן טשואמי
(האתר הרשמי של ריאל מדריד)
פרס סיפר כי בניגוד לכל השמועות, לא היה חוזה חתום מול השחקן כבר מחודש ינואר: “לא עשינו איתו חוזה מוקדם כי זה פשוט לא דבר רגיל. אי אפשר באמת לעשות את זה. אני חייב לציין כי בשום שלב לא אמרתי שאמבפה וריאל מדריד זה משהו שלא יקרה לעולם. בשלוש שנים הכל יכול להשתנות. אבל אני לא רוצה את אמבפה הנוכחי. הבחור שנקרא היום קיליאן אמבפה הוא לא השחקן שאני רציתי. אני רציתי את אמבפה האמיתי. אני בטוח שזה לא היה לו קל, לקבל טלפונים מנשיא צרפת או לטוס לקטאר ולקבל מהם הצעות לא נורמליות ששיגעו לו את הראש. לצערי הוא השתנה בעקבות זאת, הוא השתגע מכל מה שהציעו לו”.
פלורנטינו אף נשאל האם ההתעקשות להביא את הצרפתי פגעה באפשרות שארלינג הולאנד יגיע בקיץ: “לא. זה לא נכון. יש לנו את קארים בנזמה. זה היה בלתי אפשרי להביא את הולאנד כשיש לנו את קארים. לא נביא אותו לספסל. הולאנד הוא שחקן נפלא. אני לא יודע אם יש שלו סעיף שחרור ספציפי לספרד בחוזה שלו עם מנצ’סטר סיטי. קראתי את הסיפורים, אבל אני לא מכיר דבר כזה”.
על העתיד של ריאל מדריד אמר: “אנחנו עובדים על החוזה של ויניסיוס. אין שם בעיות. הוא קיבל כמה הצעות אבל תמיד אמר שהוא רוצה להישאר אצלנו. ב-100% ביטחון אני יכול להגיד שהוא יזכה בכדור הזהב יום אחד. לגבי הקיץ הקרוב – לא יהיו עוד החתמות. נכון להיום. אבל הקיץ ארוך ואף פעם אי אפשר לדעת. אשמח מאוד אם ברצלונה תחתים את רוברט לבנדובסקי, זה יהיה דבר גדול מאוד עבורם”.