5 צפייה בגלריה
אנסטסיה גורבנקו
אנסטסיה גורבנקו
אנסטסיה גורבנקו
(סימונה קסטרווילארי, באדיבות איגוד השחייה)
אליפויות העולם לענפי השחייה ייצאו לדרכן מחר (שישי) בבודפשט, שייפתחו עם תחרויות השחייה האמנותית. גם נבחרת השחייה הישראלית תפתח את ימי התחרויות שלה בסוף השבוע עם הכוכבת הישראלית הבכירה, אנסטסיה גורבנקו ועוד 13 שחיינים נוספים. האם גם הפעם זה יסתיים עם הישג משמעותי של השחיינית?
גורבנקו בת ה-18, שזכתה באליפות העולם בבריכות קצרות ב-50 מטר חזה וב-100 מעורב אישי, תנסה כעת להשיג מדליה גם באליפות העולם בבריכות ארוכות. זו תהיה הפעם השנייה שלה בתחרות הזו, והיא תגיע במטרה לקבוע הישג שיא חדש, הרי שעד כה אף שחיין לא סיים בטופ 5 בגמרים באליפויות העולם בבריכות אולימפיות.
גורבנקו צפויה להשתתף במשחים ל-50 מטר חזה, 100 חזה, 200 חזה, 200 מטר גב, 200 מטר מעורב ו-400 מעורב. זאת אומרת, שעל הכוכבת של השחייה הישראלית צפוי להיות עומס רב בתחרות. במשחה החזק שלה צפויה להשתתף קטינקה הוסו האגדית, שתתחרה במגרש הביתי שלה בהונגריה, כאשר לקראת התחרות הודיעה כי היא צפויה להיעדר מאולימפיאדת פאריס 2024.
5 צפייה בגלריה
אנסטסיה גורבנקו
אנסטסיה גורבנקו
אנסטסיה גורבנקו
(חגי מיכאלי)
"היא תהיה עם שמונה ימי תחרות מלאים באליפות העולם, עם עומס גבוה”, ציין גורם בנבחרת לגבי גורבנקו. “זה משהו שהיא עוד לא עשתה וננסה ללמוד איך היא מתמודד עם הלו"ז העמוס שיש לה בבמה הגדולה הזאת. נרצה לראות את ההתקדמות שלה והמטרה שלה היא להתחרות ברמה הכי גבוהה שאפשר. זה אתגר רציני כאשר יעמוד מולה עומס של משחים".
"אליפות העולם הזאת תהיה שונה ובאמת עמוסה במשחים, כך שצריך לראות איך אני אעמוד בזה", אמרה אנסטסיה גורבנקו. "תמיד יהיו ציפיות ואנשים אוהבים לדבר עליי, אבל אני מתרכזת במה שאני צריכה לעשות יותר מאשר במה שאומרים עליי. המטרה שלי היא לעלות כמה שיותר שלבים בתחרות הקרובה, לעשות את הטוב ביותר שלי ולייצג את המדינה בכבוד. אני רוצה לנסות להצליח להגיע רחוק בכמה שיותר משחים, גם במשחים האישיים וגם בשליחים".
5 צפייה בגלריה
אנסטסיה גורבנקו
אנסטסיה גורבנקו
אנסטסיה גורבנקו
(סימונה קסטרווילארי, באדיבות איגוד השחייה)
בנוסף, בתחרויות השחייה לנשים יתחרו באליפות העולם אביב ברזילי שתופיע ב-100 וב-200 גב, דריה גולובטי שתשתתף במשחים ל-50, 100 ו-200 מטר חופשי ולאה פולונסקי שתתחרה ב-200 מעורב וב-200 פרפר.
בגברים תהיה לישראל נציגות רחבה במיוחד. איתי גולדפדן יתחרה ב-50 חזה, מירון חרותי ב-50 חופשי וב-50 פרפר, מיכאל לייטרובסקי יתחרה ב-50 וב-100 גב, תומר פרנקל המנוסה יקפוץ למים ב-100 פרפר וב-100 חופשי, גל כהן גרומי יתחרה ב-100 פרפר וב-200 מעורב, כריס פיצ'וגין יתחרה ב-50 וב-100 חזה, דניס לוקטב יופיע ב-200 חופשי, רון פולונסקי ישתתף ב-200 מעורב, 400 מעורב ו-200 חזה, בר סולובייצ'יק יתחרה במרחקים הארוכים של 400 ו-800 מטר חופשי ודניאל נמיר ישלים את משחה השליחים.
גל כהן גרומי, שחזר אחרי שנה עמוסה במישיגן, סימן מטרות: "אני רוצה לשפר את השיאים שלי ולנסות להגיע לגמר. אני מתאמן בקבוצה בארצות הברית אבל אני חושב שזה קידם אותי".
5 צפייה בגלריה
גל כהן גרומי
גל כהן גרומי
גל כהן גרומי
(גיא יחיאלי, באדיבות איגוד השחייה)
בתחרות השחייה האמנותית, שלי בובריצקי ועדן בלכר - הדואט שהתחרה באולימפיאדת טוקיו - יופיע מחר בבריכת השחייה וינסה לרשום הישג משמעותי ראשון, הרי שמעולם דואט ישראלי לא העפיל לגמר אליפות העולם. בנוסף, יתחרו בנבחרת השחייה האומנותית נוי גזלה, מאיה דורף, ניקול נחשונוב, אריאל נשיא, פולינה פריקזצ’יקובה, נטע רוביצ’ק, קטי קונין ושני שראיזין.
בתוך כך, מתן רודיטי, שרשם את הישג השיא לשחיין ישראלי במשחקים האולימפיים כאשר סיים בטוקיו במקום הרביעי ב-10 קילומטרים, יתחרה גם הוא באליפות העולם במים פתוחים, ביחד עם עדו גל ואווה פביאן. "אני מרגיש מצוין ובכושר הרבה יותר טוב מזה שהייתי בו בשנה שעברה בטוקיו", אמר רודיטי. "אשתדל כבר מההתחלה להשתלב בדבוקה המובילה ולהגיע למקום הטוב ביותר. אני מרגיש שאני ברמה של הטובים ביותר אבל במים הפתוחים הכי יכול לקרות".
5 צפייה בגלריה
מעדיף את הים על פני הבריכה. מתן רודיטי בהרצליה
מעדיף את הים על פני הבריכה. מתן רודיטי בהרצליה
מעדיף את הים על פני הבריכה. מתן רודיטי בהרצליה
(שחר גרוס)
מאמן נבחרת המים הפתוחים, אמיר עופר, הוסיף: "אנחנו במומנטום טוב ורוצים להתחרות בטופ העולמי. במחזור האולימפי הקרוב, מתן רודיטי מכוון לפודיום בכל משחה שהוא יקפוץ אליו, כך שהוא יצטרך לשחות עם הדבוקה המובילה, להיות מוכן לכל תרחיש של בריחה פתאומית או מהלך טקטי שיבוצע בתוך המים ולשמור אנרגיות לסיום של המשחים".