5 צפייה בגלריה
אנסטסיה גורבנקו
אנסטסיה גורבנקו
אנסטסיה גורבנקו
(חגי מיכאלי)
אליפות העולם בשחייה לשנת 2022 יצאה הבוקר (שבת) לדרך בבודפשט שבהונגריה. אנסטסיה גורבנקו שהעפילה אחרי משחה נהדר בבוקר לחצי הגמר, עלתה למשחה הגמר הראשון שלה באליפות אחרי שסיימה שלישית את היום. השחיינית פתחה טוב את חצי הגמר אך לא הצליחה לשמור על הקצב וסיימה שישית את המשחה. בסיכום שני המקצים גורבנקו העמידה את השעון על 2:10.23 ותתחרה מחר בגמר של המקצה.
ב-100 מ’ חזה גברים כריס פיצ’וגין סיים את היום עם הישג אישי נפלא, כששבר את השיא הישראלי ועצר את השעון על 1.00.33, שיפור של ארבע מאיות מהשיא הקודם שגם רשום על שמו. השחיין העפיל לחצי הגמר מוקדם יותר היום, ממשחה המוקדמות ב-100 מ’ חזה כשעצר את השעונים על 1:00.70 דקות, מה שהספיק לו בדיוק למקום ה-16 והאחרון בחצי הגמר, שם סיים שביעי את המשחה ולא הצליח להעפיל לשלב הבא.
5 צפייה בגלריה
כריס פיצ'וגין
כריס פיצ'וגין
כריס פיצ'וגין
(סימונה קסטרווילארי, באדיבות איגוד השחייה)
יחד עם גורבנקו זינקה למשחה המוקדמות השלישי ב-200 מטר מעורב אישי גם לאה פולונסקי, שקיוותה להתברג אל בין 16 הראשונות בסך הכל ולהשיג את הכרטיס לחצי הגמר – אך לצערה הרב היא פספסה את המטרה ב-6 מאיות בלבד. פולונסקי סיימה במקום החמישי במשחה שלה ובמקום ה-17 מבין 38 המתמודדות במוקדמות, עם זמן של 2:13.26 דקות, כשהשחיינית ה-16 והאחרונה שהעפילה לחצי הגמר עצרה את השעונים עם 2:13.20 דקות.
5 צפייה בגלריה
לאה פולונסקי
לאה פולונסקי
לאה פולונסקי
(שחר גרוס)
בדומה לפולונסקי, גם מירון חרותי לא הצליח להעפיל לחצי הגמר במוקדמות ל-50 מ’ פרפר וגם במקרה שלו – הוא פספס את חצי הגמר בשש מאיות. חירותי, שהתחרה במשחה השמיני והאחרון במוקדמות ל-50 מטר פרפר, סיים חמישי במשחה שלו עם זמן של 23.58 שניות, כאשר זמן של 23.52 שניות היה מספיק לו למקום ה-16. בסך הכל הוא סיים במקום ה-19 מבין לא פחות מ-70 שחיינים שהשתתפו בשלב המוקדמות.
5 צפייה בגלריה
מירון חרותי
מירון חרותי
מירון חרותי
(סימונה קסטרווילארי, הוועד האולימפי בישראל)
בר סולובייצ’יק היה השחיין הבא להיכנס למעגל התחרויות. הישראלי בן ה-21 זינק לבריכה במשחה המוקדמות ל-400 מטר חופשי ורשם גם הוא משחה מצוין כשעצר את השעון על 3:49.87 דקות – רק עשירית שנייה אחת מהשיא הישראלי שלו. זה לא הספיק לו להעפלה לגמר (במשחה ל-400 מטר חופשי אין מקצי חצי גמר), אך מדובר בזמן יפה מאוד עבור השחיין הצעיר.
רון פולונסקי היה הישראלי האחרון (חוץ ממשחי השליחים) שזינק לבריכה הבוקר במשחי המוקדמות כשעשה זאת במשחה ל-400 מ’ מעורב אישי. פולונסקי ששחה במשחה השני מתוך ארבעה סיים רביעי במשחה שלו עם 4:24.05 דקות, זמן שהספיק למקום ה-22 הכללי וכמובן לא הספיק לו כדי לעלות למשחה הגמר (גם ב-400 מעורב אישי אין חצאי גמר).
5 צפייה בגלריה
רון פולונסקי
רון פולונסקי
רון פולונסקי
(סימונה קסטרווילארי, הוועד האולימפי בישראל)
לאחר מכן זינקו לבריכה רביעיית השליחות של ישראל ב-4X100 חופשי עם אנסטסיה גורבנקו, דריה גולובטי, אביב ברזילי ולאה פולונסקי. הארבע השתתפו במשחה המוקדמות השני מתוך שניים אך סיימו את המשחה במקום השישי והאחרון עם זמן של 3:43.59 דקות ובסך הכל במקום העשירי מתוך 11 נבחרות ולא העפילו למשחה הגמר.
אחרונים היו אלה רביעיית השליחים ב-4X100 חופשי, עם תומר פרנקל, גל כהן גרומי, דניס לוקטב ומירון חרותי, שהשתתפו גם הם במשחה השני מתוך שניים בשלב המוקדמות. הישראלים עצרו את השעון על 3:15.35 דקות – שיא ישראלי חדש וקיזוז של יותר משתי שניות מהשיא הקודם, שעמד על 3:17.82 דקות. לצערה של הרביעייה, זה הספיק רק למקום התשיעי הכללי ולא הספיק למקום בגמר, אבל מדובר בשיא מרשים מאוד של רביעיית השליחים.